Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Yazma Becerisi Tutum Ölçeği: Bir Ölçek Geliştirme Çalışması*

Yıl 2021, , 1322 - 1333, 29.12.2021
https://doi.org/10.32709/akusosbil.887978

Öz

Bu çalışmanın amacı, yabancı dil olarak Türkçe öğrenen öğrencilerin Türkçe yazmaya yönelik tutumlarını belirlemeye yönelik bir ölçek geliştirmektir. Bu amaçla, araştırmacı tarafından literatür taraması yoluyla 50 maddeden oluşan madde havuzu oluşturulmuştur. Uzman görüşleri doğrultusunda madde havuzundaki 3 madde atılarak 47 maddeye indirgenmiştir. Ayrıca, ölçekte bulunan 4 madde anlam karmaşasına yol açabileceği için uzman görüşleri doğrultusunda ifade olarak düzeltilmiştir. Çalışma grubu, toplamda Türkçeyi yabancı dil olarak öğrenen 377 öğrenciden (201 kadın ve 176 erkek) oluşmaktadır. 2017-2018 akademik yılında Hatay ilinde Türkçeyi yabancı dil olarak öğrenen 128’i kadın, 109’u erkek olmak üzere 237 öğrenci çalışmanın ilk aşaması olan pilot uygulamada; 73 kadın ve 67 erkek olmak üzere 140 öğrenci ise ikinci aşama olan asıl uygulamada çalışma grubunda yer almıştır. Ölçeğin yapı geçerliğini sağlamak için açımlayıcı ve doğrulayıcı faktör analizi yapılmış; güvenirliğini sağlamak için ise Cronbach Alpha iç tutarlık katsayısı hesaplanmıştır. Yapılan faktör analizi sonucunda toplam 20 maddeden oluşan 3 faktörlü ölçek elde edilmiştir. Ölçekteki faktörler; “yazmaya genel bakış”, yazmada yetersizlik” ve “yazmada yeterlilik” şeklinde belirlenmiştir. Ölçeğe “Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Yazma Becerisi Tutum Ölçeği” adı verilmiştir. Ölçeğin Cronbach Alpha iç tutarlılık katsayısı 0.653 olarak bulunmuş ve bu nedenle oldukça güvenilir olarak yorumlanmıştır.

Kaynakça

  • Abbas, S. H. (2016). The effect of reflection-supported process-based writing teaching on Iraqi EFL students' writing performance and attitude. Arab World English Journal (AWEJ), 7(4), 42-62.
  • Akaydın, Ş. ve Kurnaz, H. (2015). Lise öğrencilerine yönelik yazma tutum ölçeği: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 12(32), 246-261.
  • Akbulut, S. (2016). Yabancı dil olarak Türkçe öğrenenlerin yazmaya yönelik tutum ve kaygıları (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Denizli.
  • Anderson, J. C., & Gerbing, D. W. (1984). The effect of sampling error on convergence, improper solutions, and goodness-of-fit indices for maximum likelihood confirmatory factor analysis. Psychometrika, 49(2), 155-173.
  • Aytan, N. ve Tunçel, H. (2015). Yabancı dil olarak Türkçe yazma kaygısı ölçeği. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 12(30), 50-62.
  • Balcı, A. (2009). İlköğretim 8. sınıf öğrencilerinin kitap okuma alışkanlığına yönelik tutumları. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6(11), 265-300.
  • Bölükbaş, F. (2011). Arap öğrencilerin Türkçe yazılı anlatım becerilerinin değerlendirilmesi. Turkish Studies, 6(3), 1357-1367.
  • Brown, G., Manogue, M., & Rohlin, M. (2002). Assessing attitudes in dental education: Is it worthwhile?. British Dental Journal, 193(12), 703–707. https://doi.org/10.1038/sj.bdj.4801665
  • Büyüköztürk, Ş. (2005). Anket geliştirme. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 3(2), 133-151.
  • Büyüköztürk, Ş., Akgün, Ö. E., Özkahveci, Ö. ve Demirel, F. (2004). The validity and reliability study of the Turkish version of the motivated strategies for learning questionnaire. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 4(2), 231-239.
  • Cabı, E. ve Yalçınalp, S. (2013). Öğretmen adaylarına yönelik mesleki kaygı ölçeği (MKÖ): Geçerlik ve güvenirlik çalışması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 44, 85-96.
  • Can, A. (2016). SPSS ile bilimsel araştırma sürecinde nicel veri analizi (4. Baskı). Ankara: PEGEM Akademi.
  • Davis, K. (1987, Mayıs). Improving students' writing attitudes: The effects of the writing center. Paper presented at the Proceedings of the Annual Meeting of the East Central Writing Center Association, Youngstown: ERIC. https://files.eric.ed.gov/fulltext/ED294183.pdf linkinden erişilmiştir.
  • Elshirbini, I. (2013). The effect of the genre-based approach to teaching writing on the EFL Al-azhr secondary students' writing skills and their attitudes towards writing. Recuperado el, 28.
  • Erarslan, A. (2011). Pamukkale Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu hazırlık sınıfı öğrencilerinin yazma dersine karşı algı ve tutumları ve yazma dersindeki tutum-başarı ilişkisinin incelenmesi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Pamukkale Üniversitesi, Denizli.
  • Erdem, D. (2007). A study of developing an attitude scale toward an English course. Eurasian Journal of Educational Research, 7(28), 45-54.
  • Erdoğan, Ö. (2012). Süreç temelli yaratıcı yazma uygulamalarının yazılı anlatım becerisine ve yazmaya ilişkin tutuma etkisi (Yayımlanmamış doktora tezi). Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Erdoğan, T. (2013). The effect of creative drama method on pre-service classroom teachers’ writing skills and attitudes towards writing. Australian Journal of Teacher Education, 38(1), 45-61. http://dx.doi.org/10.14221/ajte.2013v38n1.5
  • Fatima, A., Ghayas, S., & Khawar, R. (2016). Development and validation of alexithymia scale for Pakistani population. Pakistan Journal of Social and Clinical Psychology, 14(2), 3-9.
  • Fosnot, C. T. (1989). Enquiring teachers, enquiring learners: A constructivist approach for teaching. New York: Teachers College Press.
  • Göçer, A. (2010). Türkçe öğretiminde yazma eğitimi. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 3(12), 178-195.
  • Göçer, A. (2012). Türkçe öğretmen adaylarının yetizleme çalışmalarıyla oluşturdukları metinlerin metinlerarasılık: dilsel metinlerin kullanımı açısından incelenmesi. Uluslararası Online Eğitim Bilimleri Dergisi, 4(1), 184-195.
  • Göçer, A. (2014). Yazma eğitimi. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Graham, S., Berninger, V., & Abbott, R. (2012). Are attitudes toward writing and reading separable constructs? A study with primary grade children. Reading & Writing Quarterly, 28(1), 51-69.
  • Graham, S., Berninger, V., & Fan, W. (2007). The structural relationship between writing attitude and writing achievement in first and third grade students. Contemporary Educational Psychology 32, 516-536.
  • Güneş, F. (2007). Türkçe öğretimi ve zihinsel yapılandırma. Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Hess, M., & Wheldall, K. (1999). Strategies for improving the written expression of primary children with poor writing skills: A sociocognitive perspective. Australian Journal of Learning Difficulties, 4(4), 14-20.
  • Hillson, D., & Murray-Webster, R. (2004, November). Understanding and managing risk attitude. In Proceedings of 7th Annual Risk Conference, held in London, UK (Vol. 26).
  • Karakoç, F. Y. ve Dönmez, L. (2014). Ölçek geliştirme çalışmalarında temel ilkeler. Tıp Eğitimi Dünyası, 40, 39-49.
  • Kear, D. J., Coffman, G. A., McKenna, M. C., & Ambrosio, A. L. (2000). Measuring attitude toward writing: A new tool for teachers. The Reading Teacher, 54(1).
  • Lewis, R. B. (1998). Enhancing the writing skills of students with learning disabilities through technology: an ınvestigation of the effects of text entry tools, editing tools, and speech synthesis. final report. Washington: ERIC. https://files.eric.ed.gov/fulltext/ED432117.pdf linkinden erişilmiştir.
  • O’neal, M. R., Guttinger, H. I., & Morris, C. M. (1984, Kasım). Validation of a writing attitude scale. Paper presented at the Annual Meeting of the Mid-South Educational Research Association, New Orleans, LA: ERIC. https://files.eric.ed.gov/fulltext/ED252577.pdf linkinden erişilmiştir.
  • Okasha, M. A., & Hamdi, S. A. (2014). Using strategic writing techniques for promoting EFL writing skills and attitudes. Journal of Language Teaching and Research, 5(3), 674-681.
  • Öztürk, Ö. (2019). Personal goal-setting in an EFL writing class. Dil Dergisi, 170(1), 89-107.
  • Prickel, D. O. (1995). The development and validation of a writing self-efficacy scale for adult basic writers and its use in correlational analysis (Yayımlanmamış doktora tezi). Oregon State University, Education.
  • Soltani, A., & Kheirzadeh, S. (2017). Exploring EFL students’ use of writing strategies and their attitudes towards reading-to-write and writing-only tasks. Journal of Language and Linguistic Studies, 13(2), 535-560.
  • Susar Kırmızı, F. (2009). Türkçe dersinde yaratıcı drama yöntemine dayalı yaratıcı yazma çalışmalarının yazmaya yönelik tutuma etkisi. Yaratıcı Drama Dergisi, 4(7), 51-68.
  • Tavşancıl, E. (2006). Tutumların Ölçülmesi ve SPSS ile Veri Analizi. Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Temel, S. ve Katrancı, M. (2019). İlkokul öğrencilerinin yazılı anlatım becerileri, yazmaya yönelik tutumları ve yazma kaygıları arasındaki ilişki. Avrasya Uluslararası Araştırmalar Dergisi, 7(17), 322-356.
  • Temizkan, M. (2018). Yazma eğitimi. Bilginer Onan ve M. Onur Kan (Ed.), İlk okuma yazma ve Türkçe öğretimi içinde (ss. 143-211). Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Temizkan, M. ve Sallabaş, M. E. (2009). Öğretmen adaylarının okuma ve yazmaya yönelik tutumlarının karşılaştırılması. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 8(27), 155-176.
  • Tezbaşaran, A. (2008). Likert tipi ölçek hazırlama kılavuzu (Üçüncü sürüm e-kitap). Mersin, ISBN: 975-9756-08-5.
  • Thomas, D. L. (1989). The effects of freewriting on high school students’ attitudes toward writing (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). University of North Florida, College of Education and Human Services. http://digitalcommons.unf.edu/etd/41 linkinden erişilmiştir.
  • Thurstone, L. L. (1928). Attitudes can be measured. The American Journal of Sociology, 33, 529–554.
  • Tiryaki, E. N. (2013). Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde yazma eğitimi. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 1(1), 38-44.
  • Türkel, A. (2011). Yaratıcı dramanın yaratıcı yazma başarısına ve yazmaya karşı tutuma etkisi (İlköğretim 8. Sınıf) (Yayımlanmamış doktora tezi). Dokuz Eylül Üniversitesi: İzmir.
  • Türkel, A. (2013). Yaratıcı dramanın yaratıcı yazma başarısına ve yazmaya karşı tutuma etkisi (Ortaokul 8. sınıf örneği). Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 36, 1-11.
  • Uygun, M. (2012). Öz düzenleme stratejisi gelişimi öğretiminin yazılı anlatıma, yazmaya yönelik öz düzenleme stratejisine, kalıcılığa ve tutuma etkisi (Yayımlanmamış doktora tezi). Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • Wasson, K. L. (1993). Implementation of a publishing center to enhance the writing process for prımary students (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Nova University, Faculty of the Center for Advancement of Education.
  • Williams, B., Onsman, A., & Brown, T. (2012). A rasch and factor analysis of a paramedic graduate attribute scale. Evaluation & the Health Professions, 35(2), 148-168.
  • Wynn, E. S., Cadet, L. P., & Pendleton, E. P. (2000). A model for teaching writing: socially designed and consensus oriented. https://files.eric.ed.gov/fulltext/ED446701.pdf linkinden erişilmiştir.
  • Yurdugül, H. (2005). Ölçek geliştirme çalışmalarında kapsam geçerliği için kapsam geçerlik indekslerinin kullanılması. XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, 1, 771-774.

Scale of Attitude towards Writing in Turkish as a Foreign Language: A Scale Development Study

Yıl 2021, , 1322 - 1333, 29.12.2021
https://doi.org/10.32709/akusosbil.887978

Öz

The aim of this study was to develop a scale for determining students’ attitude towards writing in Turkish as a foreign language. For this purpose, an item pool with 50 items was generated via literature review. 3 items were removed after expert opinion. Additionally, 4 items were revised in line with expert opinion in order not to cause ambiguity. The study group consisted of 377 students (201 females and 176 males) learning Turkish as a foreign language. 237 Turkish as a second language students, 128 females and 109 males, studying in Hatay in 2017-2018 academic year were included in pilot study. Furthermore, 140 students, 73 of whom were females and 67 of whom were males, were included in the main study. Exploratory and confirmatory factor analyses were performed to ensure construct validity of the scale, and Cronbach’s Alpha coefficient was calculated for providing reliability. As a result of the factor analyses, a scale with 3 components and 20 items was obtained. The components were defined as “writing overview”, “incompetence in writing” and “competence in writing”. The scale was named as “Scale of Attitude towards Writing in Turkish as a Foreign Language”. The Cronbach’s Alpha coefficient of the scale was found to be 0.653; thus, it was regarded as quite reliable.

Kaynakça

  • Abbas, S. H. (2016). The effect of reflection-supported process-based writing teaching on Iraqi EFL students' writing performance and attitude. Arab World English Journal (AWEJ), 7(4), 42-62.
  • Akaydın, Ş. ve Kurnaz, H. (2015). Lise öğrencilerine yönelik yazma tutum ölçeği: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 12(32), 246-261.
  • Akbulut, S. (2016). Yabancı dil olarak Türkçe öğrenenlerin yazmaya yönelik tutum ve kaygıları (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Denizli.
  • Anderson, J. C., & Gerbing, D. W. (1984). The effect of sampling error on convergence, improper solutions, and goodness-of-fit indices for maximum likelihood confirmatory factor analysis. Psychometrika, 49(2), 155-173.
  • Aytan, N. ve Tunçel, H. (2015). Yabancı dil olarak Türkçe yazma kaygısı ölçeği. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 12(30), 50-62.
  • Balcı, A. (2009). İlköğretim 8. sınıf öğrencilerinin kitap okuma alışkanlığına yönelik tutumları. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6(11), 265-300.
  • Bölükbaş, F. (2011). Arap öğrencilerin Türkçe yazılı anlatım becerilerinin değerlendirilmesi. Turkish Studies, 6(3), 1357-1367.
  • Brown, G., Manogue, M., & Rohlin, M. (2002). Assessing attitudes in dental education: Is it worthwhile?. British Dental Journal, 193(12), 703–707. https://doi.org/10.1038/sj.bdj.4801665
  • Büyüköztürk, Ş. (2005). Anket geliştirme. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 3(2), 133-151.
  • Büyüköztürk, Ş., Akgün, Ö. E., Özkahveci, Ö. ve Demirel, F. (2004). The validity and reliability study of the Turkish version of the motivated strategies for learning questionnaire. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 4(2), 231-239.
  • Cabı, E. ve Yalçınalp, S. (2013). Öğretmen adaylarına yönelik mesleki kaygı ölçeği (MKÖ): Geçerlik ve güvenirlik çalışması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 44, 85-96.
  • Can, A. (2016). SPSS ile bilimsel araştırma sürecinde nicel veri analizi (4. Baskı). Ankara: PEGEM Akademi.
  • Davis, K. (1987, Mayıs). Improving students' writing attitudes: The effects of the writing center. Paper presented at the Proceedings of the Annual Meeting of the East Central Writing Center Association, Youngstown: ERIC. https://files.eric.ed.gov/fulltext/ED294183.pdf linkinden erişilmiştir.
  • Elshirbini, I. (2013). The effect of the genre-based approach to teaching writing on the EFL Al-azhr secondary students' writing skills and their attitudes towards writing. Recuperado el, 28.
  • Erarslan, A. (2011). Pamukkale Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu hazırlık sınıfı öğrencilerinin yazma dersine karşı algı ve tutumları ve yazma dersindeki tutum-başarı ilişkisinin incelenmesi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Pamukkale Üniversitesi, Denizli.
  • Erdem, D. (2007). A study of developing an attitude scale toward an English course. Eurasian Journal of Educational Research, 7(28), 45-54.
  • Erdoğan, Ö. (2012). Süreç temelli yaratıcı yazma uygulamalarının yazılı anlatım becerisine ve yazmaya ilişkin tutuma etkisi (Yayımlanmamış doktora tezi). Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Erdoğan, T. (2013). The effect of creative drama method on pre-service classroom teachers’ writing skills and attitudes towards writing. Australian Journal of Teacher Education, 38(1), 45-61. http://dx.doi.org/10.14221/ajte.2013v38n1.5
  • Fatima, A., Ghayas, S., & Khawar, R. (2016). Development and validation of alexithymia scale for Pakistani population. Pakistan Journal of Social and Clinical Psychology, 14(2), 3-9.
  • Fosnot, C. T. (1989). Enquiring teachers, enquiring learners: A constructivist approach for teaching. New York: Teachers College Press.
  • Göçer, A. (2010). Türkçe öğretiminde yazma eğitimi. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 3(12), 178-195.
  • Göçer, A. (2012). Türkçe öğretmen adaylarının yetizleme çalışmalarıyla oluşturdukları metinlerin metinlerarasılık: dilsel metinlerin kullanımı açısından incelenmesi. Uluslararası Online Eğitim Bilimleri Dergisi, 4(1), 184-195.
  • Göçer, A. (2014). Yazma eğitimi. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Graham, S., Berninger, V., & Abbott, R. (2012). Are attitudes toward writing and reading separable constructs? A study with primary grade children. Reading & Writing Quarterly, 28(1), 51-69.
  • Graham, S., Berninger, V., & Fan, W. (2007). The structural relationship between writing attitude and writing achievement in first and third grade students. Contemporary Educational Psychology 32, 516-536.
  • Güneş, F. (2007). Türkçe öğretimi ve zihinsel yapılandırma. Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Hess, M., & Wheldall, K. (1999). Strategies for improving the written expression of primary children with poor writing skills: A sociocognitive perspective. Australian Journal of Learning Difficulties, 4(4), 14-20.
  • Hillson, D., & Murray-Webster, R. (2004, November). Understanding and managing risk attitude. In Proceedings of 7th Annual Risk Conference, held in London, UK (Vol. 26).
  • Karakoç, F. Y. ve Dönmez, L. (2014). Ölçek geliştirme çalışmalarında temel ilkeler. Tıp Eğitimi Dünyası, 40, 39-49.
  • Kear, D. J., Coffman, G. A., McKenna, M. C., & Ambrosio, A. L. (2000). Measuring attitude toward writing: A new tool for teachers. The Reading Teacher, 54(1).
  • Lewis, R. B. (1998). Enhancing the writing skills of students with learning disabilities through technology: an ınvestigation of the effects of text entry tools, editing tools, and speech synthesis. final report. Washington: ERIC. https://files.eric.ed.gov/fulltext/ED432117.pdf linkinden erişilmiştir.
  • O’neal, M. R., Guttinger, H. I., & Morris, C. M. (1984, Kasım). Validation of a writing attitude scale. Paper presented at the Annual Meeting of the Mid-South Educational Research Association, New Orleans, LA: ERIC. https://files.eric.ed.gov/fulltext/ED252577.pdf linkinden erişilmiştir.
  • Okasha, M. A., & Hamdi, S. A. (2014). Using strategic writing techniques for promoting EFL writing skills and attitudes. Journal of Language Teaching and Research, 5(3), 674-681.
  • Öztürk, Ö. (2019). Personal goal-setting in an EFL writing class. Dil Dergisi, 170(1), 89-107.
  • Prickel, D. O. (1995). The development and validation of a writing self-efficacy scale for adult basic writers and its use in correlational analysis (Yayımlanmamış doktora tezi). Oregon State University, Education.
  • Soltani, A., & Kheirzadeh, S. (2017). Exploring EFL students’ use of writing strategies and their attitudes towards reading-to-write and writing-only tasks. Journal of Language and Linguistic Studies, 13(2), 535-560.
  • Susar Kırmızı, F. (2009). Türkçe dersinde yaratıcı drama yöntemine dayalı yaratıcı yazma çalışmalarının yazmaya yönelik tutuma etkisi. Yaratıcı Drama Dergisi, 4(7), 51-68.
  • Tavşancıl, E. (2006). Tutumların Ölçülmesi ve SPSS ile Veri Analizi. Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Temel, S. ve Katrancı, M. (2019). İlkokul öğrencilerinin yazılı anlatım becerileri, yazmaya yönelik tutumları ve yazma kaygıları arasındaki ilişki. Avrasya Uluslararası Araştırmalar Dergisi, 7(17), 322-356.
  • Temizkan, M. (2018). Yazma eğitimi. Bilginer Onan ve M. Onur Kan (Ed.), İlk okuma yazma ve Türkçe öğretimi içinde (ss. 143-211). Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Temizkan, M. ve Sallabaş, M. E. (2009). Öğretmen adaylarının okuma ve yazmaya yönelik tutumlarının karşılaştırılması. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 8(27), 155-176.
  • Tezbaşaran, A. (2008). Likert tipi ölçek hazırlama kılavuzu (Üçüncü sürüm e-kitap). Mersin, ISBN: 975-9756-08-5.
  • Thomas, D. L. (1989). The effects of freewriting on high school students’ attitudes toward writing (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). University of North Florida, College of Education and Human Services. http://digitalcommons.unf.edu/etd/41 linkinden erişilmiştir.
  • Thurstone, L. L. (1928). Attitudes can be measured. The American Journal of Sociology, 33, 529–554.
  • Tiryaki, E. N. (2013). Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde yazma eğitimi. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 1(1), 38-44.
  • Türkel, A. (2011). Yaratıcı dramanın yaratıcı yazma başarısına ve yazmaya karşı tutuma etkisi (İlköğretim 8. Sınıf) (Yayımlanmamış doktora tezi). Dokuz Eylül Üniversitesi: İzmir.
  • Türkel, A. (2013). Yaratıcı dramanın yaratıcı yazma başarısına ve yazmaya karşı tutuma etkisi (Ortaokul 8. sınıf örneği). Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 36, 1-11.
  • Uygun, M. (2012). Öz düzenleme stratejisi gelişimi öğretiminin yazılı anlatıma, yazmaya yönelik öz düzenleme stratejisine, kalıcılığa ve tutuma etkisi (Yayımlanmamış doktora tezi). Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • Wasson, K. L. (1993). Implementation of a publishing center to enhance the writing process for prımary students (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Nova University, Faculty of the Center for Advancement of Education.
  • Williams, B., Onsman, A., & Brown, T. (2012). A rasch and factor analysis of a paramedic graduate attribute scale. Evaluation & the Health Professions, 35(2), 148-168.
  • Wynn, E. S., Cadet, L. P., & Pendleton, E. P. (2000). A model for teaching writing: socially designed and consensus oriented. https://files.eric.ed.gov/fulltext/ED446701.pdf linkinden erişilmiştir.
  • Yurdugül, H. (2005). Ölçek geliştirme çalışmalarında kapsam geçerliği için kapsam geçerlik indekslerinin kullanılması. XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, 1, 771-774.
Toplam 52 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Dil ve Edebiyat
Yazarlar

Ömer Faruk Kadan 0000-0001-5187-3694

Bülent Arı 0000-0002-7807-366X

Yayımlanma Tarihi 29 Aralık 2021
Gönderilme Tarihi 28 Şubat 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021

Kaynak Göster

APA Kadan, Ö. F., & Arı, B. (2021). Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Yazma Becerisi Tutum Ölçeği: Bir Ölçek Geliştirme Çalışması*. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 23(4), 1322-1333. https://doi.org/10.32709/akusosbil.887978