The aim of this study is to adapt the Perception of Organizational Politics Scale developed by Ferris and Kacmar (1992) to Turkish for school organizations. The study was conducted with three different study groups consisting of secondary school teachers. The first working group consists of 30 teachers who have had pilot practice, the second study group consisted of 316 teachers for exploratory factor analysis and the third study group consisted of 856 teachers who provided data for confirmatory factor analysis. After the translation study and linguistic validity studies, and pilot practise the scale got ready to apply. As a result of the exploratory factor analysis made, a structure which explains about 64% of the variance with sufficient load value under two factors was obtained. At the end of the first level factor analysis conducted to confirm the two factor constructs, the values of the compliance goodness (χ² / Sd = 211,637 / 101 = 2,095; TLI = .96; CFI = .97; GFI = .90; RMSEA = .059; SRMR = .038) and the scale structure has been confirmed. The second level factor analysis of the goodness of fit values (229.741 / 101 = 2.275; TL = .96, CFI = .97; GFI = .94; RMSEA = .069; SRM = .028) that was observed therefore structure was confirmed. In the criterion related validity, it was seen that the t values of 27% lower and upper groups were meaningful for all items, and item total test correlations changed between .67 and .81. For the reliability of the scale, the Cronbach Alpha Coefficient was calculated as .93 for the organizational oriented politics perception dimension, .89 for the individual oriented politics perception dimension and .94 for the generalized scale. According to these results, it can be expressed that the Turkish form of Perception of Organizational Politics Scale is valid and reliable.
perception of organizational politics, political behavior, scale adaptation
Bu araştırmanın amacı, Ferris ve Kacmar (1992) tarafından geliştirilen Örgütsel Politika Algısı Ölçeğini okul örgütleri için Türkçe’ye uyarlamaktır. Araştırma ortaokul öğretmenlerinden oluşan üç farklı çalışma grubuyla yürütülmüştür. İlk çalışma grubunu ön deneme uygulamasının yapıldığı 30 öğretmen, ikinci çalışma grubunu açımlayıcı faktör analizi için 316 öğretmen, üçüncü çalışma grubunu ise doğrulayıcı faktör analizi için verilerin elde edildiği 856 öğretmen oluşturmaktadır. Çeviri çalışması ve dilsel geçerlik çalışmalarından sonra ön deneme uygulaması yapılarak ölçek uygulamaya hazır hale getirilmiştir. Yapılan açımlayıcı faktör analizi sonucunda iki faktör altında yeterli yük değerine sahip, varyansın yaklaşık %64’ünü açıklayan bir yapı elde edilmiştir. İki faktörlü yapıyı doğrulamak amacıyla yapılan birinci düzey faktör analizi sonucunda uyum iyiliği değerlerinin (χ²/Sd= 211,637/101=2,095; TLI=.96; CFI= .97; GFI= .90; RMSEA=.059; SRMR=.038) olduğu ve ölçek yapısının doğrulandığı görülmüştür. Yapılan ikinci düzey faktör analizi sonucunda ise uyum iyiliği değerlerinin (229,741/101=2,275; TLI=.96; CFI= .97; GFI= .94; RMSEA=.069; SRMR=.028) olduğu görülmüş dolayısıyla yapı doğrulanmıştır. Ölçüt geçerliği kapsamında %27’lik alt ve üst grupların tüm maddeler için t değerlerinin anlamlı olduğu, madde toplam test korelasyonlarının .67 ile .81 arasında değiştiği görülmüştür. Ölçeğin güvenirliği kapsamında Cronbach Alpha Katsayısı örgüt odaklı politika algısı boyutu için .93, birey odaklı politika algısı boyutu için .89, ölçeğin geneli için ise .94 olarak hesaplanmıştır. Bu sonuçlara göre Örgütsel Politika Algısı Ölçeğinin Türkçe formunun geçerli ve güvenilir olduğu söylenebilir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim, Bilimsel Disiplinler |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar |
|
Yayımlanma Tarihi | 31 Ocak 2019 |
Başvuru Tarihi | 19 Mayıs 2018 |
Kabul Tarihi | 8 Ağustos 2018 |
Yayınlandığı Sayı | Yıl 2019, Cilt 12, Sayı 1 |
Bibtex | @araştırma makalesi { akukeg425250, journal = {Journal of Theoretical Educational Science}, issn = {1308-1659}, eissn = {1308-1659}, address = {Eğitim Fakültesi, Eğitim 1 Binası, ANS Kampusu, 03200 / Afyonkarahisar}, publisher = {Afyon Kocatepe Üniversitesi}, year = {2019}, volume = {12}, number = {1}, pages = {77 - 96}, doi = {10.30831/akukeg.425250}, title = {Örgütsel Politika Algısı Ölçeğinin Okul Örgütleri İçin Türkçe’ ye Uyarlanması: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması}, key = {cite}, author = {Çelik, Osman Tayyar and Üstüner, Mehmet} } |
APA | Çelik, O. T. & Üstüner, M. (2019). Örgütsel Politika Algısı Ölçeğinin Okul Örgütleri İçin Türkçe’ ye Uyarlanması: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması . Journal of Theoretical Educational Science , 12 (1) , 77-96 . DOI: 10.30831/akukeg.425250 |
MLA | Çelik, O. T. , Üstüner, M. "Örgütsel Politika Algısı Ölçeğinin Okul Örgütleri İçin Türkçe’ ye Uyarlanması: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması" . Journal of Theoretical Educational Science 12 (2019 ): 77-96 <https://dergipark.org.tr/tr/pub/akukeg/issue/42532/425250> |
Chicago | Çelik, O. T. , Üstüner, M. "Örgütsel Politika Algısı Ölçeğinin Okul Örgütleri İçin Türkçe’ ye Uyarlanması: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması". Journal of Theoretical Educational Science 12 (2019 ): 77-96 |
RIS | TY - JOUR T1 - Örgütsel Politika Algısı Ölçeğinin Okul Örgütleri İçin Türkçe’ ye Uyarlanması: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması AU - Osman Tayyar Çelik , Mehmet Üstüner Y1 - 2019 PY - 2019 N1 - doi: 10.30831/akukeg.425250 DO - 10.30831/akukeg.425250 T2 - Journal of Theoretical Educational Science JF - Journal JO - JOR SP - 77 EP - 96 VL - 12 IS - 1 SN - 1308-1659-1308-1659 M3 - doi: 10.30831/akukeg.425250 UR - https://doi.org/10.30831/akukeg.425250 Y2 - 2018 ER - |
EndNote | %0 Kuramsal Eğitimbilim Dergisi Örgütsel Politika Algısı Ölçeğinin Okul Örgütleri İçin Türkçe’ ye Uyarlanması: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması %A Osman Tayyar Çelik , Mehmet Üstüner %T Örgütsel Politika Algısı Ölçeğinin Okul Örgütleri İçin Türkçe’ ye Uyarlanması: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması %D 2019 %J Journal of Theoretical Educational Science %P 1308-1659-1308-1659 %V 12 %N 1 %R doi: 10.30831/akukeg.425250 %U 10.30831/akukeg.425250 |
ISNAD | Çelik, Osman Tayyar , Üstüner, Mehmet . "Örgütsel Politika Algısı Ölçeğinin Okul Örgütleri İçin Türkçe’ ye Uyarlanması: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması". Journal of Theoretical Educational Science 12 / 1 (Ocak 2019): 77-96 . https://doi.org/10.30831/akukeg.425250 |
AMA | Çelik O. T. , Üstüner M. Örgütsel Politika Algısı Ölçeğinin Okul Örgütleri İçin Türkçe’ ye Uyarlanması: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. Journal of Theoretical Educational Science. 2019; 12(1): 77-96. |
Vancouver | Çelik O. T. , Üstüner M. Örgütsel Politika Algısı Ölçeğinin Okul Örgütleri İçin Türkçe’ ye Uyarlanması: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. Journal of Theoretical Educational Science. 2019; 12(1): 77-96. |
IEEE | O. T. Çelik ve M. Üstüner , "Örgütsel Politika Algısı Ölçeğinin Okul Örgütleri İçin Türkçe’ ye Uyarlanması: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması", Journal of Theoretical Educational Science, c. 12, sayı. 1, ss. 77-96, Oca. 2019, doi:10.30831/akukeg.425250 |