Öfke üzerinde uzlaşılan temel duygulardan biridir. Diğer duygular kadar normal olmasına rağmen zarar verici ve olumsuz bir duygu olarak düşünülmektedir. Her duygunun oluşumu, yaşanması şiddeti farklı bireysel özelliklerden etkilenmektedir. Bu özelliklerin neler olduğu ile ilgili çeşitli araştırmalar yapılmaktadır. Bu araştırmanın amacı da öğretmen ve polis adaylarında sürekli öfke – öfke ifade tarzları ile bağlanma stilleri arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Araştırmanın çalışma grubunu eğitim fakültesi mezunu 73 öğretmen adayı ve 107 polis adayı oluşturmaktadır. Veriler KPSS hazırlık için dershaneye giden öğretmen adayları ile eğitim fakültesini bitirdikten sonra polis olmak amacıyla POMEM de eğitim gören polis adaylarından gönüllülük esasına göre toplanmıştır. Elde edilen veriler SPSS 24 programı ile analiz edilmiştir. Ölçek puanları arasındaki ilişkinin belirlenmesi için yapılan korelasyon analizinde Spearman korelasyon katsayısı kullanılmıştır Verilerin normal dağılım gösterip göstermediklerini belirlemek amacıyla Kolmogrow-Smirnow testi yapılmıştır. Normal dağılım gösteren ikili grup karşılaştırmalarında t-testi, göstermeyenler Mann Whitney U testi yapılmıştır. Yapılan analizler sonucunda bağlanma boyutları ile sürekli öfke ve Öfke ifade tarzları arasında bir ilişki olduğu görülmektedir. Ayrıca cinsiyet, meslek ve psikolojik tedavi görüp görmeme durumuna göre de farklılaşmalar olduğu belirlenmiştir. Elde edilen bulgular litertaür doğrultusunda tartışılmıştır.
Abstract
Anger is one of the primary emotions. Although it is as normal as other emotions, it is considered as a damaging and negative emotion.
The formation of each emotion, feeling it and its intensity are affected by different individual characteristics. Various researches are conducted to find out these characteristics. This study aims to examine the relationship between trait anger-anger expressions and attachment styles of teacher candidates and police officer candidates. The study group consists of 73 prospective teachers and 107 prospective police officers who were graduated from education faculties. The data were voluntarily collected from candidate teachers who go to courses for preparing Public Personnel Selection Examination (KPSS), and from the education faculty graduates who study at the Police Vocational Training Center (POMEM) to become police officers. The data obtained were analyzed with the SPSS 24 software.
Spearman correlation coefficient was used in the correlation analysis to determine the relationship between the scale scores. The Kolmogrow-Smirnow test was performed to determine whether the data were normally distributed. T-test was used in normally distributed binary group comparisons and Mann-Whitney U test was used in non normally distributed ones. As a result of the analyzes, it is seen that there is a relationship between attachment dimensions and trait anger, anger expression styles. Furthermore, differences were identified based on gender, occupation and receiving psychological treatment or not. The findings were discussed in accordance with the literature.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | MAKALELER |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 6 Mayıs 2020 |
Gönderilme Tarihi | 16 Ocak 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 6 Sayı: 1 |