Bu
çalışmanın amacı; öğretmen adaylarının gelişmeleri kaçırma korkusu (FoMO)
düzeyleri ile bilgisayar laboratuvarında gerçekleştirdikleri siberaylaklık
davranışlarının belirlenmesi ve aralarındaki ilişkinin incelenmesidir. Çalışma
betimsel tarama modeline dayalı olarak gerçekleştirilen, nicel bir
araştırmadır. Bu kapsamda veri toplama aracı olarak kişisel bilgi formu,
Gökler, Aydın, Ünal ve Metintaş (2016)’ın Türkçeye uyarlamış olduğu
“Gelişmeleri Kaçırma Korkusu Ölçeği (GKKÖ)” ve Yaşar (2013)’ın güncelleme
çalışmasını yaptığı “Siberaylaklık Etkinlikleri Ölçeği (SEÖ)” kullanılmıştır.
Araştırmanın evrenini Anadolu Üniversitesi, Fırat Üniversitesi ve Necmettin
Erbakan Üniversitesi Eğitim Fakültelerinde öğrenim gören öğretmen adayları
oluşturmaktadır. Örneklemin seçiminde uygun örnekleme yöntemi kullanılmış olup,
bu üniversitelerden kendilerine çevrimiçi ortamda gönderilen formu gönüllü
olarak dolduran 79 kadın 62 erkek toplam 141 öğretmen adayı çalışmanın
örneklemini oluşturmaktadır. Elde edilen veriler üzerinde bağımsız örneklemler
t-testi, bağımsız örneklemler için tek faktörlü anova, basit korelasyon ve
basit doğrusal regresyon testleri gerçekleştirilmiştir. Çalışmanın sonuçlarına
göre öğretmen adaylarının gelişmeleri kaçırma korkusu düzeyleri orta seviyededir
ve cinsiyete göre farklılaşmamaktadır. Ayrıca öğretmen adaylarının
siberaylaklık seviyeleri ortalamanın üzerindedir ve cinsiyete göre
farklılaşmaktadır. Öğretmen adaylarının siberaylaklık ve gelişmeleri kaçırma
korkusu düzeyleri öğrenim gördükleri üniversiteye göre farklılaşmamaktadır. Ek
olarak öğretmen adaylarının gelişmeleri kaçırma korkusu düzeyleri ile sosyal
siberaylaklık davranışları arasında anlamlı bir ilişki vardır. Gelişmeleri
kaçırma korkusu, sosyal siberaylaklık davranışının anlamlı bir yordayıcısıdır.
FoMO siberaylaklık gelişmeleri kaçırma korkusu GKK bilgisayar ve öğretim teknolojileri eğitimi öğretmen adayları
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Şubat 2019 |
Gönderilme Tarihi | 12 Şubat 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 9 Sayı: 1 |
AJESI’de yayınlanan makalelerde bu lisans kullanılmaktadır.
Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.