Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

A Comparison of Primary School Teacher Training Systems in Türkiye, United States of America, England and South Korea

Yıl 2023, , 1243 - 1259, 25.12.2023
https://doi.org/10.32709/akusosbil.1079030

Öz

In this study; it is purposed to compare the primary teacher training systems of Türkiye, the United States of America, England and South Korea and to reveal the similarities and differences in the education systems of these countries. This study is a comparative education study. Comparative educational research; it provides the examination and evaluation of the compared facts, events and issues by considering them from different perspectives. In the research; articles, theses, data on the official websites of universities and official documents about the primary school teacher training systems of countries were used. According to the results obtained from the research, when the admission conditions of universities are examined; while accepting students to undergraduate programs in the USA and England, secondary school grade point average and interview exam are taken into account. In the USA, there are also criteria such as a letter of reference, a speech test, a personality test, and a physical health report. When the criteria for initiation of the countries are examined; In Türkiye, the USA and South Korea, a central examination is held in the selection of the teacher who will start working. In addition to the central exam, in Türkiye and South Korea, an interview exam is held in which teacher candidates' self-expression and communication skills are also evaluated. Based on the results of the study, it can be suggested to increase the hours of applied courses in the classroom teaching undergraduate program.

Kaynakça

  • Abazaoğlu, İ. (2014). Dünyada öğretmen yetiştirme programları ve öğretmenlere yönelik mesleki gelişim uygulamaları. Turkish Studies-International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 9(5), 1-46.
  • Akpınar, B., Turan, M. ve Tekataş, H. (2004). Öğretmen adaylarının gözüyle sınıf öğretmenlerinin yeterlilikleri, XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, İnönü Üniversitesi, Malatya.
  • Akyüz, Y. (2006). Türkiye’de öğretmen yetiştirmenin 160. yılında Darülmuallimîn’in ilk yıllarına toplu ve yeni bir bakış. Ankara Üniversitesi Osmanlı Tarihi Araştırma ve Uygulama Merkezi Dergisi, 20(20), 17-58.
  • Akyüz, Y. (2011). Türk eğitim tarihi. Ankara: Pegem Akademi.
  • Altbach, P. G. (1991). Trends in comparative education. Comparative Education Review, 35(3), 491–507.
  • Aras, S. ve Sözen, S. (2012). Türkiye, Finlandiya ve Güney Kore’de öğretmen yetiştirme programlarının incelenmesi. X. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Niğde Üniversitesi, Niğde.
  • Atanur Baskan, G., Aydın, A. ve Madden, T. (2006). Türkiye’deki öğretmen yetiştirme sistemine karşılaştırmalı bir bakış. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 15(1), 35-42.
  • Ataünal, A. (1994). Türkiye'de ilkokul öğretmeni yetiştirme sorunu (1923-1994) ve ABD, İngiltere, Fransa ve Almanya'daki çağdaş uygulama ve eğilimler. Ankara. MEB Yüksek Öğretim Genel Müdürlüğü Yayını.
  • Bakioğlu, A. ve Baltacı, R. (2014). Güney Kore Eğitim Sistemi. A. Bakioğlu (Ed.), Karşılaştırmalı eğitim yönetimi içinde (ss. 43-84). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Baskan, G. (2001). Öğretmenlik mesleği ve öğretmen yetiştirmede yeniden yapılanma. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 20 (20), 16-25.
  • Card, J. (2005). Life and death exams in South Korea. Asia Times, 11(30), 1-2.
  • Darling-Hammond, L. (2006). Constructing 21st century teacher education. Journal Of Teacher Education, 57(3), 300-321.
  • Delibaş, H. (2007). Türkiye, İngiltere, Almanya ve Finlandiya biyoloji öğretmeni yetiştirme programlarının karşılaştırılması (Yüksek Lisans Tezi). Ankara Üniversitesi, Ankara.
  • Demirel, Ö. (2000). Karşılaştırmalı eğitim. Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Erdoğan, İ. (2003). Karşılaştırmalı eğitim: Türk eğitim bilimleri çalışmaları içinde önemsenmesi gereken bir alan. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 1(3), 1-14.
  • Erkol, H. (2018). Karşılaştırmalı eğitimin tarihsel süreci, amaçları, varsayımları ve tarafları A. Balcı (Ed.). Karşılaştırmalı eğitim sistemleri (6. Baskı) içinde (ss. 3-15). Ankara: Pegem Akademi.
  • Gimeno, J., B. ve Ibaffez, R., M. (1981). The education of primary and secondary school teachers: An international comparative study. Paris: The UNESCO Press.
  • Göçen Kabaran, G. ve Görgen, İ. (2016). Güney Kore, Hong Kong, Singapur ve Türkiye’deki öğretmen yetiştirme sistemlerinin karşılaştırmalı olarak incelenmesi. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(2), 478-495.
  • Güçlü, N. ve Bayrakçı, M. (2004). Amerika Birleşik Devletleri eğitim sistemi ve hiçbir çocuğun eğitimsiz kalmaması reformu. Gazi Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(2), 51-64.
  • Gül, Y. E. (2015). Öğretmen yetiştirme sistemlerinin karşılaştırılması: Almanya ve Kırgızistan örneği. Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi. 4, 68-83.
  • Gültekin, M. ve Özenç İra, G. (2019). Amerika Birleşik Devletleri, Japonya, Singapur ve Finlandiya’nın sınıf öğretmeni yetiştirme sistemleri. International Journal of New Trends in Arts, Sports and Science Education, 8(4), 126-140.
  • Ingersoll, R., Boonyananta, S., Fujita, H., Gang., D., Kim, E.G., Lai, K.C., Maynard, R., Siribanpitak, P.,Tan, S., ve Wong,A.F.L.(2007). A Comparative Study of Teacher Preparation and Qualifications in Six Nations. Piladelphia: Consortium for Policy Research in Education.
  • Jo, S. (2008). English education and teacher education in South Korea. Journal of Education for teaching, 34(4), 371-381.
  • Kandel, I. I., (1955). The study of comparative education, The Educational Forum, 20(1), 5-15.
  • Kilimci, S. (2006). Almanya, Fransa, İngiltere ve Türkiye’de sınıf öğretmeni yetiştirme programlarının karşılaştırılması (Doktora Tezi). Çukurova Üniversitesi, Adana.
  • Killion, J. ve Williams, C. (2009). Online professional development. Multimedia and Internet At Schools, 16(4), 8-10.
  • Kim, E. (2007). The quality and qualifications of the teaching force in the republic of korea. In R. M. Ingersoll (Ed.), A Comparative Study of Teacher Preparation and Qualifications in Six Nations. http://files.eric.ed.gov/fulltext/ED498318.pdf (Erişim Tarihi: 19.03.2021).
  • King, E., J (1965). The purpose of comparative education, Comparative Education, 1(3). 147-159.
  • Koçer, H. A. (1992). Türkiye’de modern eğitimin doğuşu ve gelişimi. Ankara: Milli Eğitim Basımevi.
  • Kubow, P. K., ve Fossum, P. R. (2007). Comparative education: Exploring issues in international context. Prentice-Hall.
  • Küçükoğlu, A. ve Kızıltaş, E. (2012). Almanya, Fransa, İngiltere, İtalya, Rusya ve Türkiye okul öncesi öğretmen yetiştirme programlarının karşılaştırılması. İlköğretim Online, 11(3), 660-670.
  • Külekçi, E. ve Bulut, L. (2011). Türkiye ve Amerika Birleşik Devletleri'ndeki sınıf öğretmenlerinin yetiştirilme sistemlerinin karşılaştırılması. Kilis 7 Aralık Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 1(2), 103-114.
  • Kwon, O. N. (2004). Mathematics teacher education in Korea. In International Congress on Mathematical Education (ICME-10), Copenhagen, Denmark.
  • Meriç, G. ve Tezcan, R. (2005). Fen bilgisi öğretmeni yetiştirme programlarının örnek ülkeler kapsamında değerlendirilmesi (Türkiye, Japonya, Amerika ve İngiltere örnekleri), Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 7(1), 62-82.
  • Mete, Y. A. (2013). Güney Kore, Japonya, Yeni Zelanda ve Finlandiya’da öğretmen yetiştirme ve atama politikaları. Turkish Studies, 8(12), 859-878.
  • NCEE (2015a). Teacher and principal quality. http://www.ncee.org/programs-affiliates/centeron-international-education benchmarking/top-performing countries/hong-kongoverview/hong-kong-teacher-and-principal-quality/ (Erişim Tarihi:19.03.2021).
  • NCEE (2015b). Teacher and principal quality. http://www.ncee.org/programs-affiliates/centeron-international-education-benchmarking/top-performing-countries/south-koreaoverview/south-korea-teacher-and-principal-quality/ (Erişim Tarihi: 03.02.2021).
  • Noah, H. J. (1984). The use and abuse of comparative education. Comparative Education Review, 28(4), 550-562.
  • Noah, M. ve Jennifer, A. J. (2013). Methodological ıssues in comparative education studies: An exploration of the approaches of Kandel and Holmes. Journal of Educational Review, 6(3), 349-356.
  • Philips, D. (2006). Comparative education: Method, research in comparative and ınternational education, 1(4), 304-319.
  • Philips, D. ve Schweisfurth, M. (2014). Comparative and international education an ıntroduction to theory, method, and practice. London: Continuum International Publishing Group.
  • Püsküllüoğlu, E. ve Hoşgörür, V. (2017). Türkiye’de 2010-2016 yılları arasında yapılan karşılaştırmalı eğitim lisansüstü tezlerinin değerlendirilmesi. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 4(1), 46-61.
  • Roth, D. ve Swail, W., S. (2000). Certification and teacher preparation in the united states. pacific resources for education and learning. Educational Policy Institute.
  • Rothstein, R., ve Jacobsen, R. (2006). The goals of education. Phi Delta Kappan, 88(2), 64–72.
  • Saracaloğlu, A. S., Gündoğdu, K., Baydilek, N. B. ve Uça, S. (2014). Türkiye, Güney Kore ve Japonya’da dershanecilik sisteminin incelenmesi. Atatürk Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü Dergisi, 51, 417-433.
  • Stenhouse, L. (1979) Case study in comparative education: Particularity and generalisation, Comparative Education, 15(1), 5–10.
  • Stephens, P., Tønnessen, F. E. ve Kyriacou, C. (2004) Teacher training and teacher education in england and norway: A comparative study of policy goals, Comparative Education, 40(1), 109-130.
  • Türkoğlu, A. (2020). Karşılaştırmalı eğitim nedir?. A. Türkoğlu (Ed.). Karşılaştırmalı eğitim: dünya ülkelerinden örneklerle içinde (ss. 1-12). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Utaş, H. (2009). İngiltere (Birleşik Krallık) ve Türkiye ortaöğretim sistemlerinin karşılaştırılmalı olarak incelenmesi (Yüksek Lisans Tezi). Erciyes Üniversitesi, Kayseri.
  • Wang, A. H., Coleman, A. B., Coley, R. J. ve Phelps, R. P. (2003). Preparing teachers around the world. Princeton, NJ: Educational Testing Service.
  • Yükseköğretim Kurulu (YÖK), (1998). Eğitim fakültesi öğretmen yetiştirme lisans programları. Ankara, https://www.yok.gov.tr/Documents/Yayinlar/Yayinlarimiz/egitim-fakultesi-ogretmen-yetistirme-lisans-programlari-mart-1998.pdf (Erişim Tarihi: 14.05.2021).
  • Yükseköğretim Kurulu (YÖK), (2007). Eğitim fakültesi öğretmen yetiştirme lisans programı. Ankara, https://www.yok.gov.tr/Documents/Yayinlar/Yayinlarimiz/egitim-fakultesi-ogretmen-yetistirme-lisans-programlari.pdf (Erişim Tarihi: 01.06.2021).
  • Yükseköğretim Kurulu (YÖK), (2018). Öğretmen yetiştirme lisans programları. Ankara, https://www.yok.gov.tr/Documents/Kurumsal/egitim_ogretim_dairesi/Yeni-Ogretmen-Yetistirme-Lisans-Programlari/Sinif_Ogretmenligi_Lisans_Programi09042019.pdf (Erişim Tarihi: 02.06.2021).

Türkiye, Amerika Birleşik Devletleri, İngiltere ve Güney Kore Sınıf Öğretmeni Yetiştirme Sistemlerinin Karşılaştırılması

Yıl 2023, , 1243 - 1259, 25.12.2023
https://doi.org/10.32709/akusosbil.1079030

Öz

Bu çalışmada; Türkiye, Amerika Birleşik Devletleri, İngiltere ve Güney Kore sınıf öğretmeni yetiştirme sistemlerini karşılaştırmak ve bu ülkelerin eğitim sistemlerindeki benzerlik ve farklılıkları ortaya koymak amaçlanmaktadır. Bu çalışma bir karşılaştırmalı eğitim çalışmasıdır. Karşılaştırmalı eğitim araştırmaları; karşılaştırılan olgu, olay ve konuların farklı bakış açıları ile ele alınarak incelenmesini ve değerlendirilmesini sağlamaktadır. Araştırmada; ülkelerin sınıf öğretmeni yetiştirme sistemlerine dair yazılmış makalelerden, tezlerden, üniversitelerin resmi internet sitelerinde yer alan verilerden ve resmi dokümanlardan faydalanılmıştır. Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre üniversitelerin kabul koşulları incelendiğinde; ABD ve İngiltere’de lisans programına öğrenci kabul edilirken ortaöğretim not ortalaması ve mülakat sınavı dikkate alınmaktadır. ABD’de ayrıca referans mektubu, konuşma testi, kişilik testi ve fiziki sağlık raporu gibi kriterler bulunmaktadır. Ülkelerin göreve başlama kriterleri incelendiğinde; Türkiye, ABD, İngiltere ve Güney Kore’de göreve başlamak için lisans programından mezun olmak ve lisans diplomasına sahip olmak gerekmektedir. Türkiye, ABD ve Güney Kore’de göreve başlayacak öğretmenin seçiminde merkezi bir sınav yapılmaktadır. Türkiye ve Güney Kore’de merkezi sınava ek olarak öğretmen adaylarının kendini ifade etme ve iletişim becerilerinin de değerlendirildiği mülakat sınavı yapılmaktadır. Çalışmanın sonuçlarından yola çıkarak sınıf öğretmenliği lisans programında bulunan uygulamalı derslerin saatleri arttırılması önerilebilir.

Teşekkür

Bu çalışmanın ilk hali 16-18/06/2021 tarihlerinde Kırşehir’de düzenlenen III. Uluslararası Kapadokya Sosyal Bilimler Öğrenci Kongresi’nde sözlü bildiri olarak sunulmuştur.

Kaynakça

  • Abazaoğlu, İ. (2014). Dünyada öğretmen yetiştirme programları ve öğretmenlere yönelik mesleki gelişim uygulamaları. Turkish Studies-International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 9(5), 1-46.
  • Akpınar, B., Turan, M. ve Tekataş, H. (2004). Öğretmen adaylarının gözüyle sınıf öğretmenlerinin yeterlilikleri, XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, İnönü Üniversitesi, Malatya.
  • Akyüz, Y. (2006). Türkiye’de öğretmen yetiştirmenin 160. yılında Darülmuallimîn’in ilk yıllarına toplu ve yeni bir bakış. Ankara Üniversitesi Osmanlı Tarihi Araştırma ve Uygulama Merkezi Dergisi, 20(20), 17-58.
  • Akyüz, Y. (2011). Türk eğitim tarihi. Ankara: Pegem Akademi.
  • Altbach, P. G. (1991). Trends in comparative education. Comparative Education Review, 35(3), 491–507.
  • Aras, S. ve Sözen, S. (2012). Türkiye, Finlandiya ve Güney Kore’de öğretmen yetiştirme programlarının incelenmesi. X. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Niğde Üniversitesi, Niğde.
  • Atanur Baskan, G., Aydın, A. ve Madden, T. (2006). Türkiye’deki öğretmen yetiştirme sistemine karşılaştırmalı bir bakış. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 15(1), 35-42.
  • Ataünal, A. (1994). Türkiye'de ilkokul öğretmeni yetiştirme sorunu (1923-1994) ve ABD, İngiltere, Fransa ve Almanya'daki çağdaş uygulama ve eğilimler. Ankara. MEB Yüksek Öğretim Genel Müdürlüğü Yayını.
  • Bakioğlu, A. ve Baltacı, R. (2014). Güney Kore Eğitim Sistemi. A. Bakioğlu (Ed.), Karşılaştırmalı eğitim yönetimi içinde (ss. 43-84). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Baskan, G. (2001). Öğretmenlik mesleği ve öğretmen yetiştirmede yeniden yapılanma. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 20 (20), 16-25.
  • Card, J. (2005). Life and death exams in South Korea. Asia Times, 11(30), 1-2.
  • Darling-Hammond, L. (2006). Constructing 21st century teacher education. Journal Of Teacher Education, 57(3), 300-321.
  • Delibaş, H. (2007). Türkiye, İngiltere, Almanya ve Finlandiya biyoloji öğretmeni yetiştirme programlarının karşılaştırılması (Yüksek Lisans Tezi). Ankara Üniversitesi, Ankara.
  • Demirel, Ö. (2000). Karşılaştırmalı eğitim. Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Erdoğan, İ. (2003). Karşılaştırmalı eğitim: Türk eğitim bilimleri çalışmaları içinde önemsenmesi gereken bir alan. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 1(3), 1-14.
  • Erkol, H. (2018). Karşılaştırmalı eğitimin tarihsel süreci, amaçları, varsayımları ve tarafları A. Balcı (Ed.). Karşılaştırmalı eğitim sistemleri (6. Baskı) içinde (ss. 3-15). Ankara: Pegem Akademi.
  • Gimeno, J., B. ve Ibaffez, R., M. (1981). The education of primary and secondary school teachers: An international comparative study. Paris: The UNESCO Press.
  • Göçen Kabaran, G. ve Görgen, İ. (2016). Güney Kore, Hong Kong, Singapur ve Türkiye’deki öğretmen yetiştirme sistemlerinin karşılaştırmalı olarak incelenmesi. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(2), 478-495.
  • Güçlü, N. ve Bayrakçı, M. (2004). Amerika Birleşik Devletleri eğitim sistemi ve hiçbir çocuğun eğitimsiz kalmaması reformu. Gazi Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(2), 51-64.
  • Gül, Y. E. (2015). Öğretmen yetiştirme sistemlerinin karşılaştırılması: Almanya ve Kırgızistan örneği. Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi. 4, 68-83.
  • Gültekin, M. ve Özenç İra, G. (2019). Amerika Birleşik Devletleri, Japonya, Singapur ve Finlandiya’nın sınıf öğretmeni yetiştirme sistemleri. International Journal of New Trends in Arts, Sports and Science Education, 8(4), 126-140.
  • Ingersoll, R., Boonyananta, S., Fujita, H., Gang., D., Kim, E.G., Lai, K.C., Maynard, R., Siribanpitak, P.,Tan, S., ve Wong,A.F.L.(2007). A Comparative Study of Teacher Preparation and Qualifications in Six Nations. Piladelphia: Consortium for Policy Research in Education.
  • Jo, S. (2008). English education and teacher education in South Korea. Journal of Education for teaching, 34(4), 371-381.
  • Kandel, I. I., (1955). The study of comparative education, The Educational Forum, 20(1), 5-15.
  • Kilimci, S. (2006). Almanya, Fransa, İngiltere ve Türkiye’de sınıf öğretmeni yetiştirme programlarının karşılaştırılması (Doktora Tezi). Çukurova Üniversitesi, Adana.
  • Killion, J. ve Williams, C. (2009). Online professional development. Multimedia and Internet At Schools, 16(4), 8-10.
  • Kim, E. (2007). The quality and qualifications of the teaching force in the republic of korea. In R. M. Ingersoll (Ed.), A Comparative Study of Teacher Preparation and Qualifications in Six Nations. http://files.eric.ed.gov/fulltext/ED498318.pdf (Erişim Tarihi: 19.03.2021).
  • King, E., J (1965). The purpose of comparative education, Comparative Education, 1(3). 147-159.
  • Koçer, H. A. (1992). Türkiye’de modern eğitimin doğuşu ve gelişimi. Ankara: Milli Eğitim Basımevi.
  • Kubow, P. K., ve Fossum, P. R. (2007). Comparative education: Exploring issues in international context. Prentice-Hall.
  • Küçükoğlu, A. ve Kızıltaş, E. (2012). Almanya, Fransa, İngiltere, İtalya, Rusya ve Türkiye okul öncesi öğretmen yetiştirme programlarının karşılaştırılması. İlköğretim Online, 11(3), 660-670.
  • Külekçi, E. ve Bulut, L. (2011). Türkiye ve Amerika Birleşik Devletleri'ndeki sınıf öğretmenlerinin yetiştirilme sistemlerinin karşılaştırılması. Kilis 7 Aralık Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 1(2), 103-114.
  • Kwon, O. N. (2004). Mathematics teacher education in Korea. In International Congress on Mathematical Education (ICME-10), Copenhagen, Denmark.
  • Meriç, G. ve Tezcan, R. (2005). Fen bilgisi öğretmeni yetiştirme programlarının örnek ülkeler kapsamında değerlendirilmesi (Türkiye, Japonya, Amerika ve İngiltere örnekleri), Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 7(1), 62-82.
  • Mete, Y. A. (2013). Güney Kore, Japonya, Yeni Zelanda ve Finlandiya’da öğretmen yetiştirme ve atama politikaları. Turkish Studies, 8(12), 859-878.
  • NCEE (2015a). Teacher and principal quality. http://www.ncee.org/programs-affiliates/centeron-international-education benchmarking/top-performing countries/hong-kongoverview/hong-kong-teacher-and-principal-quality/ (Erişim Tarihi:19.03.2021).
  • NCEE (2015b). Teacher and principal quality. http://www.ncee.org/programs-affiliates/centeron-international-education-benchmarking/top-performing-countries/south-koreaoverview/south-korea-teacher-and-principal-quality/ (Erişim Tarihi: 03.02.2021).
  • Noah, H. J. (1984). The use and abuse of comparative education. Comparative Education Review, 28(4), 550-562.
  • Noah, M. ve Jennifer, A. J. (2013). Methodological ıssues in comparative education studies: An exploration of the approaches of Kandel and Holmes. Journal of Educational Review, 6(3), 349-356.
  • Philips, D. (2006). Comparative education: Method, research in comparative and ınternational education, 1(4), 304-319.
  • Philips, D. ve Schweisfurth, M. (2014). Comparative and international education an ıntroduction to theory, method, and practice. London: Continuum International Publishing Group.
  • Püsküllüoğlu, E. ve Hoşgörür, V. (2017). Türkiye’de 2010-2016 yılları arasında yapılan karşılaştırmalı eğitim lisansüstü tezlerinin değerlendirilmesi. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 4(1), 46-61.
  • Roth, D. ve Swail, W., S. (2000). Certification and teacher preparation in the united states. pacific resources for education and learning. Educational Policy Institute.
  • Rothstein, R., ve Jacobsen, R. (2006). The goals of education. Phi Delta Kappan, 88(2), 64–72.
  • Saracaloğlu, A. S., Gündoğdu, K., Baydilek, N. B. ve Uça, S. (2014). Türkiye, Güney Kore ve Japonya’da dershanecilik sisteminin incelenmesi. Atatürk Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü Dergisi, 51, 417-433.
  • Stenhouse, L. (1979) Case study in comparative education: Particularity and generalisation, Comparative Education, 15(1), 5–10.
  • Stephens, P., Tønnessen, F. E. ve Kyriacou, C. (2004) Teacher training and teacher education in england and norway: A comparative study of policy goals, Comparative Education, 40(1), 109-130.
  • Türkoğlu, A. (2020). Karşılaştırmalı eğitim nedir?. A. Türkoğlu (Ed.). Karşılaştırmalı eğitim: dünya ülkelerinden örneklerle içinde (ss. 1-12). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Utaş, H. (2009). İngiltere (Birleşik Krallık) ve Türkiye ortaöğretim sistemlerinin karşılaştırılmalı olarak incelenmesi (Yüksek Lisans Tezi). Erciyes Üniversitesi, Kayseri.
  • Wang, A. H., Coleman, A. B., Coley, R. J. ve Phelps, R. P. (2003). Preparing teachers around the world. Princeton, NJ: Educational Testing Service.
  • Yükseköğretim Kurulu (YÖK), (1998). Eğitim fakültesi öğretmen yetiştirme lisans programları. Ankara, https://www.yok.gov.tr/Documents/Yayinlar/Yayinlarimiz/egitim-fakultesi-ogretmen-yetistirme-lisans-programlari-mart-1998.pdf (Erişim Tarihi: 14.05.2021).
  • Yükseköğretim Kurulu (YÖK), (2007). Eğitim fakültesi öğretmen yetiştirme lisans programı. Ankara, https://www.yok.gov.tr/Documents/Yayinlar/Yayinlarimiz/egitim-fakultesi-ogretmen-yetistirme-lisans-programlari.pdf (Erişim Tarihi: 01.06.2021).
  • Yükseköğretim Kurulu (YÖK), (2018). Öğretmen yetiştirme lisans programları. Ankara, https://www.yok.gov.tr/Documents/Kurumsal/egitim_ogretim_dairesi/Yeni-Ogretmen-Yetistirme-Lisans-Programlari/Sinif_Ogretmenligi_Lisans_Programi09042019.pdf (Erişim Tarihi: 02.06.2021).
Toplam 53 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Öğretmen Eğitimi ve Eğitimcilerin Mesleki Gelişimi, Sınıf Eğitimi
Bölüm Eğitim
Yazarlar

Büşra Nur Turan 0000-0002-0026-0596

Rabia Asal Özkan 0000-0003-1371-6203

Ayfer Şahin 0000-0001-9903-1445

Yayımlanma Tarihi 25 Aralık 2023
Gönderilme Tarihi 25 Şubat 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023

Kaynak Göster

APA Turan, B. N., Asal Özkan, R., & Şahin, A. (2023). Türkiye, Amerika Birleşik Devletleri, İngiltere ve Güney Kore Sınıf Öğretmeni Yetiştirme Sistemlerinin Karşılaştırılması. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 25(4), 1243-1259. https://doi.org/10.32709/akusosbil.1079030