İnceleme Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Maske ve Mesafenin İlkokul Birinci Sınıf Öğretim Sürecindeki Etkisi

Yıl 2023, Cilt: 23 Sayı: 3, 1183 - 1200, 24.09.2023
https://doi.org/10.17240/aibuefd.2023..-1171134

Öz

Covid-19 pandemi sürecinde yüz yüze eğitime öncelikli olarak katılan eğitim kademelerinden biri ilkokul birinci sınıf düzeyidir. Bunun nedeni okuma yazma eğitiminin beceri odaklı olması ve eğitimin temellerini oluşturmasıdır. Yüz yüze eğitim sürecinde bulaş riskini azaltmak amacıyla maske takma ve mesafe kuralları uygulamaya konulmuştur. Bu araştırmanın amacı maske-mesafe uygulamasının ilkokul birinci sınıf öğrenme sürecine etkisinin öğretmen ve veli görüşleri doğrultusunda belirlenmesidir. Araştırmada mevcut “maske-mesafe uygulaması” durumunun detaylı bir şekilde incelenmesine olanak sunacağı düşünülen nitel araştırma felsefesine dayanan bütüncül tekli durum deseni kullanılarak yapılandırılmıştır. Araştırma ana durumu maske ve mesafe uygulamasıdır. Araştırma katılımcıları amaçlı örneklem yöntemlerinden ölçüt örneklem yöntemi kullanılarak belirlenmiştir. Araştırmaya 23 veli ve 34 ilkokul birinci sınıf öğretmeni katılmıştır. Araştırma verileri farklı iki yöntem ile toplanmıştır. Veliler ile ilgili veriler yarı-yapılandırılmış görüşme formu kullanarak yüz yüze görüşmeler yaparak; öğretmen verileri yapılandırılmış görüş formu kullanarak çevrim içi toplanmıştır. veri analizinde içerik analizine gidilmiştir. Araştırma verileri araştırmacılar tarafından eş zamanlı ve birbirinden bağımsız bir şekilde gerçekleştirilip daha sonra ortak görüş oluşturma amacıyla elde edilen veriler karşılaştırılmıştır. Veri analizinde Hermeneutik bir yaklaşım benimsenmiş olup, elde edilen veriler tümevarımsal ve tematik bir anlayış ile sunulmuştur. Elde edilen verilerin katılımcı gruplarına göre farklılaştığı görülmüştür. Öğretmen görüşleri olumsuzluklara odaklanırken, veli görüşlerinde maske ve mesafe uygulamasının önemsiz görüldüğü; başka bir ifade ile okulların açılmasının gölgesinde kalan olumlu bir olgu olarak algılandığı görülmüştür. Katılımcıların ortak görüşü noktasında uzaktan eğitim sürecinin ilkokul birinci sınıf okuma yazma sürecinde zorlayıcı bir yapı olduğu görülmüştür.

Kaynakça

  • Akbaba, S. (2021). Öğrenme psikolojisi. Pegem Akademi.
  • Arpacı, F. (2005). Farklı boyutlarıyla yaşlılık. Türkiye İşçi Emeklileri Derneği Eğitim ve Kültür Yayınları.
  • Arslan, K., Görgülü Arı, A. ve Hayır Kanat M. (2021). Covid-19 pandemi sürecinde verilen uzaktan eğitim hakkında veli görüşleri”. Ulakbilge, (57) 192–206. Doi: https://doi.org/10.7816/ulakbilge-09-57-03.
  • Asadi, S. , Wexler, A. S. , Cappa, C. D. , Barreda, S. , Bouvier, N. M. & Ristenpart, W. D. (2019). " Aerosol emission and superemission during human speech increase with voice loudness," https://doi.org/10.1038/s41598-019-38808-z.
  • Asharf, M. Clifford, G. & Jalaludeen, A. (2021). Facial Expression behind the Mask Nat. Volatiles & Essent. Oils. NVEO 8(5): 9847-9850. https://www.nveo.org/index.php/journal/article/view/2760
  • Bayhan, P., & Öz, S(2022). Ebeveynlerin pandemi sürecindeki deneyimlerinin incelenmesi: Nitel bir çalışma. Çocuk ve Gelişim Dergisi, 5(9), 14-31. https://doi.org/10.36731/cg.1061800
  • Bozan, M. ve Anilan, H. (2022). Teaching literacy in first-grade of primary school during COVID-19 Pandemic. Mimbar Sekolah Dasar, 9(1), 24-42. https://doi.org/10.53400/mimbar-sd.v9i3.38914
  • Canini L, Andréoletti L, Ferrari P, D'Angelo R, Blanchon T, Lemaitre M, … (2010). Surgical mask to prevent ınfluenza transmission in households: a cluster randomized trial. PLoS ONE 5(11): e13998. https://doi.org/10.1371/journal.pone.0013998
  • Cantekin, Ö. F. And Arpaci, F. (2020). COVID-19 (koronavirüs) pandemisi ve sosyal hizmet. Uluslararası sosyal Araştırmalar Dergisi , 13(73), 1138-1146. https://eds.s.ebscohost.com/eds/pdfviewer/pdfviewer?vid=0&sid=6817a659-b4b3-44bf-a931-c9d02d10dd1f%40redis
  • CDC (2020). Use of Masks to Help Slow the Spread of COVID-19 (Centers for Disease Control and Prevention), Atlanta, GA: MMWR Morb Mortal Wkly Rep. Dec 18; 69(50): 1925-1929. https://doi.org/10.15585/mmwr.mm6950e3 Chandra, Y., ve Shang, L. (2019). Qualitative research using R: A systematic approach. Singapore: Springer. https://doi.org/10.1007/978-981-13-3170-1
  • Chen, X., Ran, L., Liu, Q., Hu, Q., Du, X., ve Tan, X. (2020). Hand hygiene, mask-wearing behaviors and ıts associated factors during the COVID-19 Epidemic: A Cross-Sectional study among primary school students in Wuhan, China. International Journal of Environmental Research and Public Health, 17(8), 2893. https://doi.org/10.3390/ijerph17082893.
  • Chu, D. K. , Akl, E. A. , Duda, S. , Solo, K. , Yaacoub, S. , Schünemann, H. J. (2020). Physical distancing, face masks, and eye protection to prevent person-to-person transmission of SARS-CoV-2 and COVID-19: A systematic review and meta-analysis 395, 11987. https://doi.org/10.1016/j.jvs.2020.07.040
  • Creswell, J. W. & Clark, V. L. P. (2016). Designing and conducting mixed methods research. Sage.
  • Creswell, J. W., & Poth, C. N. (2016). Qualitative inquiry and research design: Choosing among five approaches. Sage.
  • Demir, E. (2022) COVID-19 Pandemi sürecinde okul öncesi eğitime devam eden çocukların pandemiye ilişkin algılarının incelenmesi. Hacettepe University Faculty of Health Sciences Journal, 9(2), 264-280. https://dergipark.org.tr/tr/pub/husbfd/issue/70114/1005183.
  • Denzin, N. K. & Lincoln, Y. S. (2008). The Landscape Of Qualitative Research. Sage.
  • Edmonds, W. A. & Kennedy, T. D. (2016). An applied guide to research designs: Quantitative, qualitative, and mixed methods. Sage Publications. https://doi.org/10.4135/9781071802779.
  • Eikenberry, S. E., Mancuso, M., Iboi, E., Phan, T., Eikenberry., K., Kuang, Y., Kostelich. E. & Gumel, B. A. (2020). To mask or not to mask: Modeling the potential for face mask use by the general public to curtail the COVID-19 pandemic infectious disease modelling. 5; 248-255. https://doi.org/10.1101/2020.04.06.20055624
  • Erol, M. & Erol, A. (2020). Koronavirüs pandemisi sürecinde ebeveynleri gözünden ilkokul öğrencileri Milli Eğitim Dergisi, 49(1). 529-551 . https://doi.org/10.37669/milliegitim.766194
  • Garan, Ö., Yöney, E., and Bozkurt, V. (Ed.). (2021). Mask and adaptation to the distance during the pandemic period. In H.
  • Gülerce, V., Nimehchisalem, V., Bozkurt, G. & Dawes, G. (Eds), Society in the covid-19 pandemic: inequalities, challenges, and opportunities (pp. 87-112). Pegem Akademi.
  • Greenhalgh, T., Schmid, M. B., Czypionka, T., Bassler, D. & Gruer, L. (2020). Face masks for the public during the covid-19 crisis. BMJ;369:m1435 https://doi.org/10.1136/bmj.m1435
  • Güneş, F. (2021). The effect of masked education on language skills. The Journal of Limitless Education and Research 6(3), 337-370. https://doi.org/10.29250 /sead.985768
  • Hampton, T. , Crunkhorn, R. , Lowe, N. , Bhat, J. , Hogg, E. , Afifi, W. , Krishnan, M. , Street, I. , Sujata, D. ve Sharma, R. (2020). " Speech discrimination challenges of healthcare professionals whilst wearing personal protective equipment (PPE) during the coronavirus disease 2019 (COVID-19) pandemic," Authorea Preprints, https://doi.org/10.22541/au.159050338.83886289.
  • https://Covid-19.saglik.gov.tr erişim tarihi.11/04/2022
  • https://en.unesco.org/Covid-19/educationresponse 24/03/2022 erişim tarihi.
  • İnci Kuzu, Ç. (2020). Covid-19 pandemisi sürecinde uygulanan ilkokul uzaktan eğitim programi (eba tv) ile ilgili veli görüşleri. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 505-527. https://doi.org/10.37669/milliegitim.720556
  • Kargın, T., & Karataş, A. (2021). Sınıf öğretmenlerinin gözünden küresel salgın sürecinde uzaktan eğitim aracılığıyla ilk okuma yazma öğretimi. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 9(4), 1264-1284. https://doi.org/10.16916/aded.982002.
  • Kasa Ayten, B., & Ercan, M. (2022). Analyzing teacher and parent views on the first literacy process during the covıd-19 pandemic. International Journal of Progressive Education, 18(1), 336-361. https://doi.org/10.29329/ijpe.2022.426.19
  • Li, T., Liu Y, Li, M., Qian, X. & Dai, S. Y.(2020). Mask or no mask for COVID-19: a public health and market study. PLoS One. 15(8).1-17. https://doi.org/10.1371.
  • Li, Y., Tokura, H., Guo, Y. P., Wong, A. S., Wong, T., Chung, J., & Newton, E. (2005). Effects of wearing N95 and surgical facemasks on heart rate, thermal stress and subjective sensations. International archives of occupational and environmental health, 78(6), 501–509. https://doi.org/10.1007/s00420-004-0584-4
  • Li, H., Yuan, K., Sun,Y. K. Etall (2022). Efficacy and practice of facemask use in general population: a systematic review and meta-analysis. Transl Psychiatry. 12, 1-49. https://doi.org/10.1038/s41398022-01814-3
  • Magee, M., Lewis, C. Noffs, vd. (2020). Effects of face masks on acoustic analysis and speech perception: Implications for peri-pandemic protocols. The Journal of the Acoustical Society of America. 148(6): 3562-3568. Doi: https://doi.org/10.1121/10.0002873
  • Martinelli, L., Kopilaš, V., Vidmar, M., Heavin, C., Machado, H., Todorović, Z., Buzas, N., Pot, M., Prainsack, B., & Gajović, S. (2021). Face Masks During the COVID-19 Pandemic: A Simple Protection Tool With Many Meanings. Frontiers in public health, 8, 606635. https://doi.org/10.3389/fpubh.2020.606635
  • Millî Eğitim Bakanlığı (MEB). (2020a). Ortaöğretim Genel Müdürlüğü'nün 18/09/2020 tarih ve 13044945 Sayılı Yazısı.
  • Millî Eğitim Bakanlığı (MEB). (2020b). Ortaöğretim Genel Müdürlüğü'nün 08/10/2020 tarih ve 14430520 Sayılı Yazısı.
  • Millî Eğitim Bakanlığı (MEB). (2020c). Orataöğretim Genel Müdürlüğünün 19/11/2020 tarih ve 16964289 Sayılı Yazısı.
  • Millî Eğitim Bakanlığı (MEB). (2020d). Orataöğretim Genel Müdürlüğünün 03/07/2020 tarih ve .8948074 Sayılı Yazısı.
  • Okatan, Ö. & Tagay, Ö. (2021). İlkokul velilerinin görüşlerine göre COVID-19 pandemisi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(2), 309-328. https://doi.org/10.17860 /mersinefd.922991
  • Özcan, A. F. & Saydam, E. N. (2021). İlkokul birinci sınıf öğretmenlerinin Covid 19 salgın sürecinde ilk okuma yazma öğretimine yönelik algıları. Journal of Interdisciplinary Education: Theory and Practice, 3(2), 62-86. Doi: https://doi.org/10.47157/jietp.949255
  • Özden, G. & İlgar, Ş. (2021). COVID-19 Sürecinde İlkokul 1. sınıfa başlayan öğrenci annelerinin kaygı durumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. International Primary Education Research Journal, 5(3), 225-242. Doi: https://doi.org/10.38089/iperj.2021.73
  • Paulauskaite, L., Farris, O., Spencer, H., Absoud, A., Absoud,M., Ambler, G. & Thomas, M. (2021). My son can’t sociallydistance or wear a mask: How families of preschool childrenwith severe developmental delays and challenging behaviorexperienced the COVID-19 pandemic. Journal of MentalHealth Research in Intellectual Disabilities,14(2), 225–236. https://doi.org/10.1080/19315864.2021.1874578
  • Phelamei, S. (2020). Wearing face masks ıs the "new normal": know these tips and tricks to avoid common side effects. The Times Now.June 10th.
  • Saygı, H. (2021). Covid-19 pandemi uzaktan eğitim sürecinde sınıf öğretmenlerinin karşılaştığı sorunlar. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 7(2), 109-129. https://doi.org/10.51948/auad.841632
  • Susar Kırmızı, F. & Ünal, E (ed).(2021). İlk okuma yazma öğretimi. Anı Yayıncılık.
  • Tang, C. S. K, & Wong C. Y. (2004). Factors influencing the wearing of face masks to prevent the severe acute respiratory syndrome among adult Chinese in Hong Kong. Prev Med. 39(6):1187-1193. https://doi.org/10.1016/j.ypmed.2004.04.032
  • Taşkaya, S. M. (2021). İlkokula yazma öğretiminde karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerileri. F. Susar Kırmızı & E. Ünal, (Ed.), içinde İlk okuma yazma öğretimi. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Türksoy, E., & Altıntaş, G. (2022). Öğretmen adaylarının öğretim teknolojileri dersinde stop-motion uygulamalarına ilişkin görüşleri, Yaşadıkça Eğitim, 36(2), 555-568. https://doi.org/10.33308/26674874.20223 62427
  • World Health Organization (WHO). (2020). WHO timeline - COVID-19. https://www.who.int/newsroom/detail/27-04-2020-who-timeline-covid-19, Erişim tarihi: 10/04/2022 erişim tarihi.
  • Yılmaz, A. (2022). Birinci sınıf öğretmenlerinin pandemide okuma yazmada yaşadığı sorunlar ve çözüm önerileri. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü [Tessiz yüksek lisans]. Denizli
  • Yılmaz, İ., Yılmaz, E., & Savaş, B. (2021). İlkokul 1. Sınıf Öğretmenlerinin Pandemi Döneminde Yüz Yüze Eğitime İlişkin Görüşleri. Disiplinlerarası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 5(9), 38-50. https://dergipark.org.tr/tr/pub/jier/issue/64321/976462
  • Yin, R. K. (2014). Case study methods: Design and methods (5. Ed).Sage.
  • Young, A. W., Frühholz, S., ve Schweinberger, S. R. (2020). Face and voice perception: Understanding commonalities and differences. Trends in Cognitive Sciences, 24(5), 398–410. https://doi.org/10.1016/j.tics.2020.02.001
  • Yürük Bal, E. & Çelik, H. (2020). COVID-19 salgını ile mücadelede hemşirenin rolü. Türkiye Klinikleri Hemşirelik Bilimleri Dergisi. 12(2): 300-304. https://doi.org/10.5336/nurses.2020-75315

The Effect of Mask and Distance on Primary School First Grade Teaching Process

Yıl 2023, Cilt: 23 Sayı: 3, 1183 - 1200, 24.09.2023
https://doi.org/10.17240/aibuefd.2023..-1171134

Öz

This research aims to determine the effect of mask policies and physical distancing guidelines on the learning process of first-grade students in primary schools. The study is structured using a holistic single-case design based on the philosophy of qualitative research, which allows for a detailed examination of the current “mask-distance application” situation. Research participants were selected using a criterion sampling method, which is one of the purposive sampling methods. The study included 23 parents and 34 first-grade primary school teachers as participants. Data about the parents were collected through a face-to-face semi-structured interview form, while teacher data were collected online through a structured opinion form. Content analysis was used to analyze the data. The research data were collected simultaneously and independently by the researchers and were later compared to form a consensus. A hermeneutic approach was adopted in the data analysis, and the data were presented using an inductive and thematic understanding. The data obtained differed based on the participant groups. While teachers' opinions focused on the negative aspects of mask policies and physical distancing guidelines, parents' opinions, on the other hand, considered mask-wearing and physical distancing as unimportant. It was observed that the opening of schools was generally perceived as a positive phenomenon that was overshadowed by the requirement of mask policies and physical distancing guidelines.

Kaynakça

  • Akbaba, S. (2021). Öğrenme psikolojisi. Pegem Akademi.
  • Arpacı, F. (2005). Farklı boyutlarıyla yaşlılık. Türkiye İşçi Emeklileri Derneği Eğitim ve Kültür Yayınları.
  • Arslan, K., Görgülü Arı, A. ve Hayır Kanat M. (2021). Covid-19 pandemi sürecinde verilen uzaktan eğitim hakkında veli görüşleri”. Ulakbilge, (57) 192–206. Doi: https://doi.org/10.7816/ulakbilge-09-57-03.
  • Asadi, S. , Wexler, A. S. , Cappa, C. D. , Barreda, S. , Bouvier, N. M. & Ristenpart, W. D. (2019). " Aerosol emission and superemission during human speech increase with voice loudness," https://doi.org/10.1038/s41598-019-38808-z.
  • Asharf, M. Clifford, G. & Jalaludeen, A. (2021). Facial Expression behind the Mask Nat. Volatiles & Essent. Oils. NVEO 8(5): 9847-9850. https://www.nveo.org/index.php/journal/article/view/2760
  • Bayhan, P., & Öz, S(2022). Ebeveynlerin pandemi sürecindeki deneyimlerinin incelenmesi: Nitel bir çalışma. Çocuk ve Gelişim Dergisi, 5(9), 14-31. https://doi.org/10.36731/cg.1061800
  • Bozan, M. ve Anilan, H. (2022). Teaching literacy in first-grade of primary school during COVID-19 Pandemic. Mimbar Sekolah Dasar, 9(1), 24-42. https://doi.org/10.53400/mimbar-sd.v9i3.38914
  • Canini L, Andréoletti L, Ferrari P, D'Angelo R, Blanchon T, Lemaitre M, … (2010). Surgical mask to prevent ınfluenza transmission in households: a cluster randomized trial. PLoS ONE 5(11): e13998. https://doi.org/10.1371/journal.pone.0013998
  • Cantekin, Ö. F. And Arpaci, F. (2020). COVID-19 (koronavirüs) pandemisi ve sosyal hizmet. Uluslararası sosyal Araştırmalar Dergisi , 13(73), 1138-1146. https://eds.s.ebscohost.com/eds/pdfviewer/pdfviewer?vid=0&sid=6817a659-b4b3-44bf-a931-c9d02d10dd1f%40redis
  • CDC (2020). Use of Masks to Help Slow the Spread of COVID-19 (Centers for Disease Control and Prevention), Atlanta, GA: MMWR Morb Mortal Wkly Rep. Dec 18; 69(50): 1925-1929. https://doi.org/10.15585/mmwr.mm6950e3 Chandra, Y., ve Shang, L. (2019). Qualitative research using R: A systematic approach. Singapore: Springer. https://doi.org/10.1007/978-981-13-3170-1
  • Chen, X., Ran, L., Liu, Q., Hu, Q., Du, X., ve Tan, X. (2020). Hand hygiene, mask-wearing behaviors and ıts associated factors during the COVID-19 Epidemic: A Cross-Sectional study among primary school students in Wuhan, China. International Journal of Environmental Research and Public Health, 17(8), 2893. https://doi.org/10.3390/ijerph17082893.
  • Chu, D. K. , Akl, E. A. , Duda, S. , Solo, K. , Yaacoub, S. , Schünemann, H. J. (2020). Physical distancing, face masks, and eye protection to prevent person-to-person transmission of SARS-CoV-2 and COVID-19: A systematic review and meta-analysis 395, 11987. https://doi.org/10.1016/j.jvs.2020.07.040
  • Creswell, J. W. & Clark, V. L. P. (2016). Designing and conducting mixed methods research. Sage.
  • Creswell, J. W., & Poth, C. N. (2016). Qualitative inquiry and research design: Choosing among five approaches. Sage.
  • Demir, E. (2022) COVID-19 Pandemi sürecinde okul öncesi eğitime devam eden çocukların pandemiye ilişkin algılarının incelenmesi. Hacettepe University Faculty of Health Sciences Journal, 9(2), 264-280. https://dergipark.org.tr/tr/pub/husbfd/issue/70114/1005183.
  • Denzin, N. K. & Lincoln, Y. S. (2008). The Landscape Of Qualitative Research. Sage.
  • Edmonds, W. A. & Kennedy, T. D. (2016). An applied guide to research designs: Quantitative, qualitative, and mixed methods. Sage Publications. https://doi.org/10.4135/9781071802779.
  • Eikenberry, S. E., Mancuso, M., Iboi, E., Phan, T., Eikenberry., K., Kuang, Y., Kostelich. E. & Gumel, B. A. (2020). To mask or not to mask: Modeling the potential for face mask use by the general public to curtail the COVID-19 pandemic infectious disease modelling. 5; 248-255. https://doi.org/10.1101/2020.04.06.20055624
  • Erol, M. & Erol, A. (2020). Koronavirüs pandemisi sürecinde ebeveynleri gözünden ilkokul öğrencileri Milli Eğitim Dergisi, 49(1). 529-551 . https://doi.org/10.37669/milliegitim.766194
  • Garan, Ö., Yöney, E., and Bozkurt, V. (Ed.). (2021). Mask and adaptation to the distance during the pandemic period. In H.
  • Gülerce, V., Nimehchisalem, V., Bozkurt, G. & Dawes, G. (Eds), Society in the covid-19 pandemic: inequalities, challenges, and opportunities (pp. 87-112). Pegem Akademi.
  • Greenhalgh, T., Schmid, M. B., Czypionka, T., Bassler, D. & Gruer, L. (2020). Face masks for the public during the covid-19 crisis. BMJ;369:m1435 https://doi.org/10.1136/bmj.m1435
  • Güneş, F. (2021). The effect of masked education on language skills. The Journal of Limitless Education and Research 6(3), 337-370. https://doi.org/10.29250 /sead.985768
  • Hampton, T. , Crunkhorn, R. , Lowe, N. , Bhat, J. , Hogg, E. , Afifi, W. , Krishnan, M. , Street, I. , Sujata, D. ve Sharma, R. (2020). " Speech discrimination challenges of healthcare professionals whilst wearing personal protective equipment (PPE) during the coronavirus disease 2019 (COVID-19) pandemic," Authorea Preprints, https://doi.org/10.22541/au.159050338.83886289.
  • https://Covid-19.saglik.gov.tr erişim tarihi.11/04/2022
  • https://en.unesco.org/Covid-19/educationresponse 24/03/2022 erişim tarihi.
  • İnci Kuzu, Ç. (2020). Covid-19 pandemisi sürecinde uygulanan ilkokul uzaktan eğitim programi (eba tv) ile ilgili veli görüşleri. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 505-527. https://doi.org/10.37669/milliegitim.720556
  • Kargın, T., & Karataş, A. (2021). Sınıf öğretmenlerinin gözünden küresel salgın sürecinde uzaktan eğitim aracılığıyla ilk okuma yazma öğretimi. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 9(4), 1264-1284. https://doi.org/10.16916/aded.982002.
  • Kasa Ayten, B., & Ercan, M. (2022). Analyzing teacher and parent views on the first literacy process during the covıd-19 pandemic. International Journal of Progressive Education, 18(1), 336-361. https://doi.org/10.29329/ijpe.2022.426.19
  • Li, T., Liu Y, Li, M., Qian, X. & Dai, S. Y.(2020). Mask or no mask for COVID-19: a public health and market study. PLoS One. 15(8).1-17. https://doi.org/10.1371.
  • Li, Y., Tokura, H., Guo, Y. P., Wong, A. S., Wong, T., Chung, J., & Newton, E. (2005). Effects of wearing N95 and surgical facemasks on heart rate, thermal stress and subjective sensations. International archives of occupational and environmental health, 78(6), 501–509. https://doi.org/10.1007/s00420-004-0584-4
  • Li, H., Yuan, K., Sun,Y. K. Etall (2022). Efficacy and practice of facemask use in general population: a systematic review and meta-analysis. Transl Psychiatry. 12, 1-49. https://doi.org/10.1038/s41398022-01814-3
  • Magee, M., Lewis, C. Noffs, vd. (2020). Effects of face masks on acoustic analysis and speech perception: Implications for peri-pandemic protocols. The Journal of the Acoustical Society of America. 148(6): 3562-3568. Doi: https://doi.org/10.1121/10.0002873
  • Martinelli, L., Kopilaš, V., Vidmar, M., Heavin, C., Machado, H., Todorović, Z., Buzas, N., Pot, M., Prainsack, B., & Gajović, S. (2021). Face Masks During the COVID-19 Pandemic: A Simple Protection Tool With Many Meanings. Frontiers in public health, 8, 606635. https://doi.org/10.3389/fpubh.2020.606635
  • Millî Eğitim Bakanlığı (MEB). (2020a). Ortaöğretim Genel Müdürlüğü'nün 18/09/2020 tarih ve 13044945 Sayılı Yazısı.
  • Millî Eğitim Bakanlığı (MEB). (2020b). Ortaöğretim Genel Müdürlüğü'nün 08/10/2020 tarih ve 14430520 Sayılı Yazısı.
  • Millî Eğitim Bakanlığı (MEB). (2020c). Orataöğretim Genel Müdürlüğünün 19/11/2020 tarih ve 16964289 Sayılı Yazısı.
  • Millî Eğitim Bakanlığı (MEB). (2020d). Orataöğretim Genel Müdürlüğünün 03/07/2020 tarih ve .8948074 Sayılı Yazısı.
  • Okatan, Ö. & Tagay, Ö. (2021). İlkokul velilerinin görüşlerine göre COVID-19 pandemisi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(2), 309-328. https://doi.org/10.17860 /mersinefd.922991
  • Özcan, A. F. & Saydam, E. N. (2021). İlkokul birinci sınıf öğretmenlerinin Covid 19 salgın sürecinde ilk okuma yazma öğretimine yönelik algıları. Journal of Interdisciplinary Education: Theory and Practice, 3(2), 62-86. Doi: https://doi.org/10.47157/jietp.949255
  • Özden, G. & İlgar, Ş. (2021). COVID-19 Sürecinde İlkokul 1. sınıfa başlayan öğrenci annelerinin kaygı durumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. International Primary Education Research Journal, 5(3), 225-242. Doi: https://doi.org/10.38089/iperj.2021.73
  • Paulauskaite, L., Farris, O., Spencer, H., Absoud, A., Absoud,M., Ambler, G. & Thomas, M. (2021). My son can’t sociallydistance or wear a mask: How families of preschool childrenwith severe developmental delays and challenging behaviorexperienced the COVID-19 pandemic. Journal of MentalHealth Research in Intellectual Disabilities,14(2), 225–236. https://doi.org/10.1080/19315864.2021.1874578
  • Phelamei, S. (2020). Wearing face masks ıs the "new normal": know these tips and tricks to avoid common side effects. The Times Now.June 10th.
  • Saygı, H. (2021). Covid-19 pandemi uzaktan eğitim sürecinde sınıf öğretmenlerinin karşılaştığı sorunlar. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 7(2), 109-129. https://doi.org/10.51948/auad.841632
  • Susar Kırmızı, F. & Ünal, E (ed).(2021). İlk okuma yazma öğretimi. Anı Yayıncılık.
  • Tang, C. S. K, & Wong C. Y. (2004). Factors influencing the wearing of face masks to prevent the severe acute respiratory syndrome among adult Chinese in Hong Kong. Prev Med. 39(6):1187-1193. https://doi.org/10.1016/j.ypmed.2004.04.032
  • Taşkaya, S. M. (2021). İlkokula yazma öğretiminde karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerileri. F. Susar Kırmızı & E. Ünal, (Ed.), içinde İlk okuma yazma öğretimi. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Türksoy, E., & Altıntaş, G. (2022). Öğretmen adaylarının öğretim teknolojileri dersinde stop-motion uygulamalarına ilişkin görüşleri, Yaşadıkça Eğitim, 36(2), 555-568. https://doi.org/10.33308/26674874.20223 62427
  • World Health Organization (WHO). (2020). WHO timeline - COVID-19. https://www.who.int/newsroom/detail/27-04-2020-who-timeline-covid-19, Erişim tarihi: 10/04/2022 erişim tarihi.
  • Yılmaz, A. (2022). Birinci sınıf öğretmenlerinin pandemide okuma yazmada yaşadığı sorunlar ve çözüm önerileri. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü [Tessiz yüksek lisans]. Denizli
  • Yılmaz, İ., Yılmaz, E., & Savaş, B. (2021). İlkokul 1. Sınıf Öğretmenlerinin Pandemi Döneminde Yüz Yüze Eğitime İlişkin Görüşleri. Disiplinlerarası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 5(9), 38-50. https://dergipark.org.tr/tr/pub/jier/issue/64321/976462
  • Yin, R. K. (2014). Case study methods: Design and methods (5. Ed).Sage.
  • Young, A. W., Frühholz, S., ve Schweinberger, S. R. (2020). Face and voice perception: Understanding commonalities and differences. Trends in Cognitive Sciences, 24(5), 398–410. https://doi.org/10.1016/j.tics.2020.02.001
  • Yürük Bal, E. & Çelik, H. (2020). COVID-19 salgını ile mücadelede hemşirenin rolü. Türkiye Klinikleri Hemşirelik Bilimleri Dergisi. 12(2): 300-304. https://doi.org/10.5336/nurses.2020-75315
Toplam 54 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Enver Türksoy 0000-0003-4321-3017

Gülşen Altıntaş 0000-0002-3394-5903

Yayımlanma Tarihi 24 Eylül 2023
Gönderilme Tarihi 5 Eylül 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Cilt: 23 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Türksoy, E., & Altıntaş, G. (2023). Maske ve Mesafenin İlkokul Birinci Sınıf Öğretim Sürecindeki Etkisi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23(3), 1183-1200. https://doi.org/10.17240/aibuefd.2023..-1171134