Bu araştırmada amaç Bartın ilinde görev yapan öğretmenlerin hayat boyu öğrenme yeterliklerinin çeşitli değişkenlere göre incelenmesidir. Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Bu araştırma 2017-2018 eğitim yılında Bartın il merkezindeki 3 ilkokul, 3 ortaokul ve 3 lisede farklı branşlarda çalışan 98 öğretmen ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmada iki veri toplama aracı kullanılmıştır. Verilerin analizi aşamasında, verilerin normal dağılmadığı görülmüş, bu nedenle non-parametrik testler kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre öğretmenlerin cinsiyet, günlük internet kullanım düzeyi, branş, mesleki kıdem, haftalık ders yükü, bilişim teknolojileri (BT) alanında alınan hizmet-içi eğitimlere göre hayat boyu öğrenme eğilimlerinde anlamlı bir fark göstermediği, öğretmenlerin yaş ve eğitim düzeyine göre hayat boyu öğrenme düzeylerinde anlamlı bir farklılık bulunduğu görülmüştür.
Öğretmenler hayat boyu öğrenme yeterlilikleri kişisel değişkenler mesleki değişkenler
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 6 Mart 2020 |
Gönderilme Tarihi | 11 Nisan 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 20 Sayı: 1 |