Bu araştırma, okul öncesi eğitimi alan 48-72 aylık çocukların yaratıcılık düzeyleri ile benlik algıları arasındaki ilişkiyi incelemek amacıyla yapılmıştır. Bu kapsamda araştırma, 2018-2019 eğitim öğretim yılı içerisinde İstanbul ili Maltepe ilçesindeki resmi ilköğretim okullarının anasınıflarına devam eden 48-72 aylık 90 çocuk (53 kız, 37 erkek) ile yürütülmüştür. Araştırmada veri toplamak amacıyla; “Hibrit Yaratıcılık Testi” ve “Demoluin Çocuklar İçin Benlik Algısı Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırmanın sonucuna göre; yaratıcılık tamamlama alt boyutu artıkça benlik algısı azalmaktadır. Araştırmada kız çocukları erkek çocuklarından yaratıcılığın akıcılık, süreklilik ile yeni eleman ekleme alt boyutlarında ve toplam benlik algısı ve öz saygı alt boyutunda daha iyi performans göstermiştir. Araştırmadan elde edilen bulgular ışığında öneriler getirilmiştir.
This research was conducted to examine the relationship between creativity levels and self-perception of 48-72 months old children who received preschool education. In this context, the study was conducted with 90 children of 48-72 month old (53 girls, 37 boys) attending kindergartens of the official primary schools in Maltepe district of Istanbul province in 2018-2019 academic year. In order to collect data in the research; "Hybrid Creativity Test" and "Demoluin Self-Perception Scale for Children" were used. According to the result of the research it can be claimed that as the creativity completion sub-dimension increases, self-perception decreases. In the study, girls performed better than boys in creativity in terms of fluency, continuity, and adding new staff, and also in total self-perception and self-esteem. Suggestions were made in the light of the findings obtained from the research.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Eylül 2020 |
Gönderilme Tarihi | 28 Haziran 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 20 Sayı: 3 |