Bu araştırmanın amacı Türkçe dersinde uygulanan teknoloji destekli örnek olay yönteminin öğrencilerin akademik başarılarına ve derse karşı tutumlarına etkisini belirlemektir. Araştırmada öntest-sontest kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 60 öğrenci oluşmaktadır. Araştırma kapsamında deney grubunda dört hafta süreyle teknoloji destekli örnek olay yöntemine dayalı öğretim yapılırken, kontrol grubunda ise izlenmiştir. Her iki grupta da metin inceleme çalışmaları yapılarak öğrencilerin okuma dinleme ve konuşma becerisi artırılmaya çalışılmıştır. 4 hafta boyunca dil bilgisi kazanımlarından Cümlenin Ögeleri konusu düz anlatım yöntemi ve tekrarlar yapılarak işlenmiştir. Testler çözülerek bilgilerin pekiştirilmesi sağlanmıştır. Cümlenin ögeleri konusu eşleştirme, çoktan seçme ve balık kılçığı yöntemleriyle anlatılmıştır. İşlenen tüm derslerde ders araç gereci olarak ders kitabı, EBA, sözlükler ve yazım kılavuzu kullanılmıştır. Veriler araştırmacılar tarafından geliştirilen Türkçe dersi başarı testi ve Topçuoğlu Ünal ve Köse tarafından geliştirilen ‘Türkçe Dersine Yönelik Tutum Ölçeği’ kullanılarak toplanmıştır. Toplanan veriler üzerinde aritmetik ortalama, standart sapma ve t testleri yapılmıştır. Sonuç olarak teknoloji destekli örnek olay yöntemi ile desteklenen öğretimin öğrencilerin hem akademik başarılarına hem de derse dönük tutumlarına anlamlı düzeyde daha fazla katkı sağladığı belirlenmiştir. Bu çerçevede öğretmenlerin Türkçe derslerinde bu yönteme yer vermeleri önerilmiştir.
Türkçe dersi, öğrenci başarısı, tutum, teknoloji destekli örnek olay yöntemi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar |
|
Yayımlanma Tarihi | 16 Haziran 2020 |
Yayınlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 8 Sayı: 1 |
ASYA ÖĞRETİM DERGİSİ (E-AJI)
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.