Bu çalışmanın temel amacı, Jean Jacques Rousseau’nun Emile ya da Eğitim Üzerine eserinden hareketle, Türkiye’deki Z Kuşakların Eğitiminde Ailenin Rolünü belirlemektir. Araştırmada Z kuşağı ve Jean Jacques Rousseau’nun Emile ya da Eğitim Üzerine eseriyle ilgili doküman incelemesi yoluyla veriler toplanmıştır. Elde edilen dokümanlardan Rousseau’nun eserine ulaşılabilirliği göz önüne alınarak, İsmail Yerguz (2009) ve Yaşar Avunç’un (2009) çevirisini yaptığı Emile ya da Eğitim Üzerine kitapları araştırma kapsamına alınmıştır. Araştırma sonucunda, Emile ya da Eğitim Üzerine eserde Rousseau’nun, günümüz Z kuşakları ailelerinin eğitimlerine destek çıkacak ve onlara rehber olacak düşüncelerin yer aldığı görülmüştür. Bu görüşlerin Z kuşağı ailesinin çocuk eğitimine önemli katkılar sağlayacağı düşünülmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | MAKALELER |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Ekim 2020 |
Gönderilme Tarihi | 4 Mayıs 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 |