Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

An Investigation on Professional Expectations of Cookery Students

Yıl 2022, , 1621 - 1632, 29.12.2022
https://doi.org/10.32709/akusosbil.1035108

Öz

The main purpose of the education given in the programs at the associate degree level of higher education is to train qualified intermediate staff for the relevant sectors. Therefore, the professional expectations of the students who receive education at the associate degree level may be higher than the education given at other education levels. For this reason, the aim of the research is to examine the professional expectations of the students who study cookery education at the associate degree level. In the research, the current situation was tried to be revealed and the applied of random sampling technique, in which a part of the universe was selected. The research data were obtained by applying a survey to 385 students studying in the cookery associate degree programs of different universities in Turkey. Students have positive thoughts towards the cookery occupation and the food and beverage industry. However, it is seen that the cookery occupation has an average level of thoughts on the level of social relations, working hours, gender discrimination, wages and additional wages, and the food and beverage sector workload, tiring compared to other sectors, and social security. In the analysis of the research data, the results of the t-test and ANOVA tests are included. In this direction, there is a significant difference between the professional expectations of cookery students and the variables of gender, age, class, doing internship and doing the cookery profession willingly. There was no significant difference between the variables of having type of high school graduated and previously studied cookery education. Within the scope of the research, it is recommended that cookery students' should be eliminate their feelings of anxiety, indecision, hopelessness and self-confident, determined, creative and innovative.

Kaynakça

  • Akyol, C., Oğan, E. ve Oğan Y. (2018). Turizm eğitimi alan üniversite öğrencilerinin mesleki beklentileri ve sosyo-ekonomik profilleri üzerine bir araştırma. Gaziantep University Journal of Social Sciences, 17(2), 648-665.
  • Arlı, M. ve Nazik, H. (2001). Bilimsel araştırmaya giriş. Ankara: Gazi Kitabevi.
  • Aslan, Z., Çoban, G. ve Çokal, Z. (2014). Turizm öğrencilerinin staj deneyimlerinde algıladıkları motivasyonun Herzberg kuramına göre değerlendirilmesi: Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Turizm Fakültesi örneği. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 33, 164-188.
  • Azinuddin, M., Shariffuddin, N. S. M., Zain, W. M. A. W. M. ve Som, A. P. M. (2021). The impacts of quality work life and occupational commitment on job-hopping behavior of chefs in 4 and 5 star rated hotels in Malaysia. International Journal of Academic Research in Business and Social Sciences, 11(9), 1432–1444.
  • Birdir, K. ve Kılıçhan, R. (2013). Mutfak şeflerinin mesleki eğitim düzeyleri ve yaşadıkları eğitim problemlerinin tespitine yönelik bir çalışma. 14. Ulusal Turizm Kongresi, Kayseri.
  • Büyüköztürk, Ş. (2009). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Ankara: Pegem Akademi.
  • Çakır, M. (2010). Otel işletmelerinin mutfak bölümünde istihdam edilen personelin eğitim sürecinin değerlendirilmesi: İstanbul’daki 5 yıldızlı zincir otellere yönelik bir alan çalışması (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Çarıkçı, İ. H. ve Morçin, S. E. (2014). Önlisans turizm öğrencilerinin kariyer değerleri: Sarıkamış örneği. Elektronik Mesleki Gelişim ve Araştırmalar Dergisi, 2(2), 67-81.
  • Çavuş, Ş. ve Kaya, A. (2015). Turizm lisans eğitimi alan öğrencilerin kariyer planları ve turizm sektörüne yönelik tutumu. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, 4(5), 101-117.
  • Çelik Gençoğlu, H. U. ve Kemer, E. (2021). Aşçılık programında okuyan kadın öğrencilerin mesleğe bakış açılarının değerlendirilmesi: Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi örneği. Aydın Gastronomy, 5(2), 105-116.
  • Davras, G. M. ve Alili, M. (2019). Turizm eğitimi alan üniversite öğrencilerinin gelecek beklentileri üzerine bir araştırma. Uluslararası Global Turizm Araştırmaları Dergisi, 3(1), 40-52.
  • Düzgün, M. ve Çelik, M. (2020). Turizm ve otelcilik meslek yüksekokulu öğrencilerinin öz yeterlik inançlarının turizm işletmelerinde kariyer beklentisi üzerindeki etkisinde demografik değişkenlerin düzenleyici rolü. Çankırı Karatekin Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 10(2), 475-507.
  • Ehtiyar, V. R., Ersoy, A., Akgün, A. ve Karapınar, E. (2017). Üniversite öğrencilerinin geleceğe yönelik tutum ve olumlu gelecek beklentilerinin psikolojik iyi olma halleri üzerindeki etkisi. Mediterranean Journal of Humanities, 7(2), 251-262.
  • Erdinç, B. Ş. ve Kahraman, S. (2012). Turizm mesleğini seçme nedenlerinin incelenmesi. VI. Lisansüstü Turizm Öğrencileri Araştırma Kongresi, Kemer, Antalya.
  • Eren, R. ve Aydin A. (2020) Perceptions and attitudes of culinary students towards food and beverage industry in Turkey. Journal of Culinary Science & Technology, 18(5), 371-395.
  • Gürpınar, A. C., Emül, B. ve Siyez, D. (2021). Öğretmen adaylarında kariyer yetkinlik beklentisi ve mesleki sonuç beklentisi: Kariyer stresinin aracı rolü. IBAD Sosyal Bilimler Dergisi, 10, 220-237.
  • Hacıoğlu, N., Kaşlı, M., Şahin, S. ve Tetik, N. (2007). Türkiye'de turizm eğitimi. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Harbalıoğlu, M. ve Ünal, İ. (2014). Aşçılık programı öğrencilerinin mesleki tutumlarının belirlenmesi: Ön lisans düzeyinde bir uygulama. Turizm Akademik Dergisi, 1(1), 55-65.
  • Hertzman, L. J. ve Stefanelli, J. (2008). Developing quality indicators for associate degree culinary arts programs: a survey of educators and industry chefs. Journal of Quality Assurance in Hospitality & Tourism, 9(2), 135-158.
  • Ilgaz Yıldırım, B. ve Toker, B. (2017). Lisans düzeyinde turizm eğitimi alan öğrencilerin yılmazlık, umutsuzluk durumları ve sektörel tutumlarının kariyer seçimleri üzerine etkileri. Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi, 14(1), 76-89.
  • Karasar, N. (2002). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Kılıç, S. (2013). Örnekleme yöntemleri. Journal Of Mood Disorders, 3(1), 44-6.
  • Ko, W. H. (2012). A study of the relationships among effective learning, professional competence, and learning performance in culinary field. Journal of Hospitality, Leisure, Sport and Tourism Education, 11, 12-20.
  • Köşker, H. ve Unur, K. (2017). Turizm lisans öğrencilerinin turizm sektöründe çalışma eğilimleri üzerine bir araştırma. Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi, 14(2), 126-141.
  • Kurnaz, A. , Kurnaz, H. A. ve Kılıç, B. (2014). Önlisans düzeyinde eğitim alan aşçılık programı öğrencilerinin mesleki tutumlarının belirlenmesi. Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 32, 41-61.
  • Kuzgun, Y. (2009). Meslek gelişimi ve danışmanlığı. Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Murray-Gibbons, R., ve Gibbons, C. (2007). Occupational stress in the chef profession. International Journal of Contemporary Hospitality Management, 19(1), 32-42.
  • Özdamar, K. (2003). Modern bilimsel araştırma yöntemleri. Eskişehir: Kaan Kitabevi.
  • Sarıkaya, T. ve Khorshid, L. (2009). Üniversite öğrencilerinin meslek seçimini etkileyen etmenlerin incelenmesi: Üniversite öğrencilerinin meslek seçimi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 7(2), 393-423.
  • Sevim, B. ve Görkem, O. (2016). Gastronomi eğitiminde geç mi kalındı acele mi ediliyor?. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 15(58), 977-988.
  • Şengel, Ü. , Zengin, B. ve Işkın, M. (2020). Turizm öğrencilerinin mesleki beklenti, mesleki bağlılık ve meslek değiştirme eğilimleri üzerine bir araştırma. Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 1(39), 79-90.
  • Taş, M. A. ve Özmen, M. (2019). Meslek seçiminde aile desteği ve kariyer uyum yetenekleri ilişkisi: Olumlu gelecek beklentisinin aracılık rolü. Avrasya Uluslararası Araştırmalar Dergisi, 7(16), 736-761.
  • Tuncer, M. ve Tanış, R. (2020). Meslek yüksekokulu öğrencilerinin mesleki eğitime yönelik tutumları ve gelecek beklentileri arasındaki ilişki. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 19(76), 1691-1707.
  • Türker, N. , Uçar, M. ve Ateş, M. A. (2016). Turizm eğitimi alan öğrencilerin turizm sektörü algıları: Karabük Üniversitesi öğrencileri üzerine bir araştırma. Karabük Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6(2), 311-333.
  • Uras, M. ve Kunt, M. (2006). Öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğinden beklentileri ve beklentilerinin karşılanmasını umma düzeyleri. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(19), 71-83.
  • Üst Can, Ç. ve Solmaz, C. (2021). Aşçılık programı öğrencilerinin mesleklerine yönelik metafor algıları ve mutfak departmanında kariyere yönelik düşünceleri. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 9(2), 810-834.
  • Waberi, F. A. ve Öge, E. (2020). Mesleki beklentilerin kariyer kararı verme öz-yetkinliği ile ilişkisi. Artvin Çoruh Üniversitesi Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi, 6(1), 25-39.
  • Yazıcıoğlu, Y. ve Erdoğan, S. (2004). Spss uygulamalı bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Detay Anatolia Akademik Yayıncılık.
  • Yen, L. C., Cooper, A. C. ve Murrmann, K. S. (2013). Exploring culinary graduates’ career decisions and expectations. Journal of Human Resources in Hospitality & Tourism, 12(2), 109-125.
  • Yıldız, M. ve Aslan, Z. (2019). Yiyecek-içecek alanında eğitim alan öğrencilerin mesleklerine bakış açıları. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 7(2), 1124-1141.
  • Yılmaz, H. ve Çemrek, F. (2019). Aşçılık programı ile gastronomi bölümünde okuyan kadın öğrencilerin aşçılık mesleğine yönelik tutumları: Afyon Kocatepe Üniversitesi örneği. Journal of Gastronomy Hospitality and Travel, 2(2), 141-156.
  • YÖK Atlas, (2021). https://yokatlas.yok.gov.tr/meslek-anasayfa.php. (Erişim Tarihi: 16.10.2021).
  • Zopiatis, A., Theodosiou, P. ve Constanti, P. (2014). Quality and satisfaction with culinary education: Evidence from Cyprus. Journal of Hospitality & Tourism Education, 26(2), 87-98.

Aşçılık Öğrencilerinin Mesleki Beklentileri Üzerine Bir İnceleme

Yıl 2022, , 1621 - 1632, 29.12.2022
https://doi.org/10.32709/akusosbil.1035108

Öz

Yükseköğretim düzeyi ön lisans seviyesinde yer alan programlarda verilen eğitimlerin temel amacı, ilgili sektörlere nitelikli ara eleman yetiştirmektedir. Dolayısıyla ön lisans seviyesinde eğitim alan öğrencilerin meslekleri ile ilgili beklentileri, diğer öğretim düzeylerinde verilen eğitimlere oranla daha fazla olabilmektedir. Bu sebeple araştırmada, ön lisans seviyesinde aşçılık eğitimi alan öğrencilerin mesleki beklentilerinin incelenmesi amaçlanmaktadır. Araştırmada mevcut durum ortaya çıkarılmaya çalışılmış ve evrenin bir parçasının seçildiği rastlantısal örnekleme tekniği uygulanmıştır. Araştırma verileri, Türkiye’deki farklı üniversitelerin aşçılık ön lisans programında eğitim gören 385 öğrenciye anket formu uygulanarak elde edilmiştir. Öğrencilerin aşçılık mesleğine ve yiyecek içecek sektörüne karşı olumlu yönde düşünceleri bulunmaktadır. Ancak aşçılık mesleği ile ilgili olarak sosyal ilişki düzeyi, çalışma saatleri, cinsiyet ayrımcılığı, ücretler ve ek ücretler, yiyecek içecek sektörü açısından ise iş yükü, diğer sektörlere göre yorucu ve sosyal güvence konularında ortalama düzeyde düşüncelerinin olduğu görülmektedir. Araştırma verilerinin analizinde t-testi ve ANOVA testlerine ilişkin sonuçlara yer verilmektedir. Bu doğrultuda aşçılık öğrencilerinin mesleki beklentileri ile cinsiyet, yaş, sınıf, staj yapma ve aşçılık mesleğini isteyerek yapma değişkenleri arasında anlamlı bir farklılık görülmektedir. Mezun olunan lise türü ve daha önce aşçılık eğitimi alma değişkeni arasında ise anlamlı bir farklılık tespit edilmemiştir. Araştırma kapsamında aşçılık öğrencilerinin kaygı, kararsızlık, umutsuzluk duygularının giderilmesi ve özgüvenli, kararlı, yaratıcı ve yenilikçi olmaları önerilmektedir.

Kaynakça

  • Akyol, C., Oğan, E. ve Oğan Y. (2018). Turizm eğitimi alan üniversite öğrencilerinin mesleki beklentileri ve sosyo-ekonomik profilleri üzerine bir araştırma. Gaziantep University Journal of Social Sciences, 17(2), 648-665.
  • Arlı, M. ve Nazik, H. (2001). Bilimsel araştırmaya giriş. Ankara: Gazi Kitabevi.
  • Aslan, Z., Çoban, G. ve Çokal, Z. (2014). Turizm öğrencilerinin staj deneyimlerinde algıladıkları motivasyonun Herzberg kuramına göre değerlendirilmesi: Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Turizm Fakültesi örneği. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 33, 164-188.
  • Azinuddin, M., Shariffuddin, N. S. M., Zain, W. M. A. W. M. ve Som, A. P. M. (2021). The impacts of quality work life and occupational commitment on job-hopping behavior of chefs in 4 and 5 star rated hotels in Malaysia. International Journal of Academic Research in Business and Social Sciences, 11(9), 1432–1444.
  • Birdir, K. ve Kılıçhan, R. (2013). Mutfak şeflerinin mesleki eğitim düzeyleri ve yaşadıkları eğitim problemlerinin tespitine yönelik bir çalışma. 14. Ulusal Turizm Kongresi, Kayseri.
  • Büyüköztürk, Ş. (2009). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Ankara: Pegem Akademi.
  • Çakır, M. (2010). Otel işletmelerinin mutfak bölümünde istihdam edilen personelin eğitim sürecinin değerlendirilmesi: İstanbul’daki 5 yıldızlı zincir otellere yönelik bir alan çalışması (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Çarıkçı, İ. H. ve Morçin, S. E. (2014). Önlisans turizm öğrencilerinin kariyer değerleri: Sarıkamış örneği. Elektronik Mesleki Gelişim ve Araştırmalar Dergisi, 2(2), 67-81.
  • Çavuş, Ş. ve Kaya, A. (2015). Turizm lisans eğitimi alan öğrencilerin kariyer planları ve turizm sektörüne yönelik tutumu. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, 4(5), 101-117.
  • Çelik Gençoğlu, H. U. ve Kemer, E. (2021). Aşçılık programında okuyan kadın öğrencilerin mesleğe bakış açılarının değerlendirilmesi: Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi örneği. Aydın Gastronomy, 5(2), 105-116.
  • Davras, G. M. ve Alili, M. (2019). Turizm eğitimi alan üniversite öğrencilerinin gelecek beklentileri üzerine bir araştırma. Uluslararası Global Turizm Araştırmaları Dergisi, 3(1), 40-52.
  • Düzgün, M. ve Çelik, M. (2020). Turizm ve otelcilik meslek yüksekokulu öğrencilerinin öz yeterlik inançlarının turizm işletmelerinde kariyer beklentisi üzerindeki etkisinde demografik değişkenlerin düzenleyici rolü. Çankırı Karatekin Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 10(2), 475-507.
  • Ehtiyar, V. R., Ersoy, A., Akgün, A. ve Karapınar, E. (2017). Üniversite öğrencilerinin geleceğe yönelik tutum ve olumlu gelecek beklentilerinin psikolojik iyi olma halleri üzerindeki etkisi. Mediterranean Journal of Humanities, 7(2), 251-262.
  • Erdinç, B. Ş. ve Kahraman, S. (2012). Turizm mesleğini seçme nedenlerinin incelenmesi. VI. Lisansüstü Turizm Öğrencileri Araştırma Kongresi, Kemer, Antalya.
  • Eren, R. ve Aydin A. (2020) Perceptions and attitudes of culinary students towards food and beverage industry in Turkey. Journal of Culinary Science & Technology, 18(5), 371-395.
  • Gürpınar, A. C., Emül, B. ve Siyez, D. (2021). Öğretmen adaylarında kariyer yetkinlik beklentisi ve mesleki sonuç beklentisi: Kariyer stresinin aracı rolü. IBAD Sosyal Bilimler Dergisi, 10, 220-237.
  • Hacıoğlu, N., Kaşlı, M., Şahin, S. ve Tetik, N. (2007). Türkiye'de turizm eğitimi. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Harbalıoğlu, M. ve Ünal, İ. (2014). Aşçılık programı öğrencilerinin mesleki tutumlarının belirlenmesi: Ön lisans düzeyinde bir uygulama. Turizm Akademik Dergisi, 1(1), 55-65.
  • Hertzman, L. J. ve Stefanelli, J. (2008). Developing quality indicators for associate degree culinary arts programs: a survey of educators and industry chefs. Journal of Quality Assurance in Hospitality & Tourism, 9(2), 135-158.
  • Ilgaz Yıldırım, B. ve Toker, B. (2017). Lisans düzeyinde turizm eğitimi alan öğrencilerin yılmazlık, umutsuzluk durumları ve sektörel tutumlarının kariyer seçimleri üzerine etkileri. Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi, 14(1), 76-89.
  • Karasar, N. (2002). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Kılıç, S. (2013). Örnekleme yöntemleri. Journal Of Mood Disorders, 3(1), 44-6.
  • Ko, W. H. (2012). A study of the relationships among effective learning, professional competence, and learning performance in culinary field. Journal of Hospitality, Leisure, Sport and Tourism Education, 11, 12-20.
  • Köşker, H. ve Unur, K. (2017). Turizm lisans öğrencilerinin turizm sektöründe çalışma eğilimleri üzerine bir araştırma. Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi, 14(2), 126-141.
  • Kurnaz, A. , Kurnaz, H. A. ve Kılıç, B. (2014). Önlisans düzeyinde eğitim alan aşçılık programı öğrencilerinin mesleki tutumlarının belirlenmesi. Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 32, 41-61.
  • Kuzgun, Y. (2009). Meslek gelişimi ve danışmanlığı. Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Murray-Gibbons, R., ve Gibbons, C. (2007). Occupational stress in the chef profession. International Journal of Contemporary Hospitality Management, 19(1), 32-42.
  • Özdamar, K. (2003). Modern bilimsel araştırma yöntemleri. Eskişehir: Kaan Kitabevi.
  • Sarıkaya, T. ve Khorshid, L. (2009). Üniversite öğrencilerinin meslek seçimini etkileyen etmenlerin incelenmesi: Üniversite öğrencilerinin meslek seçimi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 7(2), 393-423.
  • Sevim, B. ve Görkem, O. (2016). Gastronomi eğitiminde geç mi kalındı acele mi ediliyor?. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 15(58), 977-988.
  • Şengel, Ü. , Zengin, B. ve Işkın, M. (2020). Turizm öğrencilerinin mesleki beklenti, mesleki bağlılık ve meslek değiştirme eğilimleri üzerine bir araştırma. Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 1(39), 79-90.
  • Taş, M. A. ve Özmen, M. (2019). Meslek seçiminde aile desteği ve kariyer uyum yetenekleri ilişkisi: Olumlu gelecek beklentisinin aracılık rolü. Avrasya Uluslararası Araştırmalar Dergisi, 7(16), 736-761.
  • Tuncer, M. ve Tanış, R. (2020). Meslek yüksekokulu öğrencilerinin mesleki eğitime yönelik tutumları ve gelecek beklentileri arasındaki ilişki. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 19(76), 1691-1707.
  • Türker, N. , Uçar, M. ve Ateş, M. A. (2016). Turizm eğitimi alan öğrencilerin turizm sektörü algıları: Karabük Üniversitesi öğrencileri üzerine bir araştırma. Karabük Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6(2), 311-333.
  • Uras, M. ve Kunt, M. (2006). Öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğinden beklentileri ve beklentilerinin karşılanmasını umma düzeyleri. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(19), 71-83.
  • Üst Can, Ç. ve Solmaz, C. (2021). Aşçılık programı öğrencilerinin mesleklerine yönelik metafor algıları ve mutfak departmanında kariyere yönelik düşünceleri. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 9(2), 810-834.
  • Waberi, F. A. ve Öge, E. (2020). Mesleki beklentilerin kariyer kararı verme öz-yetkinliği ile ilişkisi. Artvin Çoruh Üniversitesi Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi, 6(1), 25-39.
  • Yazıcıoğlu, Y. ve Erdoğan, S. (2004). Spss uygulamalı bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Detay Anatolia Akademik Yayıncılık.
  • Yen, L. C., Cooper, A. C. ve Murrmann, K. S. (2013). Exploring culinary graduates’ career decisions and expectations. Journal of Human Resources in Hospitality & Tourism, 12(2), 109-125.
  • Yıldız, M. ve Aslan, Z. (2019). Yiyecek-içecek alanında eğitim alan öğrencilerin mesleklerine bakış açıları. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 7(2), 1124-1141.
  • Yılmaz, H. ve Çemrek, F. (2019). Aşçılık programı ile gastronomi bölümünde okuyan kadın öğrencilerin aşçılık mesleğine yönelik tutumları: Afyon Kocatepe Üniversitesi örneği. Journal of Gastronomy Hospitality and Travel, 2(2), 141-156.
  • YÖK Atlas, (2021). https://yokatlas.yok.gov.tr/meslek-anasayfa.php. (Erişim Tarihi: 16.10.2021).
  • Zopiatis, A., Theodosiou, P. ve Constanti, P. (2014). Quality and satisfaction with culinary education: Evidence from Cyprus. Journal of Hospitality & Tourism Education, 26(2), 87-98.
Toplam 43 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Turizm
Yazarlar

Yener Oğan 0000-0002-1523-8498

Yayımlanma Tarihi 29 Aralık 2022
Gönderilme Tarihi 10 Aralık 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022

Kaynak Göster

APA Oğan, Y. (2022). Aşçılık Öğrencilerinin Mesleki Beklentileri Üzerine Bir İnceleme. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 24(4), 1621-1632. https://doi.org/10.32709/akusosbil.1035108