Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

İLAHİYAT FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN YAZ OKULUYLA İLGİLİ GÖRÜŞLERİ (AİBU İLAHİYAT FAKÜLTESİ ÖRNEĞİ)

Yıl 2018, Cilt: 18 Sayı: 2, 1020 - 1040, 06.06.2018
https://doi.org/10.17240/aibuefd.2018..-431471

Öz

Bu çalışmanın amacı İlahiyat
Fakültesi öğrencilerinin üniversitelerimizde gittikçe yaygınlaşan yaz
okullarından ders almalarının temel sebeplerini ve bu uygulamayla ilgili
görüşlerini tespit etmektir. Araştırmada nicel tarama modeli kullanılmış,
veriler betimsel ve ilişkisel analize tabi tutulmuştur. Sonuçta öğrencilerin
yaz okulunda ders almalarının temel sebebinin son sınıf ders yoğunluğu azaltmak
ve alttan kalan dersleri vermek olduğu, yaz okulunu bir fırsat olarak
gördükleri ve kaldırılmasına sıcak bakmadıkları tespit edilmiştir. Bununla
birlikte yaz okulunda güz ve yaz dönemindeki motivasyonu bulmakta
zorlandıkları, yazın ders almaktan sıkıldıkları, yaz okulunun verimliliği
noktasında da kafaların kısmen karışık olduğu gözlenmiştir. Ayrıca yaz okulunun
öğrencilerde kolay ders geçme ve kolay yüksek not alma hususlarında kısmi bir
beklenti oluşturduğu ve bu beklentinin erkek öğrencilerde kız öğrencilere göre
anlamlı düzeyde daha yüksek olduğu da tespit edilmiştir. Yaz okulunun devam
etmesinin öğrenci için faydalı bir uygulama olduğu, ancak derslerin
verimliliğini ve öğrenci motivasyonunu arttırmak için öğrenciyi aktif kılacak
bir sürecin işletilmesinin gerekliliği değerlendirilmiştir.



 

Kaynakça

  • Austin, A. M. & Gustafson, L. (2006). Impact of Course Length on Student Learning, Journal of Economics and Finance Education, 5(1), 26-37.
  • Davies, W. M. (2006). Intensive Teaching Formats: A Review, Issues In Educational Research, 16 (1).
  • Durucasu, H. ve Dğr, (2006). Öğrencilerin Yaz Okulu Hakkındaki Düşünceleri İçin Kümeleme Analizi, Anadolu Üniversitesi Bilim ve Teknoloji Dergisi, 7, (1).
  • Hoşgörür, V. ve Bilasa, P. (2008). Yaz Okulunda Eğitim Öğretim Verimliliği (Gazi Üniversitesi Endüstriyel Sanatlar Eğitim Fakültesi Örneği), Gazi Üniversitesi Endüstriyel Sanatlar Eğitim Fakültesi Dergisi, 23, 91-105.
  • Kaya, E. ve Konu, M. (2015). Üniversite Öğrencilerinin Yaz Okulu Hakkındaki Tutum ve Görüşleri, Ekev Akademi Dergisi, 63, 57-68.
  • Scott, P. A. (2003). Attributes of High-Quality Intensive Courses, 21.11.2017 tarihinde http: //www. montana. edu / facultyexcellence /documents /Scott%20 2003 %20Attributes%20 of %20 High-Quality % 20 Intensive %20 Courses. pdf, 29-38, adresinden alındı.
  • Spurling, S, (2001). Compression of Semesters or Intensity of Study: What is it that Increases Student Success?, ERIC Document Reproduction Service, No: ED467474, 2-19.
  • Taşdemir, M. (2012). Yaz okulu ve normal öğretim uygulaması üzerine bir araştırma, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 43, 436-477.
  • -(2010) Yaz Okulu Uygulamasının Nedenine İlişkin Öğrenci Görüşleri, Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 9, (31), 28-40.
  • www.yok.gov.tr. “Yaz Okulu ile İlgili Yükseköğretim Yürütme Kurulu Kararı”, 11.11.2017 tarihinde alınmıştır.
  • www.yok.gov.tr. “Yükseköğretim Kurumlarında Yürütülen Yaz Okulları Programları Uygulama Usul ve Esasları” 11.11.2017 tarihinde alınmıştır.
  • www.yok.gov.tr, “Yaz Öğretimi ve Bütünleme Sınavlarına İlişkin Açıklama”, Erişim: 06.06.2017 tarihinde alınmıştır.
  • Yükseköğretim Kanunu (2547/1981)
Toplam 13 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ayhan Öz

Seyid Sancak

Yayımlanma Tarihi 6 Haziran 2018
Gönderilme Tarihi 6 Aralık 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 18 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Öz, A., & Sancak, S. (2018). İLAHİYAT FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN YAZ OKULUYLA İLGİLİ GÖRÜŞLERİ (AİBU İLAHİYAT FAKÜLTESİ ÖRNEĞİ). Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(2), 1020-1040. https://doi.org/10.17240/aibuefd.2018..-431471