Bu çalışmada, fizik öğretmen adaylarının termodinamiğin birinci ve ikinci yasalarına ilişkin bilgilerini günlük hayata nasıl aktardıkları araştırılmıştır. Nitel bir araştırma yöntemi olan durum çalışması kullanılmıştır. Çalışmanın katılımcıları Fizik Eğitimi Anabilim Dalında öğrenim gören 63 öğretmen adayından oluşmaktadır. Katılımcıların seçiminde amaçlı örnekleme yöntemlerinden biri olan ölçüt örnekleme kullanılmıştır. Veriler, yedi açık uçlu sorudan oluşan bir 'görüş formu' aracılığıyla toplanmıştır. Veriler tümdengelimli içerik analizi çerçevesinde analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda fizik öğretmen adaylarının termodinamiğin birinci ve ikinci yasalarına ilişkin bilgilerini günlük hayata aktarmada sorun yaşadıkları tespit edilmiştir. Bu sorunun kaynağının öğretmen adaylarının iş, ısı, entalpi ve entropi gibi temel kavramları anlayamamaları ve dolayısıyla öğretmen adaylarının ön bilgilerindeki eksiklikler nedeniyle bilgilerini bilimsel olarak doğru bir şekilde günlük hayata aktaramamaları olduğu düşünülmektedir. Bilimsel bilginin günlük hayata aktarılması noktasında öncelikle bilginin anlamlandırılması gerektiği bilindiğinden; araştırmada tespit edilen bu sorunu aşmak için çeşitli öğretim yöntem, teknik ve stratejileri ile zenginleştirilmiş bir öğrenme ortamı oluşturulması önerilebilir. Bu şekilde öğretmen adaylarının bilgileri yapılandırılabilir ve günlük hayata aktarılabilir.
Fizik eğitimi Günlük hayat Öğretmen adayları Termodinamiğin birinci yasası Termodinamiğin ikinci yasası
This study investigated how pre-service physics teachers transfer their knowledge of the first and second laws of thermodynamics to daily life. A case study, which is a qualitative research method, was utilised. The study participants consisted of 63 pre-service teachers studying in the Department of Physics Education. Criterion sampling, one of the purposeful sampling methods, was used in selecting participants. The data were collected through an ‘opinion form’ with seven open-ended questions. The data were analyzed within the framework of deductive content analysis. As a result of the research, it was determined that pre-service physics teachers had problems transferring their knowledge of the first and second laws of thermodynamics to daily life. It is thought that the source of this problem is the inability of pre-service teachers to understand basic concepts such as work, heat, enthalpy and entropy, and therefore, the failure of pre-service teachers to transfer their knowledge to daily life in a scientifically correct way due to the deficiencies in their prior knowledge. Because it is known that at the point where scientific knowledge is transferred to daily life, it is necessary to make sense of the knowledge first; to overcome this problem identified in the research, it can be suggested to create a learning environment enriched with various teaching methods, techniques and strategies. This way, pre-service teachers' knowledge can be structured, and transferring it to daily life can be supported.
Physics education daily life pre-service teachers the first law of thermodynamics the second law of thermodynamics
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Fizik Eğitimi |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 22 Mart 2025 |
Gönderilme Tarihi | 13 Eylül 2024 |
Kabul Tarihi | 11 Aralık 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 15 Sayı: 1 |
AJESI’de yayınlanan makalelerde bu lisans kullanılmaktadır.
Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.