Gözlem, diğer
Bilimsel Süreç Becerilerinin (BSB) gelişmesini sağlayan en temel beceridir. Bu bakımdan
öğrencilerin gözlem yapmaya ilişkin algılarını belirlemek sağlam bir temel için
önemlidir. Bu araştırmanın amacı ortaokul öğrencilerinin gözlem yapmaya ilişkin
algılarını ortaya çıkarmaktır. Nitel yaklaşımın kullanıldığı bu çalışmaya
ortaokul seviyesinde toplam 373 öğrenci
(178 kız, 195 erkek) öğrenci katılmıştır. Öncelikle katılımcılardan
gözlem ile ilgili çizimler yapmaları daha sonra çizimleri ve gözlem yapma ile
ilgili bazı soruları yazılı olarak cevaplamaları istenmiştir. Veri analizi
sonucunda katılımcıların gözlem ile ilgili çizimleri makro ve mikro boyut
kategorileri altında toplanmıştır. En fazla doğa-çevre ve gökyüzü konularında
çizimler yapılmıştır. Ayrıca öğrencilerin gözlem yaparken sadece görme
duyusunun kullanıldığına dair yanılgıları ortaya çıkarılmıştır. Bu bakımdan
gözlem formları oluşturulmasının öğrencilerin gözlem becerilerini geliştireceği
düşünülmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 17 Ekim 2018 |
Gönderilme Tarihi | 12 Şubat 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 18 Sayı: 3 |