Bu çalışmanın amacı ortaokul öğrencilerinin fen tutumlarını etkileyen faktörleri belirleyip, bu faktörlerden oluşan kategorilerin önemlilik derecesini tespit etmektir. Bu araştırmada nicel araştırma türlerinden deneysel olmayan araştırma desenlerinden tarama araştırma yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini 2014-15 eğitim-öğretim yılında Bartın ve Düzce illerindeki 4 farklı ortaokulda öğrenim görmekte olan 503 öğrenci oluşturmaktadır. Veriler “Fen Tutumlarını Etkileyen Faktörler Anketi” ve “Fen Tutumlarını Etkileyen Kategorilerin Önemlilik Derecesini Belirleme Anketi” ile toplanmıştır. Nitel veriler içerik analizine tabi tutulmuştur. Nicel verilerin analizinde betimsel analizden faydalanarak ortalama ve standart sapma değerleri hesaplanmıştır. Araştırma sonuçlarına göre öğrencilerin fen bilimleri dersine karşı tutumlarını etkileyen en önemli kategorilerin başında öğretmen kategorisi geldiği belirlenmiştir.
Fen tutumlarının belirleyicileri fen tutumu ortaokul öğrencileri
The purpose of this study is to identify the factors that affect the secondary school students’ attitudes in science. This study was conducted using survey method. The sample of the study was 503 students from four different secondary schools in Bartın and Düzce. Data were obtained using the Survey of Factors Affecting Students’ Science Attitudes (SFASSA) and the Survey to Determine the Degree of Importance of Categories Affecting Students’ Science Attitudes (SDDICASSA). Qualitative data were subjected to a content analysis. For the analysis of the quantitative data, descriptive analysis was used. According to the results of the study, teacher is the most important category affecting the students’ science attitudes
Predictors of science attitude science attitude secondary school students
Diğer ID | JA78AU25YG |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2016 |
Gönderilme Tarihi | 1 Aralık 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 9 Sayı: 4 |