Bu araştırma, ortaokul matematik öğretmenlerinin Bilgi İletişim
Teknolojileri (BİT) kullanımına yönelik görüşlerini incelemek amacıyla nitel
araştırma desenlerinden durum çalışması modeli ile yürütülmüştür. Araştırmanın
katılımcılarını araştırmaya gönüllü olarak katılmak isteyen 184 matematik
öğretmeni oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak ise sekiz açık uçlu
sorudan oluşan yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Görüşme formu
ile elde edilen veriler içerik analizi yöntemiyle analiz edilmiştir.
Araştırmanın sonunda, katılımcıların büyük çoğunluğunun matematik öğretimde
BİT’in kullanılmasının gerekli olduğunu düşündükleri belirlenmiştir.
Katılımcılar BİT’in kullanılmasının sağladığı yararlar olarak en çok matematik
kavramlarını somutlaştırmasını, aktif katılım sağlamasını, öğrenmeyi
kolaylaştırmasını, kalıcı öğrenme sağlamasını, soru çözümünü kolaylaştırmasını
ve dersi eğlenceli hale getirmesini göstermişlerdir. Bununla birlikte
katılımcılar BİT’in kullanılmasının dezavantajı olarak en çok dikkatlerin çabuk
dağılmasını, kolaya alıştırmasını, öğrencilerin not tutmamasını, sınıf içi
iletişimi ve çizim becerisini köreltmesini belirtmişlerdir. Katılımcıların
BİT’i kullanmama nedeni olarak da öğretmenlerin teknoloji bilgilerinin
olmamasını, geleneksel öğretim yöntemlerini tercih etmelerini, donanım
eksikliğini ve teknik eleman yetersizliğini gösterdikleri belirlenmiştir.
Araştırmanın sonucunda katılımcıların çok azının (%8) alanı ile ilgili
yazılımları kullandıkları ve bunların da sadece dinamik geometri yazılımları
olduğu tespit edilmiştir. Katılımcıların %15’inin akıllı tahtaları sadece
kitaplardaki soruları yansıtmak için kullandıkları da belirlenmiştir.
Bilgi iletişim teknolojileri matematik öğretimi ortaokul matematik öğretmenleri
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2019 |
Gönderilme Tarihi | 3 Nisan 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 19 Sayı: 4 |