The differences in political communication strategies used by countries governed by male and female leaders constitute the fundamental problem of this study. This research aims to reveal how gender is positioned in state administrations of countries led by male and female leaders, how key issues emphasized in political communication strategies differ, and how gender is represented in new media within the context of these strategies. To examine gender representation in the political communication strategies of male and female leaders, their X posts were analyzed. X was chosen because it stands out as a platform where discussions on political and social issues take place among social media networks. Feminist theory forms the theoretical foundation of this study, which investigates how gender is represented through new media within the framework of political communication strategies. The study universe consists of 146 countries included in the "2022 Global Gender Gap Report." Using the criterion sampling method, five countries were selected as samples, one from each continent. The most authoritative individuals in governance were selected based on gender distribution in the examined countries. Due to the large dataset used in the study, MAXQDA 2024 program was utilized. Data were analyzed using quantitative and qualitative content analysis methods. The research results revealed that all countries included in the sample demonstrated a leadership image shaped by a governance approach emphasizing gender equality in state administrations. However, it was found that female leaders incorporated gender equality representation more frequently in their political communication strategies, both numerically and in terms of thematic diversity. The study's findings put forth that female leaders share more content aimed at strengthening women's movements and women's policies within the framework of gender policies.
Kadın ve erkek liderler tarafından yönetilen ülkelerde siyasal iletişim stratejilerinin kullanım farklılıkları, bu çalışmanın temel problemini oluşturmaktadır. Bu çalışma ile kadın ve erkek liderler tarafından yönetilen ülkelerin devlet yönetimlerinde toplumsal cinsiyetin nasıl konumlandırıldığı, siyasal iletişim stratejileri bağlamında öne çıkan konuların nasıl farklılaştığı ve söz konusu stratejiler bağlamında toplumsal cinsiyetin yeni medyada nasıl temsil edildiğini ortaya koymak amaçlanmaktadır. Kadın ve erkek liderlerin siyasal iletişim stratejilerinde toplumsal cinsiyet temsilini ortaya koymak amacıyla liderlerin X paylaşımları incelenmiştir. X, sosyal medya ağları içerisinde siyasi ve toplumsal sorunlara yönelik tartışmaların yapıldığı bir alan olarak öne çıkması sebebiyle tercih edilmiştir. Siyasal iletişim stratejileri çerçevesinde yeni medya üzerinden toplumsal cinsiyetin nasıl temsil edildiğini araştıran bu çalışmada feminist kuram çalışmaya temel oluşturmaktadır. Çalışmanın evreni “2022 Küresel Cinsiyet Eşitsizliği Raporu”nda yer alan yüz kırk altı ülkeden oluşmaktadır. Ölçüt örneklem yöntemiyle her kıtadan bir ülke olmak üzere beş ülke örneklem olarak seçilmiştir. Örneklem olarak incelenen ülkelerde yönetim konusunda en yetkili bireyler cinsiyet dağılımı baz alınarak seçilmiştir. Çalışmada büyük bir veri seti kullanılması nedeniyle MAXQDA 2024 programı kullanılmıştır. Veriler nicel ve nitel içerik analizi yöntemi kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda örnekleme dahil edilen tüm ülkelerin devlet yönetimlerinde toplumsal cinsiyet eşitliği vurgusu yapan bir yönetim anlayışı ile lider imajı çizildiği tespit edilmiştir. Ancak kadın liderlerin siyasal iletişim stratejilerinde hem sayısal olarak hem de konu çeşitliliği bağlamında toplumsal cinsiyet eşitliği temsiline daha fazla yer verildiği tespit edilmiştir. Çalışmanın bulguları kadın liderlerin toplumsal cinsiyet politikaları çerçevesinde kadın hareketini ve kadın politikalarını güçlendirmeye yönelik paylaşımlara daha fazla yer verdiklerini ortaya koymuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları (Diğer) |
Bölüm | Tez Özeti |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 29 Ağustos 2025 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ağustos 2025 |
Gönderilme Tarihi | 30 Ocak 2025 |
Kabul Tarihi | 1 Haziran 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Sayı: 49 |