Bu araştırmada öğretmenlerin mesleki tükenmişlikleri ile yaşam doyumları arasındaki ilişki incelenmiştir. Ayrıca araştırmada öğretmenlerin mesleki tükenmişlikleri ve yaşam doyumları, demografik değişkenler açısından da incelenmiştir. Araştırmanın evrenini Mersin İli merkez ilçelerinde (Toroslar, Akdeniz, Yenişehir, Mezitli) görev yapan 9.942 ilkokul, ortaokul ve lise öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini ise bu evrenden seçkisiz örnekleme yöntemi ile belirlenen 296 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırma, nedensel karşılaştırmalı ve korelasyonel araştırma türleri bir arada kullanılarak modellenmiştir. Araştırma sonunda öğretmenlerin mesleki tükenmişlik düzeylerinin hizmet sürelerine ve görev yaptıkları okul türüne göre anlamlı bir şekilde farklılaştığı, cinsiyete göre anlamlı farklılık göstermediği; yaşam doyumlarında ise sadece cinsiyete göre erkekler lehine anlamlı bir farklılığın olduğu görülmüştür. Ayrıca öğretmenlerin mesleki tükenmişliklerinin yaşam doyumlarını negatif yönde anlamlı düzeyde yordadığı, öğretmenlerin yaşam doyumlarındaki varyansın yaklaşık %32’sinin mesleki tükenmişlikleriyle açıklanabildiği tespit edilmiştir.
The relationship between teachers’ burnout and life satisfaction has been tried to be revealed within this study. Moreover, this relationship between teachers’ burnout and life satisfaction has also been analyzed by means of some demographic variables. The universe for this study consists of 9942 teachers from primary, secondary and high schools located in Toroslar,Akdeniz, Yenişehir and Mezitli cities of Mersin province while the sample includes 296 of them selected via randomly sampling method. The study has been designed by using both causal comparative and correlational models. As a result, it is found that teachers’ burnout levels differ significantly prior to their teaching year and school type, while this is not valid for gender variable; however, only the gender variable has significant difference on teachers’ life satisfaction. Moreover, teachers’ burnout significantly predicts their life satisfaction, the % 32 of total variance related to teachers’ life satisfaction can be explained via burnout level.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim, Bilimsel Disiplinler |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar |
|
Yayımlanma Tarihi | 28 Aralık 2018 |
Başvuru Tarihi | 8 Mayıs 2018 |
Kabul Tarihi | 13 Kasım 2018 |
Yayınlandığı Sayı | Yıl 2018, Cilt UBEK-2018, Sayı |
Bibtex | @araştırma makalesi { akukeg421820, journal = {Journal of Theoretical Educational Science}, issn = {1308-1659}, eissn = {1308-1659}, address = {Eğitim Fakültesi, Eğitim 1 Binası, ANS Kampusu, 03200 / Afyonkarahisar}, publisher = {Afyon Kocatepe Üniversitesi}, year = {2018}, volume = {UBEK-2018}, pages = {41 - 60}, doi = {10.30831/akukeg.421820}, title = {Öğretmenlerin Mesleki Tükenmişlikleri ile Yaşam Doyumları Arasındaki İlişki}, key = {cite}, author = {Çelik, Osman Tayyar and Üstüner, Mehmet} } |
APA | Çelik, O. T. & Üstüner, M. (2018). Öğretmenlerin Mesleki Tükenmişlikleri ile Yaşam Doyumları Arasındaki İlişki . Journal of Theoretical Educational Science , UBEK-2018 , 41-60 . DOI: 10.30831/akukeg.421820 |
MLA | Çelik, O. T. , Üstüner, M. "Öğretmenlerin Mesleki Tükenmişlikleri ile Yaşam Doyumları Arasındaki İlişki" . Journal of Theoretical Educational Science UBEK-2018 (2018 ): 41-60 <https://dergipark.org.tr/tr/pub/akukeg/issue/40520/421820> |
Chicago | Çelik, O. T. , Üstüner, M. "Öğretmenlerin Mesleki Tükenmişlikleri ile Yaşam Doyumları Arasındaki İlişki". Journal of Theoretical Educational Science UBEK-2018 (2018 ): 41-60 |
RIS | TY - JOUR T1 - Öğretmenlerin Mesleki Tükenmişlikleri ile Yaşam Doyumları Arasındaki İlişki AU - Osman Tayyar Çelik , Mehmet Üstüner Y1 - 2018 PY - 2018 N1 - doi: 10.30831/akukeg.421820 DO - 10.30831/akukeg.421820 T2 - Journal of Theoretical Educational Science JF - Journal JO - JOR SP - 41 EP - 60 VL - UBEK-2018 IS - SN - 1308-1659-1308-1659 M3 - doi: 10.30831/akukeg.421820 UR - https://doi.org/10.30831/akukeg.421820 Y2 - 2018 ER - |
EndNote | %0 Kuramsal Eğitimbilim Dergisi Öğretmenlerin Mesleki Tükenmişlikleri ile Yaşam Doyumları Arasındaki İlişki %A Osman Tayyar Çelik , Mehmet Üstüner %T Öğretmenlerin Mesleki Tükenmişlikleri ile Yaşam Doyumları Arasındaki İlişki %D 2018 %J Journal of Theoretical Educational Science %P 1308-1659-1308-1659 %V UBEK-2018 %N %R doi: 10.30831/akukeg.421820 %U 10.30831/akukeg.421820 |
ISNAD | Çelik, Osman Tayyar , Üstüner, Mehmet . "Öğretmenlerin Mesleki Tükenmişlikleri ile Yaşam Doyumları Arasındaki İlişki". Journal of Theoretical Educational Science UBEK-2018 / (Aralık 2018): 41-60 . https://doi.org/10.30831/akukeg.421820 |
AMA | Çelik O. T. , Üstüner M. Öğretmenlerin Mesleki Tükenmişlikleri ile Yaşam Doyumları Arasındaki İlişki. Journal of Theoretical Educational Science. 2018; UBEK-2018: 41-60. |
Vancouver | Çelik O. T. , Üstüner M. Öğretmenlerin Mesleki Tükenmişlikleri ile Yaşam Doyumları Arasındaki İlişki. Journal of Theoretical Educational Science. 2018; UBEK-2018: 41-60. |
IEEE | O. T. Çelik ve M. Üstüner , "Öğretmenlerin Mesleki Tükenmişlikleri ile Yaşam Doyumları Arasındaki İlişki", Journal of Theoretical Educational Science, c. UBEK-2018, ss. 41-60, Ara. 2018, doi:10.30831/akukeg.421820 |