Bu çalışma tüketicilerin online alışveriş niyetlerinin, teknoloji kabul
modeli bağlamında incelemeyi amaçlamaktadır. Çalışmada teknoloji kabul
modelinin temel bileşenleri olan algılanan kullanışlılık (PU), algılanan
kullanım kolaylığı (PEU) ve online alışveriş niyeti (ItU) ile birlikte
algılanan ürün riski (PPR) de modele dâhil edilmiştir. Çalışma verileri anket
formu yardımıyla 355 kişiden kolayda örnekleme yöntemiyle toplanmıştır.
Araştırmada ileri sürülen hipotezlerin test edilmesinde Kısmi En Küçük Kareler
Yöntemine Dayanan Yapısal Eşitlik Modellemesinden yararlanılmıştır. Yapılan
analiz sonucunda algılanan kullanım kolaylığının hem algılanan kullanışlılık
hem de online alışveriş niyeti üzerinde pozitif yönlü etkisi olduğu, algılanan
ürün riskinin ise algılanan kullanışlılık ve online alışveriş niyetini negatif
yönde etkilediği yönünde bulgular elde edilmiştir. Çalışma sonuçları ayrıca
algılanan kullanışlılığın, tüketicilerin online alışveriş niyetleri üzerinde
pozitif yönlü ve anlamlı etkisi olduğunu da göstermiştir.
Teknoloji Kabul Modeli Algılanan Ürün Riski Online Alışveriş Kısmi En Küçük Kareler Yapısal Eşitlik Modellemesi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Aralık 2018 |
Gönderilme Tarihi | 5 Kasım 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.