Bu çalışma
sınıf öğretmeni adaylarının sürdürülebilir kalkınma için eğitim hakkındaki
düşüncelerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Bu çalışmanın amacına uygun
olarak, amaçlı örnekleme tekniklerinden uygun örnekleme tercih edilmiştir.
Yapılan çalışmanın örneklemini 30 sınıf öğretmeni adayı oluşturmaktadır. Araştırmada
nitel araştırma yöntemlerinden olan fenomenoloji yaklaşımı kullanılmıştır.
Araştırmada nitel yöntemlerde veri toplama tekniği olarak kullanılan görüşmeler
ile veriler toplanmıştır. Çalışmada veri toplama aracı olarak araştırmacılar
tarafından hazırlanan ve uzman görüşlerine göre son şekli verilen yarı
yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Elde edilen nitel veriler içerik
analiz yöntemine göre betimlenmiştir. Sınıf öğretmen adaylarının genel anlamda
sürdürülebilir kalkınma için eğitim ile ilgili olumlu düşüncelere sahip olduğu
tespit edilmiştir. Araştırmaya katılan sınıf öğretmeni adayların,
sürdürülebilir kalkınma için eğitimin okul öncesi dönemden itibaren verilmesi
gerektiğini belirtmişlerdir. Ayrıca, çalışmaya katılan öğretmen adayları
tarafından sürdürülebilir kalkınma için eğitim de en etkili yöntemin okul dışı
gezi programı olacağı ifade edilmiştir. Geri kalan katılımcıların bir kısmı
drama bir kısmı da konuyla ilgili videolar izlettirmenin etkili yöntemler
olabileceğini ifade etmişlerdir.
sınıf öğretmen adayları sürdürülebilir kalkınma için eğitim çevre eğitimi
The aim of the present study was to determine the views of classroom teacher candidates on education for sustainable development. In this research, phenomenology has been used as a qualitative research approach. For the purpose of this study, appropriate sampling was preferred from the purposeful sampling techniques. The study group included 30 classroom teacher candidates'. In the present study, data were gathered by interview technique. The semi-structured interview form developed by the researchers was used as data collection tool and the obtained data was described using the content analysis technique. It was determined that classroom teacher candidates had positive views on education for sustainable development in general. Teacher candidates stated that education for sustainable development should be given from the pre-school period. In addition, teacher candidates participating in the research have been stated to be the most effective method of out-of-school trips. Some of the remaining participants expressed that drama might be effective methods of watching related videos.
classroom teacher candidates education for sustainable development environmental education
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ocak 2019 |
Gönderilme Tarihi | 11 Temmuz 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 12 Sayı: 1 |