Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Çokkültürlü Sınıflarda Matematik Eğitimi: Öğretmen Uygulamaları Üzerine Bir İnceleme

Yıl 2022, Cilt: 12 Sayı: 1, 123 - 155, 07.01.2022
https://doi.org/10.18039/ajesi.926493

Öz

Türkiye, okul öncesi eğitimi kurumları ve ilkokullara devam eden, mültecilik deneyimi olan yaklaşık 700.000 öğrenci ile mevcut kitlesel göç hareketinin merkezinde yer almaktadır. Toplumda yaygın olandan farklı dil ve kültüre sahip çocukların varlığı sınıfların mevcut demografik yapısını değiştirmiştir. Bu durum, öğretmenlerin kapsayıcı eğitim uygulamalarını geliştirmesi gerekliliğini pekiştirmektir. Bu çalışmada iki yıl süreli bir araştırma ve geliştirme projesine (GÖÇ-MAT) katılmış, mülteci öğrencileri olan okul öncesi ve sınıf öğretmenlerinin çocukların olası ihtiyaçlarını gözeterek matematik dersi uygulama süreçleri incelenmiştir. GÖÇ-MAT kapsamında öğretmenlerden gelen kendi ders videolarının veri olarak kullanıldığı bu incelemeye sosyokültürel kuramsal bakış açısı rehberlik etmiştir. Yapılan video analizleri sonucunda, öğretmenlerin iş birlikli öğrenme, oyun ve kültürel öğelerin ders ile bütünleştirilmesi ve çoklu temsillerin kullanımı alanlarında değişen şekillerde farkındalık sahibi oldukları görülmüştür. Oyun ve kültürel öğelerin ders ile bütünleştirilmesine kıyasla, öğretmenlerin iş birlikli öğrenme ve çoklu temsillerin kullanımına daha yoğun şekillerde yer verdiği görülmüştür. Bu araştırma ile mültecilik deneyimi olan, çeşitli düzeylerde dil yetkinliğine sahip ve/veya farklı öğrenen, kısacası sınıflardaki tüm öğrencileri matematik öğrenme sürecine katabilecek örnek bir kavramsal çerçeve sunulmaktadır. Bu doğrultuda, GÖÇ-MAT projesinden edinilen deneyimlerden yola çıkarak hizmet içi öğretmen eğitimi uygulamaları için paydaşlara önerilerde bulunulmaktadır.

Destekleyen Kurum

Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumu (TÜBİTAK)

Proje Numarası

215K478

Kaynakça

  • Ahn, R., Catbagan, P., Tamayo, K., I, J. Y., Lopez, M. ve Walker, P. (2015). Successful minority pedagogy in mathematics: US and Japanese case studies. Teachers and Teaching, 21(1), 87-102.
  • Allexsaht-Snider, M. V. ve Hart, L. E. (2001). Mathematics for all: How do we get there?.Theory into Practice, 40(2), 93-101.
  • Apple, M. (1992). Do standards go far enough? Power, policy and practice in mathematics education. Journal for Research in Mathematics Education, 23(5), 412-431.
  • Bartell, T., Wager, A., Edwards, A., Battey, D., Foote, M. ve Spencer, J. (2017). Toward a framework for research linking equitable teaching with the standards for mathematical practice. Journal for Research in Mathematics Education, 48(1), 7-21.
  • Başün, A. ve Doğan, M. (2019). Matematik eğitiminde uygulanan oyunla öğretimin akademik başarı ve kalıcılığa etkisi. Disiplinlerarası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 4 (7), 155-167.
  • Birleşmiş Milletler Çocuklara Yardım Fonu [UNICEF] (2020, June). Annual report 2019. UNICEF. https://www.unicef.org/turkey/en/reports/unicef-turkey-annual-report-2019 web adresinden erişilmiştir.
  • Birleşmiş Milletler Mülteciler Yüksek Komiserliği [UNHCR] (2020). Figures at a glance. The UN refugee agency. https://www.unhcr.org/en-us/figures-at-a-glance.html web adresinden erişilmiştir.
  • Buxton, C. ve Allexsaht-Snider, M. (2016). Supporting K-12 English language learners in science: putting research into teaching practice. Routledge.
  • Celedón-Pattichis, S., Borden, L. L., Pape, S. J., Clements, D. H., Peters, S. A., Males, J. R., ... ve Leonard, J. (2018). Asset-based approaches to equitable mathematics education research and practice. Journal for Research in Mathematics Education, 49(4), 373-389.
  • Civil, M. (2014, April). MAPPS (Math and Parent Partnerships in the Southwest) and beyond: Reflecting on parental engagement in mathematics. Presented as part of a panel on Engaging Families in Early Mathematics, at the 17th International Roundtable on School, Family, and Community Partnerships. Philadelphia, PA.
  • Civil, M. (2018). Intersections of culture, language, and mathematics education: Looking back and looking ahead. İçinde Kaiser G., Forgasz H., Graven M., Kuzniak A., Simmt E., Xu B. (Ed.), Invited Lectures from the 13th International Congress on Mathematical Education. ICME-13 Monographs. Cham, Switzerland: Springer, Cham.
  • Cohen, E. G. ve Lotan, R. A. (2014). Designing groupwork: Strategies for the heterogeneous classroom. Teachers College Yayınları.
  • Common Core State Standards Initiative. (2010). Common core state standards for mathematics. http://corestandards.org web adresinden erişilmiştir.
  • Crollen, V. ve Noël, M. P. (2015). The role of fingers in the development of counting and arithmetic skills. Acta Psychologica, 156, 37-44. doi: 10.1016/j.actpsy.2015.01.007.
  • Çakmak, Z., Bekdemir, M. ve Baş, F. (2014). İlköğretim matematik öğretmenliği öğrencilerinin örüntüler konusundaki matematiksel dil becerileri. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16(1), 204- 223.
  • D’Ambrosio, U. (2003). The role of mathematics in building a democratic society. İçinde B. L. Madison ve L. A. Steen (Ed.) Quantitative literacy: why numeracy matters for schools and colleges (s. 235–238). New Jersey, Princeton: National Council on Education and the Disciplines.
  • Dienes, Z. P. (1969). Building up mathematics. London: Hutchinson Educational
  • Eğitim Reformu Girişimi [ERG] (2019). Eğitim izleme raporu 2017-18. http://www.egitimreformugirisimi.org/wp-content/uploads/2017/03/EIR_2017_2018_29.11.18.pdf web sayfasından erişildi.
  • Elbers, E. ve de Haan, M. (2005). The construction of word meaning in a multicultural classroom. Mediational tools in peer collaboration during mathematics lessons. European Journal of Psychology of Education, 20(1), 45-59.
  • Erden, Ö. (2017). Schooling experience of Syrian child refugees in Turkey (Yayımlanmamış doktora tezi). Indiana University
  • Ergen, H. ve Şahin, E. (2019). Sınıf öğretmenlerinin Suriyeli öğrencilerin eğitimi ile ilgili yaşadıkları problemler. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 16(44), 377-405.
  • Featherstone, H., Crespo, S., Jilk, L.M., Oslund, J. A. ve Parks, A. M. (2011). Smarter together! Collaboration and equity in the elementary math classroom. Reston, VA: NCTM.
  • Flores, A. (2007). Examining disparities in mathematics education: Achievement gap or opportunity gap? The High School Journal, 91(1), 29–42.
  • Gonzalez, N., Andrade, R., Civil, M. ve Moll, L. (2001). Bridging funds of distributed knowledge: Creating zones of practices in mathematics. Journal of Education for students placed at risk, 6(1-2), 115-132.
  • Gottlieb, M. ve Ernst-Slavit, G. (2013). Academic language in diverse classrooms: English language arts, grades K-2: Promoting content and language learning. Corwin Press.
  • Gutierrez, R. (2000). Advancing African-American, urban youth in mathematics: Unpacking the success of one math department. American Journal of Education, 109(1), 63-111.
  • Gutiérrez, R. (2013). The sociopolitical turn in mathematics education. Journal for Research in Mathematics Education, 44(1), 37-68.
  • Gün, Z., ve Çavuş Erdem, Z. (2014). Uyum analizi yöntemiyle matematik başarısını etkileyen faktörlerin incelenmesi. Adıyaman Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 4 (2), 98-118.
  • Habib, A., Densmore-James, S. ve Macfarlane, S. (2013). A culture of care: The role of culture in today's mainstream classrooms. Preventing School Failure: Alternative Education for Children and Youth, 57(3), 171-180.
  • Jafari, K. K., Tonğa, N. ve Kışla, H. (2018). Suriyeli öğrencilerin bulunduğu sınıflarda görev yapan sınıf öğretmenlerinin görüşleri ve uygulamaları. Academy Journal of Educational Sciences, 2(2), 134-146.
  • Kamışlı, H. (2019). Evaluation of elementary school teacher education undergraduate program in terms of multicultural education. İlköğretim Online, 18(4), 1539-1549.
  • Karataş, K. (2018). Kültürel değerlere duyarlı eğitim açısından sınıf öğretmenliği lisans programının değerlendirilmesi (Yayımlanmamış doktora tezi). Dicle Üniversitesi, Diyarbakır.
  • Kardeş, S. ve Akman, B. (2018). Suriyeli sığınmacıların eğitimine yönelik öğretmen görüşleri. Elementary Education Online, 17(3), 1224-1237.
  • Ladson-Billings, G. (1997). It doesn't add up: African American students' mathematics achievement. Journal for Research in Mathematics Education, 28(6), 697-708.
  • Langer-Osuna, J. M., Moschkovich, J., Noren, E., Powell, A. B. ve Vazquez, S. (2016). Student agency and counter-narratives in diverse multilingual mathematics classrooms: Challenging deficit perspectives. İçinde Mathematics education and language diversity (s. 163–173). Cham, Switzerland: Springer.
  • Lave, J. ve Wenger, E. (1991). Situated learning: Legitimate peripheral participation. Cambridge University Yayınları.
  • Lerman, S. (2001). Cultural, discursive psychology: A socio-cultural approach to studying the teaching and learning of mathematics. Educational Studies in Mathematics, 46(1), 87-113.
  • Lesh, R. (1979). Mathematical learning disabilities: considerations for identification, diagnosis and remediaton. İçinde R. Lesh, D. Mierkiewicz ve M. G. Kantowski (Ed.), Applied Mathematical Problem Solving (s. 111-180). Ohio: ERIC/SMEAC.
  • Lillemyr, O. F., Sobstad, F., Marder, K. ve Flowerday, T. (2011). A multicultural perspective on play and learning in primary school. International Journal of Early Childhood, 43(1), 43-65.
  • Martin, D. B. (2009). Researching race in mathematics education. Teachers College Record, 111(2), 295-338.
  • MEB Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü Göç ve Acil Durum Eğitim Daire Başkanlığı (2020). Yıllara göre ülkemizde eğitime erişimi sağlanan suriyeli öğrenci sayısı. https://hbogm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2020_01/27110237_OCAK_2020internet_BulteniSunu.pdf web adresinden erişilmiştir.
  • Menashy, F. ve Dryden-Peterson, S. (2015). The global partnership for education’s evolving support to fragile and conflict-affected states. International Journal of Educational Development, 44, 82-94.
  • Ministry of Education [MoE] (2020). Mathematics syllabus: Primary one to six. https://www.moe.gov.sg/-/media/files/primary/2021-mathematics-syllabus-primary-1-to-6.pdf?la=en&hash=24C377F2718FE1BC812CB4730CE11FAF42DD0F76 web adresinden erişilmiştir.
  • Mulvey, K. L. ve Irvin, M. J. (2018). Judgments and reasoning about exclusion from counter-stereotypic STEM career choices in early childhood. Early Childhood Research Quarterly, 44, 220-230.
  • National Council of Teachers of Mathematics [NCTM] (2000). Principles and standards for school mathematics: An overview. New York: National Council of Teachers of Mathematics.
  • Nieto, S. (2003). What keeps teachers going? Teachers College Yayınları. Olkun, S. ve Toluk-Uçar, Z. (2012). İlköğretimde Etkinlik Temelli Matematik Öğretimi (5. Baskı). Eğiten Kitap.
  • Olkun, S. ve Toptaş, V. (2007). Resimli matematik terimleri sözlüğü. Ankara: Maya Akademi.
  • Özger, B. Y.ve Akansel, A. (2019). Okul öncesi sınıfındaki suriyeli çocuklar ve aileleri üzerine bir etnografik durum çalışması: Bu sınıfta biz de varız!. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi, 7(3), 942-966.
  • Pape, S. J. ve Tchoshanov, M. A. (2001). The role of representation (s) in developing mathematical understanding. Theory into practice, 40(2), 118-127. Parks, A. M. (2014). Exploring mathematics through play in the early childhood classroom. Reston VA: NCTM
  • Radford, L. (2000). Signs and meanings in students’ emergent algebraic thinking: A semiotic analysis. Educational Studies in Mathematics, 42(3), 237-268.
  • Saldaña, J. (2013). The coding manual for qualitative researchers. Sage Publications.
  • Sarama, J. ve Clements, D. H. (2016). Physical and virtual manipulatives: What is “concrete”?. İçinde Moyer-Packenham P. (Ed.), International perspectives on teaching and learning mathematics with virtual manipulatives (s. 71-93). Springer, Cham.
  • Sherin, M.G. (2004). New perspectives on the role of video in teacher education. İçinde J. Brophy (Ed.), Using video in teacher education (s. 1-27). New York, NY: Elsevier Science.
  • Solak, E. ve Çelik, S. (2018). Investigation of linguistic challenges faced by refugee students in Turkey. The Journal of International Social Research, 11(57), 425-432. Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı [TTKB] (2018). İlkokul matematik dersi (1, 2, 3 ve 4. sınıflar) öğretim programı.http://mufredat.meb.gov.tr/Dosyalar/201813017165445-MATEMATİK%20ÖĞRETİM%20PROGRAMI%202018v.pdf web adresinden erişilmiştir.
  • Topçu Saygı, E. (2019). Öğretmenlerin erken çocukluk döneminin son bölümü olan 5-7 yaş grubu çocukların eğitiminde oyunu kullanması üzerine bir durum çalışması (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Trabzon Üniversitesi.
  • Tudge, J. ve Doucet, F. (2004). Early mathematical experiences: Observing young black and white children’s everyday activities. Early Childhood Research Quarterly, 19(1), 21-39.
  • Turner, E. E., Drake, C., Roth McDuffie, A., Aguirre, J, Bartell, T. G., ve Foote, M. Q. (2011). Promoting equity in mathematics teacher preparation: A framework for advancing teacher learning of children’s multiple mathematics knowledge bases. Journal of Mathematics Teacher Education, 15(1), 67–82.
  • Uribe-Flórez, L. J. ve Wilkins, J. L. M. (2017). Manipulative use and elementary school students’ mathematics learning. International Journal of Science and Mathematics Education, 15, 1541–1557.
  • Van de Walle, J.A., Karp, K.S., ve Bay-Williams, J. M. (2013). Elementary and middle school mathematics: Teaching students developmentally (8th ed.). USA: Pearson.
  • Van Es, E.A., Stockero, S., Sherin, M.G., van Zoest, L. ve Dyer, E.A. (2015). Making the most of teacher self-captured video. Mathematics Teacher Educator, 4 (1), 6-19.
  • Van Someren, M. W., Reimann, P., Boshuizen, H. P. A. ve de Jong, T. (1998). Learning with multiple representations. New York: Elsevier Science, Inc.
  • Villegas, A. M. (2002). Preparing culturally responsive teachers: Rethinking the curriculum. Journal of Teacher Education, 53(1), 20-32.
  • Vygotsky, L. (1978). Interaction between learning and development. İçinde M. Cole, V. John-Steiner, S. Scribner, ve E. Souberman (Ed.), Mind in Society: The development of higher psychological processes (s. 79-91). Cambridge, MA: Harvard University Press.
  • Yaylacı, F. G., Serpil, H. ve Yaylacı, A. F. (2017). Paydaşların gözünden mülteci ve sığınmacılarda eğitim: Eskişehir örneği. Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi, 22, 101-117.

Teaching Mathematics in Culturally and Linguistically Diverse Classrooms: An Examination of Teacher Practices

Yıl 2022, Cilt: 12 Sayı: 1, 123 - 155, 07.01.2022
https://doi.org/10.18039/ajesi.926493

Öz

Turkey is currently located at the center of mass migration as the number of refugee6 children at K-4 levels in public schools is now around 700,000. This demographic change in public school contexts requires in-service teachers to develop new ways to employ inclusive educational practices. In this study, we investigated the mathematics teaching practices of a group of teachers who participated in a two-year research and development project titled GÖÇ-MAT. Embracing a socio-cultural theoretical orientation, we used classroom videos recorded by teachers to examine their processes of teaching mathematics in their culturally and linguistically diverse classrooms with respect to the practices studied in GÖÇ-MAT. Our analysis showed that teachers developed varying levels of awareness on the integration of play, collaborative methods, multiple representations of mathematics, and drawing on students’ cultural backgrounds when teaching mathematics. While we saw many examples of collaborative methods and multiple representations of mathematics, integrating play and making curricular connections with students’ cultural backgrounds appeared less. Overall, in this article, we provide a mathematics teaching framework that potentially responds to the needs of diverse children. We conclude the article to motivate other educators and professionals to draw on lessons learned in GÖÇ-MAT in creating professional learning programs for in-service teachers.

Proje Numarası

215K478

Kaynakça

  • Ahn, R., Catbagan, P., Tamayo, K., I, J. Y., Lopez, M. ve Walker, P. (2015). Successful minority pedagogy in mathematics: US and Japanese case studies. Teachers and Teaching, 21(1), 87-102.
  • Allexsaht-Snider, M. V. ve Hart, L. E. (2001). Mathematics for all: How do we get there?.Theory into Practice, 40(2), 93-101.
  • Apple, M. (1992). Do standards go far enough? Power, policy and practice in mathematics education. Journal for Research in Mathematics Education, 23(5), 412-431.
  • Bartell, T., Wager, A., Edwards, A., Battey, D., Foote, M. ve Spencer, J. (2017). Toward a framework for research linking equitable teaching with the standards for mathematical practice. Journal for Research in Mathematics Education, 48(1), 7-21.
  • Başün, A. ve Doğan, M. (2019). Matematik eğitiminde uygulanan oyunla öğretimin akademik başarı ve kalıcılığa etkisi. Disiplinlerarası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 4 (7), 155-167.
  • Birleşmiş Milletler Çocuklara Yardım Fonu [UNICEF] (2020, June). Annual report 2019. UNICEF. https://www.unicef.org/turkey/en/reports/unicef-turkey-annual-report-2019 web adresinden erişilmiştir.
  • Birleşmiş Milletler Mülteciler Yüksek Komiserliği [UNHCR] (2020). Figures at a glance. The UN refugee agency. https://www.unhcr.org/en-us/figures-at-a-glance.html web adresinden erişilmiştir.
  • Buxton, C. ve Allexsaht-Snider, M. (2016). Supporting K-12 English language learners in science: putting research into teaching practice. Routledge.
  • Celedón-Pattichis, S., Borden, L. L., Pape, S. J., Clements, D. H., Peters, S. A., Males, J. R., ... ve Leonard, J. (2018). Asset-based approaches to equitable mathematics education research and practice. Journal for Research in Mathematics Education, 49(4), 373-389.
  • Civil, M. (2014, April). MAPPS (Math and Parent Partnerships in the Southwest) and beyond: Reflecting on parental engagement in mathematics. Presented as part of a panel on Engaging Families in Early Mathematics, at the 17th International Roundtable on School, Family, and Community Partnerships. Philadelphia, PA.
  • Civil, M. (2018). Intersections of culture, language, and mathematics education: Looking back and looking ahead. İçinde Kaiser G., Forgasz H., Graven M., Kuzniak A., Simmt E., Xu B. (Ed.), Invited Lectures from the 13th International Congress on Mathematical Education. ICME-13 Monographs. Cham, Switzerland: Springer, Cham.
  • Cohen, E. G. ve Lotan, R. A. (2014). Designing groupwork: Strategies for the heterogeneous classroom. Teachers College Yayınları.
  • Common Core State Standards Initiative. (2010). Common core state standards for mathematics. http://corestandards.org web adresinden erişilmiştir.
  • Crollen, V. ve Noël, M. P. (2015). The role of fingers in the development of counting and arithmetic skills. Acta Psychologica, 156, 37-44. doi: 10.1016/j.actpsy.2015.01.007.
  • Çakmak, Z., Bekdemir, M. ve Baş, F. (2014). İlköğretim matematik öğretmenliği öğrencilerinin örüntüler konusundaki matematiksel dil becerileri. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16(1), 204- 223.
  • D’Ambrosio, U. (2003). The role of mathematics in building a democratic society. İçinde B. L. Madison ve L. A. Steen (Ed.) Quantitative literacy: why numeracy matters for schools and colleges (s. 235–238). New Jersey, Princeton: National Council on Education and the Disciplines.
  • Dienes, Z. P. (1969). Building up mathematics. London: Hutchinson Educational
  • Eğitim Reformu Girişimi [ERG] (2019). Eğitim izleme raporu 2017-18. http://www.egitimreformugirisimi.org/wp-content/uploads/2017/03/EIR_2017_2018_29.11.18.pdf web sayfasından erişildi.
  • Elbers, E. ve de Haan, M. (2005). The construction of word meaning in a multicultural classroom. Mediational tools in peer collaboration during mathematics lessons. European Journal of Psychology of Education, 20(1), 45-59.
  • Erden, Ö. (2017). Schooling experience of Syrian child refugees in Turkey (Yayımlanmamış doktora tezi). Indiana University
  • Ergen, H. ve Şahin, E. (2019). Sınıf öğretmenlerinin Suriyeli öğrencilerin eğitimi ile ilgili yaşadıkları problemler. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 16(44), 377-405.
  • Featherstone, H., Crespo, S., Jilk, L.M., Oslund, J. A. ve Parks, A. M. (2011). Smarter together! Collaboration and equity in the elementary math classroom. Reston, VA: NCTM.
  • Flores, A. (2007). Examining disparities in mathematics education: Achievement gap or opportunity gap? The High School Journal, 91(1), 29–42.
  • Gonzalez, N., Andrade, R., Civil, M. ve Moll, L. (2001). Bridging funds of distributed knowledge: Creating zones of practices in mathematics. Journal of Education for students placed at risk, 6(1-2), 115-132.
  • Gottlieb, M. ve Ernst-Slavit, G. (2013). Academic language in diverse classrooms: English language arts, grades K-2: Promoting content and language learning. Corwin Press.
  • Gutierrez, R. (2000). Advancing African-American, urban youth in mathematics: Unpacking the success of one math department. American Journal of Education, 109(1), 63-111.
  • Gutiérrez, R. (2013). The sociopolitical turn in mathematics education. Journal for Research in Mathematics Education, 44(1), 37-68.
  • Gün, Z., ve Çavuş Erdem, Z. (2014). Uyum analizi yöntemiyle matematik başarısını etkileyen faktörlerin incelenmesi. Adıyaman Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 4 (2), 98-118.
  • Habib, A., Densmore-James, S. ve Macfarlane, S. (2013). A culture of care: The role of culture in today's mainstream classrooms. Preventing School Failure: Alternative Education for Children and Youth, 57(3), 171-180.
  • Jafari, K. K., Tonğa, N. ve Kışla, H. (2018). Suriyeli öğrencilerin bulunduğu sınıflarda görev yapan sınıf öğretmenlerinin görüşleri ve uygulamaları. Academy Journal of Educational Sciences, 2(2), 134-146.
  • Kamışlı, H. (2019). Evaluation of elementary school teacher education undergraduate program in terms of multicultural education. İlköğretim Online, 18(4), 1539-1549.
  • Karataş, K. (2018). Kültürel değerlere duyarlı eğitim açısından sınıf öğretmenliği lisans programının değerlendirilmesi (Yayımlanmamış doktora tezi). Dicle Üniversitesi, Diyarbakır.
  • Kardeş, S. ve Akman, B. (2018). Suriyeli sığınmacıların eğitimine yönelik öğretmen görüşleri. Elementary Education Online, 17(3), 1224-1237.
  • Ladson-Billings, G. (1997). It doesn't add up: African American students' mathematics achievement. Journal for Research in Mathematics Education, 28(6), 697-708.
  • Langer-Osuna, J. M., Moschkovich, J., Noren, E., Powell, A. B. ve Vazquez, S. (2016). Student agency and counter-narratives in diverse multilingual mathematics classrooms: Challenging deficit perspectives. İçinde Mathematics education and language diversity (s. 163–173). Cham, Switzerland: Springer.
  • Lave, J. ve Wenger, E. (1991). Situated learning: Legitimate peripheral participation. Cambridge University Yayınları.
  • Lerman, S. (2001). Cultural, discursive psychology: A socio-cultural approach to studying the teaching and learning of mathematics. Educational Studies in Mathematics, 46(1), 87-113.
  • Lesh, R. (1979). Mathematical learning disabilities: considerations for identification, diagnosis and remediaton. İçinde R. Lesh, D. Mierkiewicz ve M. G. Kantowski (Ed.), Applied Mathematical Problem Solving (s. 111-180). Ohio: ERIC/SMEAC.
  • Lillemyr, O. F., Sobstad, F., Marder, K. ve Flowerday, T. (2011). A multicultural perspective on play and learning in primary school. International Journal of Early Childhood, 43(1), 43-65.
  • Martin, D. B. (2009). Researching race in mathematics education. Teachers College Record, 111(2), 295-338.
  • MEB Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü Göç ve Acil Durum Eğitim Daire Başkanlığı (2020). Yıllara göre ülkemizde eğitime erişimi sağlanan suriyeli öğrenci sayısı. https://hbogm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2020_01/27110237_OCAK_2020internet_BulteniSunu.pdf web adresinden erişilmiştir.
  • Menashy, F. ve Dryden-Peterson, S. (2015). The global partnership for education’s evolving support to fragile and conflict-affected states. International Journal of Educational Development, 44, 82-94.
  • Ministry of Education [MoE] (2020). Mathematics syllabus: Primary one to six. https://www.moe.gov.sg/-/media/files/primary/2021-mathematics-syllabus-primary-1-to-6.pdf?la=en&hash=24C377F2718FE1BC812CB4730CE11FAF42DD0F76 web adresinden erişilmiştir.
  • Mulvey, K. L. ve Irvin, M. J. (2018). Judgments and reasoning about exclusion from counter-stereotypic STEM career choices in early childhood. Early Childhood Research Quarterly, 44, 220-230.
  • National Council of Teachers of Mathematics [NCTM] (2000). Principles and standards for school mathematics: An overview. New York: National Council of Teachers of Mathematics.
  • Nieto, S. (2003). What keeps teachers going? Teachers College Yayınları. Olkun, S. ve Toluk-Uçar, Z. (2012). İlköğretimde Etkinlik Temelli Matematik Öğretimi (5. Baskı). Eğiten Kitap.
  • Olkun, S. ve Toptaş, V. (2007). Resimli matematik terimleri sözlüğü. Ankara: Maya Akademi.
  • Özger, B. Y.ve Akansel, A. (2019). Okul öncesi sınıfındaki suriyeli çocuklar ve aileleri üzerine bir etnografik durum çalışması: Bu sınıfta biz de varız!. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi, 7(3), 942-966.
  • Pape, S. J. ve Tchoshanov, M. A. (2001). The role of representation (s) in developing mathematical understanding. Theory into practice, 40(2), 118-127. Parks, A. M. (2014). Exploring mathematics through play in the early childhood classroom. Reston VA: NCTM
  • Radford, L. (2000). Signs and meanings in students’ emergent algebraic thinking: A semiotic analysis. Educational Studies in Mathematics, 42(3), 237-268.
  • Saldaña, J. (2013). The coding manual for qualitative researchers. Sage Publications.
  • Sarama, J. ve Clements, D. H. (2016). Physical and virtual manipulatives: What is “concrete”?. İçinde Moyer-Packenham P. (Ed.), International perspectives on teaching and learning mathematics with virtual manipulatives (s. 71-93). Springer, Cham.
  • Sherin, M.G. (2004). New perspectives on the role of video in teacher education. İçinde J. Brophy (Ed.), Using video in teacher education (s. 1-27). New York, NY: Elsevier Science.
  • Solak, E. ve Çelik, S. (2018). Investigation of linguistic challenges faced by refugee students in Turkey. The Journal of International Social Research, 11(57), 425-432. Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı [TTKB] (2018). İlkokul matematik dersi (1, 2, 3 ve 4. sınıflar) öğretim programı.http://mufredat.meb.gov.tr/Dosyalar/201813017165445-MATEMATİK%20ÖĞRETİM%20PROGRAMI%202018v.pdf web adresinden erişilmiştir.
  • Topçu Saygı, E. (2019). Öğretmenlerin erken çocukluk döneminin son bölümü olan 5-7 yaş grubu çocukların eğitiminde oyunu kullanması üzerine bir durum çalışması (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Trabzon Üniversitesi.
  • Tudge, J. ve Doucet, F. (2004). Early mathematical experiences: Observing young black and white children’s everyday activities. Early Childhood Research Quarterly, 19(1), 21-39.
  • Turner, E. E., Drake, C., Roth McDuffie, A., Aguirre, J, Bartell, T. G., ve Foote, M. Q. (2011). Promoting equity in mathematics teacher preparation: A framework for advancing teacher learning of children’s multiple mathematics knowledge bases. Journal of Mathematics Teacher Education, 15(1), 67–82.
  • Uribe-Flórez, L. J. ve Wilkins, J. L. M. (2017). Manipulative use and elementary school students’ mathematics learning. International Journal of Science and Mathematics Education, 15, 1541–1557.
  • Van de Walle, J.A., Karp, K.S., ve Bay-Williams, J. M. (2013). Elementary and middle school mathematics: Teaching students developmentally (8th ed.). USA: Pearson.
  • Van Es, E.A., Stockero, S., Sherin, M.G., van Zoest, L. ve Dyer, E.A. (2015). Making the most of teacher self-captured video. Mathematics Teacher Educator, 4 (1), 6-19.
  • Van Someren, M. W., Reimann, P., Boshuizen, H. P. A. ve de Jong, T. (1998). Learning with multiple representations. New York: Elsevier Science, Inc.
  • Villegas, A. M. (2002). Preparing culturally responsive teachers: Rethinking the curriculum. Journal of Teacher Education, 53(1), 20-32.
  • Vygotsky, L. (1978). Interaction between learning and development. İçinde M. Cole, V. John-Steiner, S. Scribner, ve E. Souberman (Ed.), Mind in Society: The development of higher psychological processes (s. 79-91). Cambridge, MA: Harvard University Press.
  • Yaylacı, F. G., Serpil, H. ve Yaylacı, A. F. (2017). Paydaşların gözünden mülteci ve sığınmacılarda eğitim: Eskişehir örneği. Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi, 22, 101-117.
Toplam 64 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Elif Karslı Çalamak 0000-0001-7280-994X

Sinan Olkun 0000-0003-3764-2528

Sinem Sözen Özdoğan Bu kişi benim 0000-0002-4692-2305

Proje Numarası 215K478
Yayımlanma Tarihi 7 Ocak 2022
Gönderilme Tarihi 23 Nisan 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 12 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Karslı Çalamak, E., Olkun, S., & Sözen Özdoğan, S. (2022). Çokkültürlü Sınıflarda Matematik Eğitimi: Öğretmen Uygulamaları Üzerine Bir İnceleme. Anadolu Journal of Educational Sciences International, 12(1), 123-155. https://doi.org/10.18039/ajesi.926493
AMA Karslı Çalamak E, Olkun S, Sözen Özdoğan S. Çokkültürlü Sınıflarda Matematik Eğitimi: Öğretmen Uygulamaları Üzerine Bir İnceleme. AJESI. Ocak 2022;12(1):123-155. doi:10.18039/ajesi.926493
Chicago Karslı Çalamak, Elif, Sinan Olkun, ve Sinem Sözen Özdoğan. “Çokkültürlü Sınıflarda Matematik Eğitimi: Öğretmen Uygulamaları Üzerine Bir İnceleme”. Anadolu Journal of Educational Sciences International 12, sy. 1 (Ocak 2022): 123-55. https://doi.org/10.18039/ajesi.926493.
EndNote Karslı Çalamak E, Olkun S, Sözen Özdoğan S (01 Ocak 2022) Çokkültürlü Sınıflarda Matematik Eğitimi: Öğretmen Uygulamaları Üzerine Bir İnceleme. Anadolu Journal of Educational Sciences International 12 1 123–155.
IEEE E. Karslı Çalamak, S. Olkun, ve S. Sözen Özdoğan, “Çokkültürlü Sınıflarda Matematik Eğitimi: Öğretmen Uygulamaları Üzerine Bir İnceleme”, AJESI, c. 12, sy. 1, ss. 123–155, 2022, doi: 10.18039/ajesi.926493.
ISNAD Karslı Çalamak, Elif vd. “Çokkültürlü Sınıflarda Matematik Eğitimi: Öğretmen Uygulamaları Üzerine Bir İnceleme”. Anadolu Journal of Educational Sciences International 12/1 (Ocak 2022), 123-155. https://doi.org/10.18039/ajesi.926493.
JAMA Karslı Çalamak E, Olkun S, Sözen Özdoğan S. Çokkültürlü Sınıflarda Matematik Eğitimi: Öğretmen Uygulamaları Üzerine Bir İnceleme. AJESI. 2022;12:123–155.
MLA Karslı Çalamak, Elif vd. “Çokkültürlü Sınıflarda Matematik Eğitimi: Öğretmen Uygulamaları Üzerine Bir İnceleme”. Anadolu Journal of Educational Sciences International, c. 12, sy. 1, 2022, ss. 123-55, doi:10.18039/ajesi.926493.
Vancouver Karslı Çalamak E, Olkun S, Sözen Özdoğan S. Çokkültürlü Sınıflarda Matematik Eğitimi: Öğretmen Uygulamaları Üzerine Bir İnceleme. AJESI. 2022;12(1):123-55.