The study was conducted on preschool teachers working at private kindergartens and
independent affiliated with the Ministry of Education and located in the center of Ankara. The study sample included
a total of 100 teachers, 51 of whom were working at four different kindergartens and 51 of whom at ten private ones.
Data were collected by using the “Scale for Preschool Institutional Goal Achievement and Awareness of the
Importance of Goals” designed by İş (2002). The results showed that the participating teachers achieved institutional goals to a great extent and had a high awareness of the importance of these goals. It was found that teacher’s
educational backround created a significant difference in their importance of institutional goal levels, while work
experience and the type of institution were working did not
Araştırma Ankara il merkezinde bulunan Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı bağımsız anaokulları ile özel anaokullarında görev yapan okul öncesi eğitimi öğretmenleri üzerinde yürütülmüştür. Araştırmaya Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı dört bağımsız anaokulunda görev yapan 51, on farklı özel anaokulunda görev yapan 49 olmak üzere toplam 100 öğretmen dahil edilmistir. Araştırmada veri toplama aracı olarak İş (2002) tarafından geliştirilen “Okul Öncesi Eğitim Kurumları Amaç Gerçekleştirme ve Önem Düzeyi Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırma sonucunda araştırmaya dâhil edilen öğretmenlerin kurumsal amaçların önemine ilişkin algılarının yüksek olduğu belirlenmiştir. Öğretmenlerin kurumsal amaçların önemine ilişkin algılarında, kurumun niteliğinin ve görev süresinin anlamlı farklılık yaratmadığı belirlenirken, öğrenim düzeyinin anlamlı farklılık yarattığı saptanmıştır.
Okul öncesi dönem okul öncesi eğitim kurumu okul öncesi eğitimi öğretmeni
Diğer ID | JA45FJ75RC |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2011 |
Gönderilme Tarihi | 1 Aralık 2011 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 4 Sayı: 2 |