Bu çalışmanın amacı Fen Bilgisi öğretmen adaylarının eğitsel internet
kullanımı özyeterlik inanç düzeylerini belirlemek ve bu inançların hangi
değişkenlerden etkilendiğini tespit etmektir. Araştırmanın katılımcı grubunu
Karadeniz bölgesindeki bir devlet üniversitesinde Fen Bilgisi Öğretmenliği
bölümünde öğrenim görmekte olan 88 birinci sınıf, 65 ikinci sınıf, 67 üçüncü
sınıf ve 80 dördüncü sınıf olmak üzere toplam 300 öğretmen adayı
oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak Şahin (2009) tarafından geliştirilen
“Eğitsel İnternet Kullanımı Özyeterlik Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırma
betimsel tarama modelinde yürütülmüştür. Analizler SPSS 17 paket programı ile
gerçekleştirilmiş ve katılımcılardan elde edilen verilerin analizinde Shapiro-Wilk
normallik testi, bağımsız gruplar t-testi ve varyans analizi (One-way ANOVA)
teknikleri kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda katılımcıların eğitsel
internet kullanımına yönelik özyeterlik inançları üzerinde teknoloji bilgi
düzeylerinin, kendilerine ait bir bilgisayar ve akıllı telefona sahip
olmalarının ve haftalık teknoloji kullanım ve internet erişim sürelerinin
etkili olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Cinsiyet, ekonomik durum ve akademik
ortalama değişkenlerinin ise eğitsel internet kullanımı özyeterlik inancı
üzerinde istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık meydana getirmediği
görülmüştür. Ayrıca katılımcıların tamamına yakın bir bölümünün eğitsel
internet kullanımı yeterli olarak belirlenmiştir. Elde edilen buğular ışığında
fen bilgisi öğretmen adaylarının eğitsel internet kullanımıyla ilgili
önerilerde bulunulmuştur.
eğitsel internet kullanımı fen bilgisi öğretmen adayları özyeterlik inancı
The aim of this study is to
determine pre-service science teachers' self-efficacy belief levels towards
educational internet use and to find out what variables affect these beliefs.
The participants of the research consist of 300 voluntary pre-service teachers,
who study at the department of Science Teaching in a state university in the
Black Sea region. 88 of these students are first year students, 65 of them are
second year students, 67 of them are third year students, and 80 of them are
fourth year students. With the objective
of determining self-efficacy beliefs of pre-services teachers towards
educational internet use, ''Educational Internet Use Self-Efficacy Scale'',
which was developed by Şahin (2009), was employed as the data collection tool
of the study. The data retrieved from the participants were analyzed via Shapiro-Wilk
normality test, independent groups t-test, and variance analysis (One-way
ANOVA) techniques. The results of the research suggest that the participants'
internet use self-efficacy beliefs towards educational purposes is affected by
their technological knowledge level, whether they have their own computer or
smart phone, their weekly use of technology and internet access durations. It
was observed that variables such as gender, economic status, and academic GPA
do not have a statistically significant difference on the participants'
internet use self-efficacy beliefs towards educational purposes.
internet usage for educational purposes pre-service science teachers
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Ekim 2017 |
Gönderilme Tarihi | 25 Ekim 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 10 Sayı: 4 |