In
this study, it is aimed to investigate the effect of teacher on constructing
knowledge process of high school students. A case study was used in this qualitative
study. The study was carried out with 2 mathematics teachers selected using
maximum diversity sampling from purposeful sampling methods. In addition, 32
students in traditional learning group and 27 students in constructivist
learning group participated in the study. The research data was collected
through unstructured observations and student products. Descriptive and content
analysis techniques were used in the analysis of data. The processes of constructing knowledge have
been examined with reference to RBC+C model. The research has reached the results that the
process of constructing knowledge is specific to individual and pre-knowledge
is important in this process, students can construct knowledge themselves using
tips and guidance of the teacher when opportunity is given. Student-student
interactions, discussion environments, ability to discover knowledge and
express themselves positively affects students' processes of constructing knowledge.
However, teacher interventions and teacher centered learning environments are
obstacles for students' constructing knowledge. At
the end of the study, it has been proposed to carry out the studies on teacher
behaviors that prevent the students' constructing knowledge.
RBC+C model constructing knowledge traditional teacher constructivist teacher parabola
Bu
çalışmada lise öğrencilerin parabol bilgisini oluşturma süreçlerinde öğretmenin
etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Nitel araştırma niteliğindeki çalışmada
durum çalışması deseni kullanılmıştır. Çalışma yarı yapılandırılmış görüşme ve
yapılandırılmış gözlem tekniği ile geleneksel ve yapılandırmacı yaklaşımı
benimsediği belirlenen ve amaçlı örnekleme yöntemlerinden maksimum çeşitlilik
örneklemesi kullanılarak seçilen 2 matematik öğretmeni ile yapılmıştır. Ayrıca
çalışmada geleneksel öğrenen grupta 32; yapılandırmacı öğrenen grupta 27 onuncu
sınıf öğrencisi yer almıştır. Araştırma verileri yapılandırılmamış gözlem,
öğrenci ürünleri ve klinik mülakat aracılığı ile toplanmıştır. Verilerin
analizinde betimsel analiz ve içerik analizi teknikleri kullanılmıştır. Bilgiyi
oluşturma süreçleri RBC+C modeli referans alınarak incelenmiştir. Araştırmada,
bilgiyi oluşturma sürecinin bireye özgü olduğu ve ön bilgilerinin bu süreçte
önemli olduğu, fırsat verildiğinde ön bilgileri doğrultusunda öğretmenin
ipuçlarını ve yönlendirmelerini kullanarak kendi bilgilerini oluşturabildikleri
sonucuna ulaşılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre, sınıf içerisinde
öğrenci-öğrenci etkileşimleri, tartışma ortamları, bilgiyi keşfetmelerine ve
kendilerini ifade etmelerine imkan tanınması, öğrencilerin bilgiyi oluşturma
süreçlerine olumlu yönde etkilemektedir. Ancak öğretmen müdahaleleri ve
öğretmen merkezli öğrenme ortamları, öğrencilerin bilgiyi oluşturmalarına engel
teşkil etmekte olduğu görülmüştür. Çalışma sonunda, öğrencilerin bilgiyi
oluşturmalarına engelleyen öğretmen davranışlarına yönelik çalışmalar yapılması
önerilmiştir.
RBC+C modeli bilgiyi oluşturma geleneksel öğretmen yapılandırmacı öğretmen parabol
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ocak 2019 |
Gönderilme Tarihi | 21 Mart 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 12 Sayı: 1 |