Günümüzde her alanda yaşanan hızlı değişim
ve gelişmeler doğrultusunda eğitim sektöründe önemli bir yer tutan okul
yöneticilerinin teknolojik gelişmelere ayak uydurmaları ve kendilerini
yenilemeleri gerekmektedir. Bu bağlamda okul yöneticilerinin sosyal ağları
kullanım amaçları ile bireysel yenilikçilik düzeyleri ön plana çıkmaktadır. Bu
araştırmada da okul yöneticilerinin sosyal ağları kullanım amaçları ile
bireysel yenilikçilik (inovasyon) düzeyleri arasındaki ilişkiyi incelemek
amaçlanmıştır. Araştırma ilişkisel tarama modelinde bir çalışmadır. Elde edilen
veriler, betimsel ve ilişkisel istatistik tekniklerden yararlanılarak analiz
edilmiştir. Araştırmanın sonucuna göre; okul yöneticilerinin sosyal ağları
“iletişime başlama” amaçlı kullanma amaçları artıkça kendilerini yenilemede
“risk alma” düzeylerinin de az da olsa artacağı söylenebilir. Ayrıca okul
yöneticilerinin sosyal ağları “iletişime başlama” amacıyla kullanmalarındaki
nedenlerin %1’inin bireysel yenilikçilikteki “risk alma” faktöründen kaynaklandığı
söylenebilir. Okul yöneticilerinin sosyal ağları “içerik paylaşma” amaçlı
kullanmaları artıkça kendilerini yenilemede “deneyime açıklık” düzeylerinin de
artacağı söylenebilir. Ayrıca okul yöneticilerinin sosyal ağları “içerik
paylaşma” amacıyla kullanmalarındaki nedenlerin %11’inin bireysel
yenilikçilikteki “deneyime açıklık” faktöründen kaynaklandığı söylenebilir.
Sosyal Ağ Bireysel Yenilikçilik İnovasyon Okul Yöneticileri.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Aralık 2018 |
Gönderilme Tarihi | 27 Temmuz 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 18 Sayı: 4 |