Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Examination Of The Geography Department Students’ Opinion On The Reading Habits

Yıl 2019, Cilt: 19 Sayı: 4, 1514 - 1525, 31.12.2019
https://doi.org/10.17240/aibuefd.2019..-518107

Öz



Individuals carry out reading activity for the reasons such as
improving themselves, progressing in social life, being beneficial to society
and enjoy themselves. Thus, while different goals are being realized, many
subjects learnt unconsciously in the past become more meaningful by this
activity. Students studying at the university can contribute to the society as
long as they read and improve themselves. First of all, they should gain a
reading habit.. This research was carried out to determine the opinions of the
level of reading habit of undergraduate students of the geography department.
For this purpose, literature review was carried out and a questionnaire was
prepared accordingly. It was presented to the expert for an opinion, necessary
changes were made and   applied to 121
students. The survey was applied to students from all grade levels to reflect
the views of all the students in the geography department. As a result of the
study, it was concluded that the students of the department of geography have
low level of reading books or magazines, only small number of students follow
periodicals, and they do not use of libraries in the university and in the city
efficiently and have difficulty in following the scientific publications.



 




Kaynakça

  • Aytaş, G. (2005). Okuma Eğitimi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 461-470.
  • Ayyıldız, M., Bozkurt, Ü., & Canlı, S. (2006). Okuma Kültürü Üzerine Bir Araştırma. Milli Eğitim Dergisi Cilt:34 Sayı: 169 .
  • Balcı, A. (2016). Okuma ve Anlama Eğitimi, Ankara: Pegem Akademi.
  • Batur, Z., Gülveren, H., & Bek, H. (2010). Öğretmen Adaylarının Okuma Alışkanlıkları Üzerine Bir Araştırma: Uşak Eğitim Fakültesi Örneği. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 3/1, 32-49.
  • Demir, S. (2015). Üniversite Öğrencilerinin Okuma Tutum ve Alışkanlıkları Üzerine Bir Değerlendirme. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi Sayı: 4/4, 1657-1671.
  • Demirel, Ö. (2012). Eğitim Sözlüğü. Ankara: Pegem Akademi.
  • Durmuş, B., Yurtkoru, E. S. ve Çinko, M. (2016). Sosyal Bilimlerde SSPS ile Veri Analizi, Beta Yayıncılık: İstanbul.
  • Güneş, H. (2015). Eğitim Bilimleri Terimleri Sözlüğü. Ankara: Ütopya Yayınevi.
  • Karasar, N. (2013). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık, 25.Basım.
  • Koçak, B., Çermik, F., Polat, S., & Şahin, N. (2016). Öğretmen Adaylarının Kitap Okuma Tutumlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi, 5(1), 395-411.
  • Kuş, Z., Türkyılmaz, M. (2010). Sosyal Bilgiler ve Türkçe Öğretmeni Adaylarının Okuma Durumları: (İlgi, Alışkanlık ve Okuma Stratejilerini Kullanım Düzeyleri), Türk Kütüphaneciliği, 24, 1, 11-32.
  • Küçük,O. (2016). Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Bursa: Ekin Yayınevi.
  • Odabaş, H., Odabaş, Z., & Polat, C. (2008). Üniversite Öğrencilerinin Okuma Alışkanlığı: Ankara Üniversitesi Örneği. Bilgi Dünyası, 9(2), 431-465.
  • Öncül, R. (2000). Eğitim ve Eğitim Bilimleri Sözlüğü. İstanbul: Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları.
  • Semerci, Ç. (2002). Türk Üniversitelerinde Beden Eğitimi ve Spor Bölümü Öğrencilerinin Okuma Alışkanlıkları, Eğitim ve Bilim, Cilt 27, Sayı 125, (36-43).
  • Şanlıbaba, P., & Gümüş, E. (2014). Okuma Alışkanlıkları Üzerine Bir Araştırma: Ankara Üniversitesi Kalecik Meslek Yüksekokulu Örneği. Elektronik Mesleki Gelişim ve Araştırmalar Dergisi Cilt:2 Say:3, 44-50.
  • Taşkesenlioğlu, L. (2013). Ortaöğretim Öğrencilerinin Okuma Alışkanlıkları Üzerine Bir İnceleme. Karadeniz Sosyal Bilimler Dergisinin Sayı: 9, 30-40.
  • Toruk, İ. (2008). Üniversite Gençliğinin Medya Kullanma Alışkanlıkları Üzerine Bir Analiz, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (19), s. 475-488.
  • Yalman, M., Özkan, E., & Kutluca, T. (2013). Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Kitap Okuma Alışkanlıkları Üzerine Betimsel Bir Araştırma: Dicle Üniversitesi Örneği. Bilgi Dünyası Dergisi, 14 (2), 291-305.
  • Yeşil, R (2014). Nicel ve Nitel Araştırma Yöntemleri, (Kitap, Remzi Y. Kılcal, Bilimsel Araştırma Yöntemleri), s. 51-80, Nobel Yayıncılık: Ankara
  • Yılmaz, B. (1998). Okuma Alışkanlığı Sorunu, Bir Enstitü Örneği ve Türkiye İçin Öneriler. Türk Kütüphaneciliği, Cilt 12, Sayı 3.
  • Yılmaz, B. (2002). Ankara’daki İlköğretim Öğretmenlerinin Okuma ve Halk Kütüphanesi Kullanma Alışkanlıkları Üzerine Bir Araştırma. Türk Kütüphaneciliği, 16(4), 441-460.

COĞRAFYA BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN OKUMA ALIŞKANLIKLARI HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ

Yıl 2019, Cilt: 19 Sayı: 4, 1514 - 1525, 31.12.2019
https://doi.org/10.17240/aibuefd.2019..-518107

Öz

Bireyler kendilerini geliştirmek, sosyal hayatta ilerlemek,
topluma faydalı olmak ve zevk almak gibi sebepler ile okuma eylemini
gerçekleştirirler. Böylece farklı amaçlar gerçekleştirilirken, bu etkinlik
sayesinde geçmişte bilinç altında öğrenilen birçok konu pekişerek daha anlamlı
hale gelir. Üniversitede okuyan öğrenciler de okudukları
ve kendilerini geliştirdikleri müddetçe hem topluma hem de kendilerine katkı
sağlayabilirler. Okuma için de öncelikle okuma alışkanlığının kazanılmış olması
gerekir. Bu araştırma coğrafya bölümü lisans öğrencilerinin okuma
alışkanlıkları hakkındaki görüşlerini tespit etmek amacıyla gerçekleştirilmiştir.
Bu amaçla literatür taramasından sonra hazırlanan anket formu, uzman görüşüne
sunulmuş, yapılan değişikliklerden sonra 121 öğrenciye uygulanmıştır. Araştırmanın
coğrafya bölümündeki öğrencilerinin tamamının görüşlerini yansıtması için anket
bütün sınıf seviyelerinden öğrencilere uygulanmıştır. Araştırma sonucunda
coğrafya bölümü öğrencilerinin kitap veya dergi okuma konusunda zayıf
kaldıkları, süreli yayınları az takip ettikleri, üniversitedeki ve şehirdeki
kütüphaneleri kullanma konusunda yetersiz kaldıkları, bilimsel yayınları takip
etmekte zorlandıkları sonucuna ulaşılmıştır.




Kaynakça

  • Aytaş, G. (2005). Okuma Eğitimi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 461-470.
  • Ayyıldız, M., Bozkurt, Ü., & Canlı, S. (2006). Okuma Kültürü Üzerine Bir Araştırma. Milli Eğitim Dergisi Cilt:34 Sayı: 169 .
  • Balcı, A. (2016). Okuma ve Anlama Eğitimi, Ankara: Pegem Akademi.
  • Batur, Z., Gülveren, H., & Bek, H. (2010). Öğretmen Adaylarının Okuma Alışkanlıkları Üzerine Bir Araştırma: Uşak Eğitim Fakültesi Örneği. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 3/1, 32-49.
  • Demir, S. (2015). Üniversite Öğrencilerinin Okuma Tutum ve Alışkanlıkları Üzerine Bir Değerlendirme. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi Sayı: 4/4, 1657-1671.
  • Demirel, Ö. (2012). Eğitim Sözlüğü. Ankara: Pegem Akademi.
  • Durmuş, B., Yurtkoru, E. S. ve Çinko, M. (2016). Sosyal Bilimlerde SSPS ile Veri Analizi, Beta Yayıncılık: İstanbul.
  • Güneş, H. (2015). Eğitim Bilimleri Terimleri Sözlüğü. Ankara: Ütopya Yayınevi.
  • Karasar, N. (2013). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık, 25.Basım.
  • Koçak, B., Çermik, F., Polat, S., & Şahin, N. (2016). Öğretmen Adaylarının Kitap Okuma Tutumlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi, 5(1), 395-411.
  • Kuş, Z., Türkyılmaz, M. (2010). Sosyal Bilgiler ve Türkçe Öğretmeni Adaylarının Okuma Durumları: (İlgi, Alışkanlık ve Okuma Stratejilerini Kullanım Düzeyleri), Türk Kütüphaneciliği, 24, 1, 11-32.
  • Küçük,O. (2016). Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Bursa: Ekin Yayınevi.
  • Odabaş, H., Odabaş, Z., & Polat, C. (2008). Üniversite Öğrencilerinin Okuma Alışkanlığı: Ankara Üniversitesi Örneği. Bilgi Dünyası, 9(2), 431-465.
  • Öncül, R. (2000). Eğitim ve Eğitim Bilimleri Sözlüğü. İstanbul: Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları.
  • Semerci, Ç. (2002). Türk Üniversitelerinde Beden Eğitimi ve Spor Bölümü Öğrencilerinin Okuma Alışkanlıkları, Eğitim ve Bilim, Cilt 27, Sayı 125, (36-43).
  • Şanlıbaba, P., & Gümüş, E. (2014). Okuma Alışkanlıkları Üzerine Bir Araştırma: Ankara Üniversitesi Kalecik Meslek Yüksekokulu Örneği. Elektronik Mesleki Gelişim ve Araştırmalar Dergisi Cilt:2 Say:3, 44-50.
  • Taşkesenlioğlu, L. (2013). Ortaöğretim Öğrencilerinin Okuma Alışkanlıkları Üzerine Bir İnceleme. Karadeniz Sosyal Bilimler Dergisinin Sayı: 9, 30-40.
  • Toruk, İ. (2008). Üniversite Gençliğinin Medya Kullanma Alışkanlıkları Üzerine Bir Analiz, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (19), s. 475-488.
  • Yalman, M., Özkan, E., & Kutluca, T. (2013). Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Kitap Okuma Alışkanlıkları Üzerine Betimsel Bir Araştırma: Dicle Üniversitesi Örneği. Bilgi Dünyası Dergisi, 14 (2), 291-305.
  • Yeşil, R (2014). Nicel ve Nitel Araştırma Yöntemleri, (Kitap, Remzi Y. Kılcal, Bilimsel Araştırma Yöntemleri), s. 51-80, Nobel Yayıncılık: Ankara
  • Yılmaz, B. (1998). Okuma Alışkanlığı Sorunu, Bir Enstitü Örneği ve Türkiye İçin Öneriler. Türk Kütüphaneciliği, Cilt 12, Sayı 3.
  • Yılmaz, B. (2002). Ankara’daki İlköğretim Öğretmenlerinin Okuma ve Halk Kütüphanesi Kullanma Alışkanlıkları Üzerine Bir Araştırma. Türk Kütüphaneciliği, 16(4), 441-460.
Toplam 22 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ziya İnce 0000-0001-7389-8083

Vedat Şahin 0000-0002-5502-5219

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2019
Gönderilme Tarihi 25 Ocak 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 19 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA İnce, Z., & Şahin, V. (2019). COĞRAFYA BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN OKUMA ALIŞKANLIKLARI HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(4), 1514-1525. https://doi.org/10.17240/aibuefd.2019..-518107