Doç. Dr.
Born in 1979 in Istanbul, Turkey, I completed my early education before earning a BA in Radio, Television, and Cinema from Istanbul University in 2002. Later, I pursued two MA degrees: one in Philosophy and Religious Studies in 2014, and the other in Radio, Television and Cinema in 2016. In 2022, I successfully defended my PhD at Selçuk University's Institute of Social Sciences, where my thesis focused on the interplay between form and reality in Andrey Tarkovsky's films. I now serve as an assistant professor at Giresun University's Tirebolu Faculty of Communication, engaging in scholarly research that explores the intricate relationship between cinema and philosophy.
Dr. Dursun Yılmaz, Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi (TOGÜ) Öğr. Gör. olarak görev yapmaktadır. Lisans eğitimini Kırgızistan-Türkiye Manas Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler bölümünde tamamladıktan sonra, Yaşar Üniversitesi’nde İletişim Bilimleri alanında yüksek lisans, Uşak Üniversitesi’nde doktora eğitimini İletişim Bilimleri üzerine yapmıştır. Akademik kariyerinde, özellikle “Sağlık İletişimi”, “İletişim Araştırmaları”, “Kültürlerarası İletişim” ve “Çocuk Edebiyatı ve Medya” konularında uzmanlaşmış ve bu alanlarda önemli katkılarda bulunmuştur.
Dursun Yılmaz’ın araştırmaları, “Çocukluk Aşılarını Reddedenlerle İlgili Sağlık Çalışanlarının İkna Stratejileri: Dini Etkilerin Nitel Bir İncelemesi”, Filistin-İsrail Çatışması: Liberal Basının Bakış Açısından Uluslararası Bir Analiz” ve “Siyasal ve Sosyal Bağlamda Mankurt Kavramının Türk Yazılı Basınında Metaforik Kullanımı” gibi çalışma alanlarını gösteren yayınları kapsar. Aşı reddi yapan ebeveynlerin ikna edilmesi üzerine yaptığı çalışmalar ile dikkat çekmiş ve bu alandaki çalışmaları ilgi görmüştür. Ayrıca, “Cengiz Aytmatov” adlı kitabı, hem edebiyat çevrelerinde hem de akademik camiada geniş bir etki yaratmıştır.
Dursun Yılmaz, akademik çalışmalarının yanı sıra, ulusal ve uluslararası çok sayıda konferans sempozyum (Communication in the Millenium (CIM), BOR gibi)] gibi etkinliklerde aktif olarak yer almakta ve çeşitli iletişim platformlarında bulunmaktadır. Yılmaz, akademik kariyerinde, öğrenci eğitimi ve danışmanlığı konusundaki özverisi ile tanınmaktadır.
Naim Çınar is an assistant professor in the Department of Advertising and Public Relations at the Faculty of Communication Sciences, Anadolu University. He also has professional experience as a graphic designer in the advertising industry. His research interests include emerging technology and consumer trends, user-generated content, user data privacy, and digital methods in communication research. For more information, please visit his personal academic website:
www.naimcinar.com.
Süleyman İrvan, lisans eğitimini Gazi Üniversitesi Basın Yayın Yüksek Okulu’nda, yüksek lisansını ABD’de University of West Florida’da, doktorasını da Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü’nde gazetecilik alanında tamamladı. 1999-2002 yılları arasında Gazi Üniversitesi İletişim Fakültesi’nde yardımcı doçent, 2002-2007 yılları arasında Doğu Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi’nde doçent olarak çalışan İrvan, 2007 yılında Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi’ne geçti. 2008 yılında profesör unvanını alan Süleyman İrvan, 2010 yılında görevlendirmeyle gittiği Doğu Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi’ne dekan olarak atandı ve 5 yıl süreyle görev yaptı.
Prof. Dr. Süleyman İrvan, 2012 yılında Kıbrıs’ın tamamında ilk olan okur temsilciliği kurumunu başlattı, Yenidüzen gazetesinin ilk okur temsilcisi oldu ve gazeteyi Uluslararası Okur Temsilcileri Örgütü’ne (ONO) üye yaptı. Okur temsilciliği görevini 2014 yılında bırakan Süleyman İrvan, 2013 yılında KKTC’de oluşturulan Medya Etik Kurulu’na İletişim Fakültelerinin iki temsilcisinden birisi olarak seçildi ve Medya Etik Kurulu’nun başkanlığını üstlendi. 2015 yılında Medya Etik Kurulu’ndan ayrıldı. İrvan 2017 yılında İletişim Eğitimi Değerlendirme Akreditasyon Kurulu’na (İLEDAK) seçildi ve bu kurulda 2019 yılına kadar görev yaptı.
Prof. Dr. Süleyman İrvan, 2017 yılı şubat ayından itibaren Üsküdar Üniversitesi İletişim Fakültesi’nde çalışmaya başladı. 2017-2023 yılları arasında Gazetecilik Bölümü Başkanlığı; 1 Nisan 2023-10 Ocak 2024 tarihleri arasında İletişim Fakültesi Dekan Vekilliği görevini yürüten Prof. Dr. İrvan, 12 Ocak 2024 tarihinde Rektör Danışmanı olarak atandı.
Prof. Dr. Süleyman İrvan’ın gazetecilik etiği, gazetecilik eğitimi, barış gazeteciliği, araştırmacı gazetecilik, basın tarihi, sözlü tarih ve iletişim kuramları konularında yayımlanmış çalışmaları bulunmaktadır.
Doç. Dr. Yusuf Zafer Can UĞURHAN, iletişim bilimleri alanında yüksek lisans ve doktora yapmış, iletişim çalışmaları bilim alanında doçent unvanı almıştır. Ayrıca, uzaktan eğitim alanında ikinci bir yüksek lisans derecesi tamamlamıştır. Halen Anadolu Üniversitesi İletişim Bilimleri Fakültesi, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü'nde öğretim üyesi olarak görev yapmaktadır.
Dr. UĞURHAN’ın araştırmaları iletişim çalışmaları, sosyal medya ile açık ve uzaktan öğrenme konularına odaklanmaktadır. Akademik uzmanlığı, özellikle tek ve çok değişkenli istatistiksel teknikler ile nicel ve nitel araştırma yöntemlerinde yoğunlaşmıştır. TÜBİTAK projelerinde panelist olarak görev almış ve proje değerlendirme süreçlerinde aktif rol üstlenmiştir. Bunun yanı sıra, Millî Eğitim Bakanlığı’na bağlı kurumlarda proje döngüsü yönetimi ve araştırma yöntemleri konularında eğitimler düzenlemiştir. Bu çerçevede, Yükseköğretim Kurulu ve Millî Eğitim Bakanlığı bünyesindeki kurumlarda hizmet içi eğitimler vererek bilgi ve deneyimlerini paylaşmaya devam etmektedir.
Dr. UĞURHAN, “Reklamda Kaynak ve Kanal Olarak Sosyal Medya Fenomenleri” adlı müstakil bir kitabın yanı sıra, “Dijitalleşme Bağlamında Birey, Toplum ve İletişim” başlıklı bir editörlü kitaba sahiptir.
Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi'nin (Akdeniz İletişim Dergisi) amacı, araştırmacıların bilgilerini birbirlerine aktarmaları için bir ortam sunarak iletişim bilimleri literatürüne çok disiplinli bir perspektifle katkıda bulunmaktır.
Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi'nin yayın organı olan Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi (bundan sonra "Akdeniz İletişim Dergisi" olarak anılacaktır) özgün bilimsel yayınları içermektedir.
Akdeniz İletişim Dergisi'nin odaklandığı bilim alanı iletişim alanıdır. Dijital iletişim; gazetecilik; bütünleşik pazarlama iletişimi; halkla ilişkiler; reklam; radyo; televizyon; sinema; sosyal medya; yapay zekâ; kişilerarası iletişim; örgütsel iletişim; kültürlerarası iletişim; sağlık iletişimi; medya sosyolojisi; siyasal iletişim ve dijital olarak oluşturulmuş tüm ortamlarda gerçekleşen iletişim pratikleri ve benzeri pek çok başlık dâhil olmak üzere iletişim alanının çok disiplinli doğasına uygun tüm araştırmalara ev sahipliği yapmaktadır. Dergi çeşitli felsefi, kuramsal veya metodolojik temellere sahip (pozitivist, yorumlayıcı ve eleştirel yaklaşımların yanı sıra nicel, nitel, etnografik, performatif ve retorik yöntemler dahil) yerleşik ve gelişmekte olan araştırma alanlarından gelen yayın başvurularını değerlendirmeye almaktadır.
Akdeniz İletişim, iletişim bilimini ilerletmek için önemli sosyal ve akademik katkılarda bulunan makaleleri ve araştırma raporlarını iletişim alanıyla ilgilenen tüm akademisyen, öğrenci ve uygulayıcılara ulaştırmayı hedefler.
Akdeniz İletişim Dergisi; çeşitlilik, kapsayıcılık ve eşitlik ilkelerini benimser ve bu doğrultuda cinsiyetçilik de dâhil olmak üzere çeşitli önyargılardan uzak, özgün akademik araştırma ve yazıları destekler.
Nisan Sayısı: 23 Ocak - 30 Ocak
Ağustos Sayısı: 23 Mayıs - 30 Mayıs
Aralık Sayısı: 23 Eylül - 30 Eylül
Akdeniz İletişim Dergisi'ne değerlendirilmek üzere gönderilecek olan çalışmaların aşağıdakilere ilişkin bilgiye çalışma metninin "Açıklamalar" bölümünde yer vermesi gerekmektedir:
Etik Kurul İzni Gerektiren Araştırmalar
Farklı üniversitelerde görev yapmakta olan öğretim üyelerinden oluşan Danışma Kurulu'nun görev ve sorumlulukları şunlardır:
Akdeniz İletişim Dergisi'nde, Yayın Kurulu talebi üzerine yılda bir özel sayı yayımlanabilir. Özel sayıya gönderilen makaleler, ilk olarak editoryal ön incelemeye tabi tutulur; yazım kurallarına uygunluk ve intihal kontrolü için benzerlik taraması yapılır. Bu aşamaları geçen makaleler, çift taraflı kör hakemlik yöntemiyle değerlendirilir. Hakem sürecinden başarılı çıkan çalışmalar, diğer makaleler gibi dil kontrolü, son okuyucu kontrolü, dizgi ve mizanpaj işlemlerinin tamamlanmasının ardından yayımlanır. Özel sayıda yer alacak makalelerin Akdeniz İletişim Dergisi'nin etik ilkeleri ve politikalarına uygun olması gerekmektedir.
Yazarlar, Akdeniz İletişim Dergisi'nde yayımlanan çalışmalarının telif haklarına sahiptir ve eserleri Creative Commons Atıf-GayrıTicari 4.0 Uluslararası (CC BY-NC 4.0) lisansı altında sunulmaktadır.
Akdeniz İletişim Dergisi'nde yayımlanan makaleler, Creative Commons Atıf-Gayrı Ticari 4.0 Uluslararası (CC BY-NC 4.0) lisansı çerçevesinde açık erişim formatında sunulmaktadır. Tüm makalelerin tam metinleri, Dergi'nin arşivindeki tüm sayıların sunulduğu adresten anında ulaşılabilir durumdadır.
NOT: Akdeniz İletişim Dergisi'nin Açık Erişim Politikası hakkında detaylı bilgi için tıklayınız.
Akdeniz İletişim Dergisi'nde yayımlanan makaleler, LOCKSS sistemiyle dijital ortamda arşivlenmektedir. Tüm makalelerin tam metinlerine, Arşiv alanından herkes anında ve açık erişim ile ulaşabilir.
NOT: Akdeniz İletişim Dergisi'nin Arşivleme Politikası'na ilişkin detaylı bilgi için tıklayınız.
Akdeniz İletişim Dergisi açık erişimli olup, hiçbir ücret talep edilmez. Gönderilen veya yayın için kabul edilen makalelerden herhangi bir işlem veya gönderim ücreti alınmaz. Yayın politikası gereği sponsorluk ve reklam kabul edilmez; tüm giderler yayıncı tarafından karşılanır.
NOT: Akdeniz İletişim Dergisi'nin Ücret Politikası'na ilişkin detaylı bilgi için tıklayınız.
Dergimize makale gönderimi, makale işlemi ve yayınlanma süreçleri tamamen ücretsizdir. Yazarlardan hiçbir şekilde ücret talep edilmemektedir.