Öz
Günümüzde, siyasal yaşamda birçok siyasi örgüt ve siyasi karakterin sosyal medya platformları
üzerinden hedef kitlelerine ulaşmaya çalıştıkları görülmektedir. Politik halkla ilişkiler aracı olarak
sosyal medya ilk kez 2008 ABD Başkanlık seçimlerinde, ardından 2010’da Avustralya ve Birleşik
Krallık Genel Seçimleri’nde kullanılmıştır. Türkiye’de siyasal partilerin ve adayların sosyal medyaya
olan ilgileri Türk halkının yeni iletişim teknolojilerine olan odaklanmasıyla paralel olarak günden
güne artmaktadır. Bu araştırmanın amacı Türk adayların sosyal medyadaki uygulamalarının
Grunig ve Hunt’ın iletişim teknolojilerinin yaygın kullanımıyla daha çok gündeme gelen çift
yönlü asimetrik model ya da çift yönlü simetrik modellerinden hangisiyle daha çok örtüştüğünü
ortaya çıkarmaktır. Araştırma Türkiye 30 Mart 2014 Yerel Seçimleri dönemi ve 10 Ağustos 2014
Cumhurbaşkanlığı Seçimi dönemi olmak üzere iki ayrı seçim dönemini kapsamaktadır. Araştırma
kapsamında yerel seçimlere katılan üç büyük ildeki, üç büyük partinin belediye başkanı adayları
ve üç cumhurbaşkanı adayının resmi Facebook ve Twitter hesapları incelenmiştir. Hesaplarda
paylaşılan gönderiler ve etkileşim durumu niceliksel içerik analizi uygulanarak çözümlenmiştir.
Bunun yanında bir adayın seçim döneminde sosyal medya hesaplarını yöneten sosyal medya
uzmanlarıyla derinlemesine mülakat yapılmıştır.