Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Investigation of Science and Biology Teaching Students' Definitions related to Chemical Interactions

Yıl 2018, Cilt: UBEK-2018, 81 - 99, 28.12.2018
https://doi.org/10.30831/akukeg.428124

Öz

The aim of this study is to investigate the definitions of university students related to the interactions among chemical species. Also, the effect of Inquiry Based Learning on those definitions has been searched in the study context. The study group consisted of first year Science Teaching (f=51) and Biology Teaching (f=21) students studying in one of the governmental universities in the west part of Turkey. A qualitative approach was utilized in the study. The students were requested to make definitions of nine concepts related to chemical interactions (chemical bond, ionic bond, dipole-dipole inreactions, covalent bond, hydrogen bond, ion-dipole interactions, metallic bond, Van der Waals interactions and induced dipole interactions). Data were collected in the form of pre and post tests and analyzed under four categories such as full correct, partially correct, incorrect and no response. As a result, it was identified that the definitions provided by the participants mostly improved due to teaching. Besides, several definitions (Van der Waals interactions, induced dipole interactions, dipole-dipole interactions) obtained from Biology Teaching students stayed in a restricted level despite teaching process. The study highlighted several points that should be considered by the chemistry educators during teaching as well as representing students' conceptions related to chemical interactions. Based on the study findings, it is recommended to utilize technological support such as animations during teaching of abstract concepts which students find difficult to understand.

Kaynakça

  • Abdi, A. (2014). The effect of inquiry-based learning method on students’ academic achievement in science course. Universal Journal of Educational Research, 2(1), 37-41. DOI: 10.13189/ujer.2014.020104
  • Acar, B., & Tarhan, L. (2008). Effects of cooperative learning on students’ understanding of metallic bonding. Research in Science Education, 38(4), 401-420. https://doi.org/10.1007/s11165-007-9054-9
  • Airasian, P. W., Cruikshank, K. A., Mayer, R. E., Pintrich, P. R., Raths, J., & Wittrock, M. C. (2001). (Eds. Anderson, L.W. & D. R. Krathwohl, D. R.). A taxonomy for learning, teaching, and assessing: A revision of Bloom’s Taxonomy of Educational Objectives. (Complete edition). New York: Longman.
  • Ayas, A. (2012). Kavram Öğretimi. İçinde S. Çepni (Ed.) Kuramdan uygulamaya fen ve teknoloji öğretimi (10. Baskı). (ss.151-177). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Bayram, Z. (2015). Sorgulamaya Dayalı Kimya Öğretimi Uygulamaları. İçinde A. Ayas & M. Sözbilir (Eds.). Kimya Öğretimi, öğretmen eğitimcileri, öğretmenler ve öğretmen adayları için iyi uygulama örnekleri (ss. 445-461). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Bostan Sarıoğlan, A., & Abacı, B. (2017). Sorgulamaya dayalı öğretimin “lamba parlaklığı” kavramının ortaokul 5. sınıf öğrencilerinin başarısına etkisi. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 9(3) Özel Sayı, 164-171. DOI: 10.25092/baunfbed.366220
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2010). Bilimsel araştırma yöntemleri (6. Baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Chang, R. (2000). Fen ve mühendislik bölümleri için kimya. (Çev. Ed. A. B. Soydan & A. Z. Aroğuz). İstanbul: Beta Basım Dağıtım A. Ş.
  • Coll, R. K., & Treagust, D. F. (2003). Investigation of secondary school, undergraduate, and graduate learners' mental models of ionic bonding. Journal of Research in Science Teaching, 40, 464–486. https://doi.org/10.1002/tea.10085
  • Coll, R. K., & Taylor, N. (2002). Mental models in chemistry: senior chemistry students’ mental models of chemical bonding. Chemistry Education Research and Practice, 3, 175-184. DOI: 10.1039/B2RP90014A
  • Çelik, S., Şenocak, E., Bayrakçeken, S., Taşkesenligil, Y., & Doymuş, K. (2005). Aktif öğrenme stratejisi üzerine bir derleme çalışması. Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 11, 155-185.
  • Dolu, G. (2017). Kimyasal Bağlar. İçinde H. Bağ (Ed.) Genel kimya I (8. Baskı) (ss.137-163). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Dolu, G., & Ürek, H. (2018, Mayıs). Sıvılar konusunun öğrencilerin ürettikleri sloganlar yardımıyla değerlendirilmesi. VIII. Uluslararası Eğitimde Araştırmalar Kongresi'nde sunulmuş sözlü bildiri, Manisa, Türkiye.
  • Duru, M. K., Demir, S, Önen, F., & Benzer, E. (2011). Sorgulamaya dayalı laboratuvar uygulamalarının öğretmen adaylarının laboratuvar algısına tutumuna ve bilimsel süreç becerilerine etkisi. M.Ü. Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 33, 25-44.
  • Edelson, D. C., Gordin, D. N., & Pea, R. D. (1999). Addressing the challenges of inquiry-based learning through technology and curriculum design. Journal of the Learning Sciences, 8(3-4), 391-450. DOI: 10.1080/10508406.1999.9672075
  • Gormally, C., Brickman, P., Hallar, B., & Armstrong, N. (2009). Effects of inquiry-based learning on students’ science literacy skills and confidence. International Journal for the Scholarship of Teaching and Learning, 3(2), 1-22. DOI: https://doi.org/10.20429/ijsotl.2009.030216
  • Karamustafaoğlu, S., & Celep Havuz, A. (2016). Inquiry based learning and its effectiveness. International Journal of Assessment Tools in Education, 3(1), 40-54.
  • Kaya, G., & Yılmaz, S. (2016). Açık sorgulamaya dayalı öğrenmenin öğrencilerin başarısına ve bilimsel süreç becerilerinin gelişimine etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 31(2), 300-318. DOI:10.16986/HUJE.2016016811
  • Kayacan, K., & Selvi, M. (2017). Öz düzenleme faaliyetleri ile zenginleştirilmiş araştırma-sorgulamaya dayalı öğretim stratejisinin kavramsal anlamaya ve akademik öz yeterliğe etkisi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 25(5), 1771-1786.
  • Krathwohl, D. R. (2002). A Revision of bloom's taxonomy: an overview. Theory into practice, 41(4), 212-218. DOI: 10.1207/s15430421tip4104_2
  • Kocagül, M. (2013). Sorgulamaya dayalı mesleki gelişim etkinliklerinin ilköğretim fen ve teknoloji öğretmenlerinin bilimsel süreç becerilerine, öz-yeterlik ve sorgulamaya dayalı öğretime ilişkin inançlarına etkisi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir.
  • Küçük, M., Çepni, S., & Tavşan, O. (2004, Temmuz). Fen bilgisi öğretmen adaylarının eğitimle ilgili bazı kavramları anlama seviyeleri. XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Malatya.
  • Levy, P., & Petrulis, R. (2012). How do first-year university students experience inquiry and research, and what are the implications for the practice of inquiry-based learning?. Studies in Higher Education, 37(1), 85-101. DOI: 10.1080/03075079.2010.499166
  • Luxford, C. J., & Lowery Bretz, S. (2013). Moving beyond definitions: what student-generated models reveal about their understanding of covalent bonding and ionic bonding. Chemistry Education Research and Practice, 14, 214-222. DOI: 10.1039/C3RP20154F
  • Magnussen, L., Ishida, D., & Itano, J. (2000). The impact of the use of inquiry-based learning as a teaching methodology on the development of critical thinking. Journal of Nursing Education, 39(8), 360-364. https://doi.org/10.3928/0148-4834-20001101-07
  • McMillan, J. H. (2004). Educational research: fundamentals for the consumer. (4th Ed.), Boston: Allyn and Bacon.
  • Miles, M. B., & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis an expanded sourcebook. (2nd Ed.), California: Sage Publications.
  • Nicoll, G. (2010). A report of undergraduates' bonding misconceptions. International Journal of Science Education, 23(7), 707-730. DOI: 10.1080/09500690010025012
  • Oliver, R. (2007). Exploring an inquiry-based learning approach with first-year students in a large undergraduate class. Innovations in Education and Teaching International, 44(1), 3-15. DOI: 10.1080/14703290601090317
  • Öztürk Ürek, R., & Tarhan, L. (2005). “Kovalent bağlar” konusundaki kavram yanılgılarının giderilmesinde yapılandırmacılığa dayalı bir aktif ögrenme uygulaması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28, 168-177.
  • Özmen, H. (2004). Some student misconceptions in chemistry: a literature review of chemical bonding. Journal of Science Education and Technology, 13(2), 147-159.
  • Petrucci, R. H., Herring, F. G., Madura, J. D., & Bissonnette, C. (2012). Genel kimya, ilkeler ve modern uygulamalar (Çev. Ed. Uyar, T. & Aksoy, S. & İnam, R.). Ankara: Palme Yayıncılık. (Özgün çalışma, 2011).
  • Pekdağ, B. (2010). Kimya öğreniminde alternatif yollar: animasyon, simülasyon, video ve multimedya ile Öğrenme. Türk Fen Eğitimi Dergisi, 7(2), 79-110.
  • Raymond, C. (2000). Kimya, fen ve mühendislik bölümleri için. (Çev. Ed. Soydan, A. B. & Aroğuz, A. Z.). İstanbul: Beta Yayıncılık. (Özgün çalışma, 1998).
  • Sarı, U., & Bakır Güven, G. (2013). Etkileşimli tahta destekli sorgulamaya dayalı fizik öğretiminin başarı ve motivasyona etkisi ve öğretmen adaylarının öğretime yönelik görüşleri. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 7(2), 110-143. Senemoğlu, N. (2009). Gelişim, öğrenme ve öğretim, kuramdan uygulamaya. Ankara: Pegem Akademi.
  • Spronken-Smith, R., & Walker, R. (2010). Can inquiry-based learning strengthen the links between teaching and disciplinary research?. Studies in Higher Education, 35(6), 723-740. DOI: 10.1080/03075070903315502
  • Şimşek, P., & Kabapınar, F. (2010). The effects of inquiry-based learning on elementary students’ conceptual understanding of matter, scientific process skills and science attitudes. Procedia Social and Behavioral Sciences, 2, 1190–1194. DOI:10.1016/j.sbspro.2010.03.170
  • Tan, D. K. - C., & Treagust, D. F. (1999). Evaluating students’ understanding of chemical bonding. School Science Review, 81(294), 75-84.
  • Uzuntiryaki, E. (2003). Effectiveness of constructivist approach on students’ understanding of chemical bonding concepts (Yayımlanmamış doktora tezi). Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Ankara.
  • Wu, H.-K., & Hsieh, C.-E. (2006). Developing sixth graders’ ınquiry skills to construct explanations in ınquiry-based learning environments. International Journal of Science Education, 28(11), 1289-1313. DOI: 10.1080/09500690600621035
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2008). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (6. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yılmaz, A., & Morgil, İ. (2001). Üniversite öğrencilerinin kimyasal bağlar konusundaki kavram yanılgılarının belirlenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 20, 172-178.
  • YÖK.(1981).Yüksek öğretim kanunu. http://mevzuat.basbakanlik.gov.tr/Metin.Aspx?MevzuatKod=1.5.2547&MevzuatIliski=0&sourceXmlSearch= isimli siteden 20 Mayıs 2018 tarihinde erişilmiştir.

Fen Bilgisi ve Biyoloji Öğretmenliği Öğrencilerinin Kimyasal Etkileşimler Hakkında Yaptığı Tanımların İncelenmesi

Yıl 2018, Cilt: UBEK-2018, 81 - 99, 28.12.2018
https://doi.org/10.30831/akukeg.428124

Öz

Bu çalışmanın
amacı, üniversites öğrencilerinin kimyasal türler arası etkileşimler ile ilgili
yaptıkları tanımların incelenmesidir.
Ayrıca, çalışma
kapsamında Sorgulamaya Dayalı Öğrenmenin bu tanımlar üzerindeki etkisi
araştırılmıştır.
Çalışma grubu, Türkiye’nin batısında bulunan
bir devlet üniversitenin eğitim fakültesinin birinci sınıfında öğrenim görmekte
olan Fen Bilgisi Öğretmenliği (f=51) ve Biyoloji Öğretmenliği (f=21) programı
öğrencilerinden oluşmaktadır. Çalışmada nitel yaklaşımlardan yararlanılmıştır.
Öğrencilerden çalışma kapsamında kimyasal etkileşimler ile ilgili dokuz kavramı
(kimyasal bağ, iyonik bağ, dipol–dipol etkileşimleri, kovalent bağ, hidrojen
bağı, iyon–dipol etkileşimleri, metalik bağ, van der waals bağları ve
indüklenmiş dipol etkileşimleri) tanımlamaları istenmiştir. Veriler, ön
test–son test şeklinde toplanmış olup tam doğru, kısmen doğru, yanlış ve
cevapsız olmak üzere dört kategori altında analiz edilmiştir. Çalışma sonucunda
çok büyük oranda öğrencilerin yaptıkları tanımların öğretim sonucunda
iyileştiği tespit edilmiştir. Bunun yanında Biyoloji Öğretmenliği programından
elde edilen bazı tanımların düzeyinin (van der Waals bağları, indüklenmiş
dipol, dipol-dipol etkileşimleri) yapılan öğretime rağmen daha düşük olduğunu
göstermektedir. Çalışma sonuçları, kimya eğitimcilerine kimyasal türler arası
etkileşimler konusuyla ilgili öğrencilerin kavramaları hakkında bilgi vererek
bu kapsamda dikkat edilmesi gereken kavramları ortaya koymaktadır. Çalışma
sonuçlarına dayanılarak öğrencilerin anlamakta zorlandığı soyut kavramlarda
animasyon gibi teknoloji desteğinden faydalanılması önerilmektedir. 

Kaynakça

  • Abdi, A. (2014). The effect of inquiry-based learning method on students’ academic achievement in science course. Universal Journal of Educational Research, 2(1), 37-41. DOI: 10.13189/ujer.2014.020104
  • Acar, B., & Tarhan, L. (2008). Effects of cooperative learning on students’ understanding of metallic bonding. Research in Science Education, 38(4), 401-420. https://doi.org/10.1007/s11165-007-9054-9
  • Airasian, P. W., Cruikshank, K. A., Mayer, R. E., Pintrich, P. R., Raths, J., & Wittrock, M. C. (2001). (Eds. Anderson, L.W. & D. R. Krathwohl, D. R.). A taxonomy for learning, teaching, and assessing: A revision of Bloom’s Taxonomy of Educational Objectives. (Complete edition). New York: Longman.
  • Ayas, A. (2012). Kavram Öğretimi. İçinde S. Çepni (Ed.) Kuramdan uygulamaya fen ve teknoloji öğretimi (10. Baskı). (ss.151-177). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Bayram, Z. (2015). Sorgulamaya Dayalı Kimya Öğretimi Uygulamaları. İçinde A. Ayas & M. Sözbilir (Eds.). Kimya Öğretimi, öğretmen eğitimcileri, öğretmenler ve öğretmen adayları için iyi uygulama örnekleri (ss. 445-461). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Bostan Sarıoğlan, A., & Abacı, B. (2017). Sorgulamaya dayalı öğretimin “lamba parlaklığı” kavramının ortaokul 5. sınıf öğrencilerinin başarısına etkisi. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 9(3) Özel Sayı, 164-171. DOI: 10.25092/baunfbed.366220
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2010). Bilimsel araştırma yöntemleri (6. Baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Chang, R. (2000). Fen ve mühendislik bölümleri için kimya. (Çev. Ed. A. B. Soydan & A. Z. Aroğuz). İstanbul: Beta Basım Dağıtım A. Ş.
  • Coll, R. K., & Treagust, D. F. (2003). Investigation of secondary school, undergraduate, and graduate learners' mental models of ionic bonding. Journal of Research in Science Teaching, 40, 464–486. https://doi.org/10.1002/tea.10085
  • Coll, R. K., & Taylor, N. (2002). Mental models in chemistry: senior chemistry students’ mental models of chemical bonding. Chemistry Education Research and Practice, 3, 175-184. DOI: 10.1039/B2RP90014A
  • Çelik, S., Şenocak, E., Bayrakçeken, S., Taşkesenligil, Y., & Doymuş, K. (2005). Aktif öğrenme stratejisi üzerine bir derleme çalışması. Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 11, 155-185.
  • Dolu, G. (2017). Kimyasal Bağlar. İçinde H. Bağ (Ed.) Genel kimya I (8. Baskı) (ss.137-163). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Dolu, G., & Ürek, H. (2018, Mayıs). Sıvılar konusunun öğrencilerin ürettikleri sloganlar yardımıyla değerlendirilmesi. VIII. Uluslararası Eğitimde Araştırmalar Kongresi'nde sunulmuş sözlü bildiri, Manisa, Türkiye.
  • Duru, M. K., Demir, S, Önen, F., & Benzer, E. (2011). Sorgulamaya dayalı laboratuvar uygulamalarının öğretmen adaylarının laboratuvar algısına tutumuna ve bilimsel süreç becerilerine etkisi. M.Ü. Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 33, 25-44.
  • Edelson, D. C., Gordin, D. N., & Pea, R. D. (1999). Addressing the challenges of inquiry-based learning through technology and curriculum design. Journal of the Learning Sciences, 8(3-4), 391-450. DOI: 10.1080/10508406.1999.9672075
  • Gormally, C., Brickman, P., Hallar, B., & Armstrong, N. (2009). Effects of inquiry-based learning on students’ science literacy skills and confidence. International Journal for the Scholarship of Teaching and Learning, 3(2), 1-22. DOI: https://doi.org/10.20429/ijsotl.2009.030216
  • Karamustafaoğlu, S., & Celep Havuz, A. (2016). Inquiry based learning and its effectiveness. International Journal of Assessment Tools in Education, 3(1), 40-54.
  • Kaya, G., & Yılmaz, S. (2016). Açık sorgulamaya dayalı öğrenmenin öğrencilerin başarısına ve bilimsel süreç becerilerinin gelişimine etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 31(2), 300-318. DOI:10.16986/HUJE.2016016811
  • Kayacan, K., & Selvi, M. (2017). Öz düzenleme faaliyetleri ile zenginleştirilmiş araştırma-sorgulamaya dayalı öğretim stratejisinin kavramsal anlamaya ve akademik öz yeterliğe etkisi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 25(5), 1771-1786.
  • Krathwohl, D. R. (2002). A Revision of bloom's taxonomy: an overview. Theory into practice, 41(4), 212-218. DOI: 10.1207/s15430421tip4104_2
  • Kocagül, M. (2013). Sorgulamaya dayalı mesleki gelişim etkinliklerinin ilköğretim fen ve teknoloji öğretmenlerinin bilimsel süreç becerilerine, öz-yeterlik ve sorgulamaya dayalı öğretime ilişkin inançlarına etkisi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir.
  • Küçük, M., Çepni, S., & Tavşan, O. (2004, Temmuz). Fen bilgisi öğretmen adaylarının eğitimle ilgili bazı kavramları anlama seviyeleri. XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Malatya.
  • Levy, P., & Petrulis, R. (2012). How do first-year university students experience inquiry and research, and what are the implications for the practice of inquiry-based learning?. Studies in Higher Education, 37(1), 85-101. DOI: 10.1080/03075079.2010.499166
  • Luxford, C. J., & Lowery Bretz, S. (2013). Moving beyond definitions: what student-generated models reveal about their understanding of covalent bonding and ionic bonding. Chemistry Education Research and Practice, 14, 214-222. DOI: 10.1039/C3RP20154F
  • Magnussen, L., Ishida, D., & Itano, J. (2000). The impact of the use of inquiry-based learning as a teaching methodology on the development of critical thinking. Journal of Nursing Education, 39(8), 360-364. https://doi.org/10.3928/0148-4834-20001101-07
  • McMillan, J. H. (2004). Educational research: fundamentals for the consumer. (4th Ed.), Boston: Allyn and Bacon.
  • Miles, M. B., & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis an expanded sourcebook. (2nd Ed.), California: Sage Publications.
  • Nicoll, G. (2010). A report of undergraduates' bonding misconceptions. International Journal of Science Education, 23(7), 707-730. DOI: 10.1080/09500690010025012
  • Oliver, R. (2007). Exploring an inquiry-based learning approach with first-year students in a large undergraduate class. Innovations in Education and Teaching International, 44(1), 3-15. DOI: 10.1080/14703290601090317
  • Öztürk Ürek, R., & Tarhan, L. (2005). “Kovalent bağlar” konusundaki kavram yanılgılarının giderilmesinde yapılandırmacılığa dayalı bir aktif ögrenme uygulaması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28, 168-177.
  • Özmen, H. (2004). Some student misconceptions in chemistry: a literature review of chemical bonding. Journal of Science Education and Technology, 13(2), 147-159.
  • Petrucci, R. H., Herring, F. G., Madura, J. D., & Bissonnette, C. (2012). Genel kimya, ilkeler ve modern uygulamalar (Çev. Ed. Uyar, T. & Aksoy, S. & İnam, R.). Ankara: Palme Yayıncılık. (Özgün çalışma, 2011).
  • Pekdağ, B. (2010). Kimya öğreniminde alternatif yollar: animasyon, simülasyon, video ve multimedya ile Öğrenme. Türk Fen Eğitimi Dergisi, 7(2), 79-110.
  • Raymond, C. (2000). Kimya, fen ve mühendislik bölümleri için. (Çev. Ed. Soydan, A. B. & Aroğuz, A. Z.). İstanbul: Beta Yayıncılık. (Özgün çalışma, 1998).
  • Sarı, U., & Bakır Güven, G. (2013). Etkileşimli tahta destekli sorgulamaya dayalı fizik öğretiminin başarı ve motivasyona etkisi ve öğretmen adaylarının öğretime yönelik görüşleri. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 7(2), 110-143. Senemoğlu, N. (2009). Gelişim, öğrenme ve öğretim, kuramdan uygulamaya. Ankara: Pegem Akademi.
  • Spronken-Smith, R., & Walker, R. (2010). Can inquiry-based learning strengthen the links between teaching and disciplinary research?. Studies in Higher Education, 35(6), 723-740. DOI: 10.1080/03075070903315502
  • Şimşek, P., & Kabapınar, F. (2010). The effects of inquiry-based learning on elementary students’ conceptual understanding of matter, scientific process skills and science attitudes. Procedia Social and Behavioral Sciences, 2, 1190–1194. DOI:10.1016/j.sbspro.2010.03.170
  • Tan, D. K. - C., & Treagust, D. F. (1999). Evaluating students’ understanding of chemical bonding. School Science Review, 81(294), 75-84.
  • Uzuntiryaki, E. (2003). Effectiveness of constructivist approach on students’ understanding of chemical bonding concepts (Yayımlanmamış doktora tezi). Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Ankara.
  • Wu, H.-K., & Hsieh, C.-E. (2006). Developing sixth graders’ ınquiry skills to construct explanations in ınquiry-based learning environments. International Journal of Science Education, 28(11), 1289-1313. DOI: 10.1080/09500690600621035
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2008). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (6. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yılmaz, A., & Morgil, İ. (2001). Üniversite öğrencilerinin kimyasal bağlar konusundaki kavram yanılgılarının belirlenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 20, 172-178.
  • YÖK.(1981).Yüksek öğretim kanunu. http://mevzuat.basbakanlik.gov.tr/Metin.Aspx?MevzuatKod=1.5.2547&MevzuatIliski=0&sourceXmlSearch= isimli siteden 20 Mayıs 2018 tarihinde erişilmiştir.
Toplam 43 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Gamze Dolu

Handan Ürek

Yayımlanma Tarihi 28 Aralık 2018
Gönderilme Tarihi 29 Mayıs 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: UBEK-2018

Kaynak Göster

APA Dolu, G., & Ürek, H. (2018). Fen Bilgisi ve Biyoloji Öğretmenliği Öğrencilerinin Kimyasal Etkileşimler Hakkında Yaptığı Tanımların İncelenmesi. Journal of Theoretical Educational Science, UBEK-2018, 81-99. https://doi.org/10.30831/akukeg.428124