Bu çalışmada Türkiye’de
öğretmen eğitimindeki yansıtıcı düşünme uygulamalarına dair Yükseköğretim
Kurulu (YÖK) Ulusal Tez Merkezinde indekslenen lisansüstü tezleri ile Ulusal
Akademik Ağ ve Bilgi Merkezi (ULAKBİM) Sosyal Bilimler Veri Tabanı ve Google Scholar
arama motorunda indekslenen ulusal dergilerdeki araştırma makaleleri
incelenmiştir. Bu amaçla, çalışma kapsamında 35 lisansüstü tez ve 19 makale
analiz edilmiştir. Çalışmanın bulgularına göre yayınların çoğunlukla Türkçe
yayımlandığı ve çalışmaların 2008 ve 2012 sonrası artış gösterdiği
belirlenmiştir. Çalışmaların konuları genellikle birtakım uygulamaların
yansıtıcı düşünmeye etkisi ve yansıtıcı düşünme becerisinin bazı bağımlı
değişkenlere etkisi üzerine yoğunlaşmıştır. Çalışmalar sıklıkla nitel yöntem ve
durum çalışması ile desenlenmiştir. Çalışmalarda genellikle doküman ve
ölçeklerin veri kaynağı olarak kullanıldığı belirlenmiştir. Çalışmalarda veri
analiz yöntemi olarak içerik analizi, t-testi ve non-parametrik yöntemler
kullanılmıştır. Çalışmaların sonuçları incelendiğinde işe koşulan uygulamaların
genellikle yansıtıcı düşünme üzerinde olumlu etki yaptığı ifade edilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 11 Mart 2019 |
Gönderilme Tarihi | 10 Mayıs 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 19 Sayı: 1 |