The uncertainty
that is being shaped mutually with the changing meaning of art and work of art,
is also reflected on the field of art education. The main objective of the
research is to reveal the sense of authenticity of the teacher candidates of
visual arts. Determining how the teacher candidates associate the concept of
authenticity with life, art and art education and presenting their viewpoints
to traditional, current and futurist art education approaches are the
sub-objectives of the research. The research was performed by qualitative
research phenomenology pattern. By the participation of six visual arts
tearchers who experienced the process of searching directed to forms of
expression in the workshop classes of main art and subsidiary art along with
theoretical classes in the department of art teaching (esthetics, art
criticism, art history etc.), profound interviews have been made about their
studies that they “evaluated to be authentic”.As a result of thematic analysis
done within the scope of the research, the themes of uniqueness, experience,
affirmation and being open to possibilities have been dwelled on.
Visual arts education visual arts teacher candidates art authenticity
Araştırmanın temel amacı görsel sanatlar öğretmen
adaylarının özgünlük algısını ortaya koymaktır. Öğretmen adaylarının özgünlük
kavramını yaşam, sanat ve sanat eğitimi ile nasıl ilişkilendirdiğini
belirleyerek, geleneksel, güncel ve gelecekçi sanat öğretimi yaklaşımlarına
bakış açılarını ortaya koymak araştırmanın alt amaçlarını oluşturmaktadır.
Araştırma, nitel araştırma fenomenoloji deseni ile gerçekleştirilmiştir.
Araştırmada resim-iş eğitimi anabilim dalında kuramsal dersler (estetik, sanat
eleştirisi, sanat tarihi vb.), ana sanat ve yan sanat atölye derslerinde görsel
ifade biçimlerine yönelik arayış sürecini deneyimleyen altı öğretmen adayı ile
derinlemesine görüşmeler yapılmıştır. Görüşmeler, öncelikle öğretmen
adaylarının günlük yaşam deneyimleri, ardından “özgün olarak
değerlendirdikleri” çalışmaları üzerinden gerçekleştirilmiştir. Araştırma
kapsamında yapılan tematik analiz sonucunda farklılık, kişiye has olma, ilk
olma özelliği taşıma kodlarından oluşan eşsizlik; kişiliği ile bütünleştirme,
kendini bulma ve dışavurum kodlarından oluşan yaşantı; uzman kişilerin
yargıları ve izleyicinin belirleyici rolü kodlarından oluşan onaylanma ve
değişen bakış açıları, yeniden yorumlama, röprodüksiyon çelişkisi, özgünlüğü
belirlemede kendisinin rolü kodlarından oluşan olasılıklara açık olma temaları
bulgulanmıştır.
Görsel sanatlar eğitimi görsel sanatlar öğretmen adayları sanat özgünlük
Bölüm | Araştırma Makalesi |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Aralık 2017 |
Gönderilme Tarihi | 13 Kasım 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 7 Sayı: 3 |
AJESI’de yayınlanan makalelerde bu lisans kullanılmaktadır.
Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.