Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Öğrenci Velileri Gözünden COVID-19 Pandemisi Acil Uzaktan Öğretim (AUÖ) Süreci: Fenomenolojik Bir Çalışma

Yıl 2022, , 445 - 466, 27.06.2022
https://doi.org/10.32709/akusosbil.894043

Öz

Bireyin eğitiminde önemli rollere sahip olan velilerin ebeveyn olarak COVID-19 Pandemisi acil uzaktan öğretim (AUÖ) sürecinde paydaş rolü daha da artmıştır. Öğrenci velilerinin bu süreci nasıl deneyimlediklerini ortaya çıkarmak amacıyla yürütülen bu bu araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden fenomenoloji kullanılmıştır. Çalışma grubunu belirlemek için amaçlı örneklem türlerinden kolay erişilebilir örneklem tercih edilmiştir. Veri toplamak amacıyla görüşme yöntemi ve yarı yapılandırılmış görüşme protokolü kullanılmıştır. İçerik analizi yapılarak ortaya çıkan tema, kategori ve kodların arasındaki bağlantılar incelenerek yorumlanmıştır. Verilerin analizi sonucunda velilerin bu süreçte psikolojik, fiziksel, sosyal açıdan zorluklar yaşadığı ayrıca teknolojik yaşama bilgi ve cihaz donanımı açısından hızlı geçiş sonucunda teknoloji okuryazarlığında da zorlandıkları görülmüştür. Veliler, uzun süre evde kalmak durumunda olan çocuklarında ekran bağımlılığı ve uyku düzensizliği gibi istenmeyen davranışlarında artış olduğunu belirtmiştir. AUÖ nedeniyle üstlendikleri öğreten rolü ve ebeveynlik rolleri arasında dengeyi kuramadıklarını ifade etmişlerdir. Veliler bu süreçte öğrenme motivasyonunu kaybeden çocuklarının eğitimine destek olabilmek için evde uygun öğrenme ortamı sağlamaya çalıştıklarını, ancak çocuklarının öğrenme eksikleri olduğunu, akademik başarılarının düşmesi nedeniyle kaygılandıklarını ifade etmişlerdir. Ayrıca birlikte vakit geçirme fırsatı bulan veliler çocuklarıyla iletişim ve iş birliğinde artış olduğunu ifade edilmiştir. Velilerin okul yönetimi ile iletişim ve iş birliği zayıflamakla birlikte öğretmenlerle iletişim ve iş birliğinde olumlu gelişmeler yaşandığı görülmüştür.

Kaynakça

  • Adedoyin, O. B. ve Soykan, E. (2020). Covid-19 pandemic and online learning: the challenges and opportunities. Interactive Learning Environments, 1-13. https://doi.org/10.1080/10494820.2020.1813180
  • Adıbelli, D. ve Sümen, A. (2020). The effect of the coronavirus (COVID-19) pandemic on health-related quality of life in children. Children and Youth Services Review, 119, 105595. https://doi.org/10.1016/j.childyouth.2020.105595
  • Bakioğlu, B. ve Çevik, M. (2020). COVID-19 pandemisi sürecinde fen bilimleri öğretmenlerinin uzaktan eğitime ilişkin görüşleri. Turkish Studies, 15(4), 109-129. https://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.43502
  • Başaran, M. ve Aksoy, A. B. (2020). Anne-babaların korona-virüs (covid-19) salgını sürecinde aile yaşantılarına ilişkin görüşleri. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 13(71), 668-678.
  • Berg, B. L. ve Lune, H. (2019). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. (Arı, A., çev.) Konya: Eğitim Yayınevi.
  • Boğar, Y. (2020). Koronavirüs (covid-19) pandemisinin eğitime olan etkilerinin değerlendirilmesi ve fen eğitiminin sanallaştırılması: Bölüm 3, E. Yeşilyurt (Ed.), Eğitim sosyal ve beşeri bilimlerine multidisipliner bakış içinde (ss. 78-108). Güven Plus Grup A.Ş. Yayınları https://bit.ly/3DgFzFv (Erişim tarihi: 10.02.2021)
  • Boon, H. J., Brown, L. H., Tsey, K., Speare, R., Pagliano, P., Usher, K. ve Clark, B. (2011). School disaster planning for children with disabilities: A critical review of the literature. International Journal of Special Education, 26(3), 223-237.
  • Boyraz, G. ve Legros, D. N. (2020). Coronavirus disease (COVID-19) and traumatic stress: probable risk factors and correlates of posttraumatic stress disorder. Journal of Loss and Trauma, 25(6-7), 503-522. https://doi.org/10.1080/15325024.2020.1763556
  • Bozkurt, A. (2020). Koronavirüs (Covid-19) pandemi süreci ve pandemi sonrası dünyada eğitime yönelik değerlendirmeler: Yeni normal ve yeni eğitim paradigması. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi AUAd, 6(3), 112-142
  • Bozkurt, A. ve Sharma, R. C. (2020). Emergency remote teaching in a time of global crisis due to CoronaVirus pandemic. Asian Journal of Distance Education, 15(1), i-vi. https://doi.org/10.5281/zenodo.3778083
  • Bozkurt, A., Jung, I., Xiao, J., Vladimirschi, V., Schuwer, R., Egorov, G., … Paskevicius, M. (2020). A global outlook to the interruption of education due to COVID-19 Pandemic: Navigating in a time of uncertainty and crisis. Asian Journal of Distance Education, 15(1), 1-126. https://doi.org/10.5281/zenodo.3878572
  • Can, E. (2020). Coronavirüs (Covid-19) pandemisi ve pedagojik yansımaları: Türkiye’de Açık ve Uzaktan Eğitim Uygulamaları. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi AUAd 6(2), 11-53
  • Cansoy, R. (2018). Uluslararası çerçevelere göre 21. yüzyıl becerileri ve eğitim sisteminde kazandırılması. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 7(4), 3112-3134. https://doi.org/10.15869/itobiad.494286
  • Cauchemez, S., Ferguson, N. M., Wachtel, C., Tegnell, A., Saour, G., Duncan, B. ve Nicoll, A. (2009). Closure of schools during an influenza pandemic. The Lancet infectious diseases, 9(8), 473-481. https://doi.org/10.1016/S1473-3099(09)70176-8
  • Chung, G., Lanier, P. ve Wong, P. Y. J. (2020). Mediating effects of parental stress on harsh parenting and parent-child relationship during coronavirus (COVID-19) pandemic in Singapore. Journal of family violence, 1-12. https://doi.org/10.1007/s10896-020-00200-1
  • Cluver, L., Lachman M. J., Sherr L., Wessels I., Krug E.,.. ve McDonald, K. (2020). Parenting in a time of COVID19. The Lancet, (395): e64. https://doi.org/10.1016/S0140-6736(20)30736-4.
  • Cone, L., Brøgger, K., Berghmans, M., Decuypere, M., Förschler, A., Grimaldi, E., ... ve Vanermen, L. (2021). Pandemic Acceleration: Covid-19 and the emergency digitalization of European education. European Educational Research Journal (online), 1-24. https://doi.org/10.1177/14749041211041793
  • Creswell, J. W. (2020). Nitel araştırma yöntemleri: Beş yaklaşıma göre nitel araştırma ve araştırma deseni. (Demir, S., B. ve Bütün, M. çev.). Ankara: Siyasal kitabevi
  • Dalton, L., Rapa, E. ve Stein, A. (2020). Protecting the psychological health of children through effective communication about COVID-19. The Lancet Child & Adolescent Health, 4(5), 346-347. https://doi.org/10.1016/S2352-4642(20)30097-3
  • Doğan, Y. (2007). İlköğretim çağındaki 10-14 yaş grubu öğrencilerinin gelişim özellikleri. Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8 (13), 155-187.
  • Durak, A. (2019). Ebeveyn arabuluculuğunun bazı değişkenlere göre incelenmesi. (Yüksek Lisans Tezi) Bartın Üniversitesi, Bartın. Erişim adresi: https://acikerisim.bartin.edu.tr/handle/11772/1882
  • Farantika, D., Kurniasar, R. D. ve Kholida, A. (2020). Attachment building between parents and children during the pandemic COVID 19. Proceeding International Webinar Series- Educational Revolution in Post COVID Era “Teaching and Evaluation for Children in COVID Era”, 39-47.
  • Fırat, M., Kılınç, H. ve Yüzer, T. V. (2018). Level of intrinsic motivation of distance education students in e‐learning environments. Journal of Computer Assisted Learning, 34(1), 63-70. https://doi.org/10.1111/jcal.12214
  • Grek, S. ve Landri, P. (2021). Education in Europe and the COVID-19 Pandemic. European Educational Research Journal, 20(4), 393-402. https://doi.org/10.1177/14749041211024781
  • Huber, S. G. ve Helm, C. (2020). COVID-19 and schooling: evaluation, assessment and accountability in times of crises—reacting quickly to explore key issues for policy, practice and research with the school barometer. Educational Assessment, Evaluation and Accountability, 32(2), 237-270. https://doi.org/10.1007/s11092-020-09322-y
  • İnan Kaya, G. (2021). Dijital çağda çocuk yetiştirme ve eğitim: Değişen roller. İnsan ve İnsan, 8(27) , 83-100. https://doi.org/10.29224/insanveinsan.819184
  • Kaya, Z. (2002). Uzaktan eğitim. (1. Baskı). Ankara: Pegem A Yayınları. https://bit.ly/3xFG2A9 (Erişim tarihi: 01.02.2021)
  • Kaya, Z. (2006). Öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme. (2.Baskı). Ankara: Pegem A Yayıncılık https://bit.ly/3d6qHiH (Erişim tarihi: 01.02.2021)
  • Kırmızıgül, H. G. (2020). COVID-19 salgını ve beraberinde getirdiği eğitim süreci. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 7(5), 283-289.
  • Koçak, Z. ve Harmancı, H. (2020). COVID-19 pandemi sürecinde ailede ruh sağlığı. Karatay Sosyal Araştırmalar Dergisi, (5), 183-207.
  • Lee, S. J., Ward, K. P., Chang, O. D. ve Downing, K. M. (2021). Parenting activities and the transition to home-based education during the COVID-19 pandemic. Children and Youth Services Review, 122, 105585. https://doi.org/10.1016/j.childyouth.2020.105585
  • Merriam, S. B. (2018). Nitel araştırma: Desen ve uygulama için bir rehber. (Turan, S., çev.edt.). Ankara: Nobel Yayınevi.
  • Meşe, E. ve Sevilen, Ç. (2021). Factors influencing EFL students’ motivation in online learning: A qualitative case study . Journal of Educational Technology and Online Learning, 4 (1) , 11-22. http://doi.org/10.31681/jetol.817680
  • Meyers, K. ve Thomasson, M. A. (2021). Can pandemics affect educational attainment? Evidence from the polio epidemic of 1916. Cliometrica, 15(2), 231-265. https://doi.org/10.1007/s11698-020-00212-3
  • Mukba, G. (2020). COVID-19 Pandemi sürecinde çocuk-ebeveyn etkileşimi. F., Tanhan ve İ. H., Özok. (Ed.). Pandemi ve eğitim içinde (ss.343-354). Ankara: Anı Yayıncılık. https://www.yyu.edu.tr/images/files/pandemi_ve_egitim_kitabi.pdf (Erişim tarihi: 02.07.2021)
  • Onyema, E. M., Eucheria, N. C., Obafemi, F. A., Sen, S., Atonye, F. G., Sharma, A. ve Alsayed, A. O. (2020). Impact of Coronavirus pandemic on education. Journal of Education and Practice, 11(13), 108-121. https://doi.org/10.7176/JEP/11-13-12
  • Oppermann, E., Cohen, F., Wolf, K., Burghardt, L. ve Anders, Y. (2021). Changes in Parents’ Home Learning Activities With Their Children During the COVID-19 Lockdown–The Role of Parental Stress, Parents’ Self-Efficacy and Social Support. Frontiers in psychology, 12. Article no: 682540. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2021.682540
  • Özbay, Ö. (2015). Dünyada ve Türkiye’de uzaktan eğitimin güncel durumu. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, (5), 376-394.
  • Özok, İ. H. (2020). Uzaktan eğitim ile ebeveynler ve öğrencilerde katlanan stres ve baş etme yöntemleri. F., Tanhan ve İ. H., Özok. (Ed.). Pandemi ve eğitim içinde (ss.47-56). Ankara: Anı Yayıncılık. https://www.yyu.edu.tr/images/files/pandemi_ve_egitim_kitabi.pdf (Erişim tarihi: 02.07.2021)
  • Özyürek, A. ve Çetinkaya, A. (2021). COVID-19 Pandemi döneminde aile ve ebeveyn-çocuk ilişkilerinin incelenmesi. Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 18(1), 96-106.
  • Parlak, B. (2017). Dijital çağda eğitim: Olanaklar ve uygulamalar üzerine bir analiz. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 22 (Kayfor 15 Özel Sayısı), 1741-1759.
  • Partnership for 21st Century Learning. (2015). P21 framework definitions. http://www.p21.org/storage/documents/P21_Framework_Definitions.pdf. (Erişim tarihi: 10.01.2021)
  • Patrick, S. W., Henkhaus, L. E., Zickafoose, J. S., Lovell, K., Halvorson, A., Loch, S., ... ve Davis, M. M. (2020). Well-being of parents and children during the COVID-19 pandemic: a national survey. Pediatrics, 146(4) e2020016824. https://doi.org/10.1542/peds.2020-016824
  • Patton, M. Q. (2018). Nitel araştırma ve değerlendirme yöntemleri. (Demir, S. ,B. ve Bütün, M., çev.). Ankara: Pegem Akademi
  • Reimers, F. M. ve Schleicher, A. (2020). A framework to guide an education response to the COVID-19 Pandemic of 2020. OECD. https://bit.ly/31aOonD (Erişim tarihi: 20.01.2021)
  • Rodríguez-de-Dios, I., van Oosten, J. M. ve Igartua, J. J. (2018). A study of the relationship between parental mediation and adolescents’ digital skills, online risks and online opportunities. Computers in Human Behavior, 82, 186-198. https://doi.org/10.1016/j.chb.2018.01.012
  • Sağlam, M. ve Kay, M. A. (2021). COVID-19 salgını sürecinin ailede ebeveyn tutumları ile çocuklarda duygusal ve davranışsal durumlar açısından değerlendirilmesi. İnönü Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksek Okulu Dergisi, 9 (3) , 1115-1130. https://doi.org/10.33715/inonusaglik.986414
  • Saldana, J. (2013). The coding manuel for qualitative reasearchers. California: SAGE Publications
  • Salman, U. A. (2020). Türkiye’de koronavirüsün eğitime etkileri-V, Dijital uçurumu öğrenciler anlatıyor. https://bit.ly/3lq6ZTu (Erişim tarihi: 21.02.2021)
  • Sarı, T. ve Nayır, F. (2020). Pandemi dönemi eğitim: sorunlar ve fırsatlar. Turkish Studies, 15(4), 959-975. https://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.44335
  • Semmar, Y. (2006). Distance learners and academic achievement: The roles of self-efficacy, self-regulation and motivation. Journal of Adult and Continuing Education, 12(2), 244-256. https://doi.org/10.7227/JACE.12.2.9
  • Szabo, T. G., Richling, S., Embry, D. D., Biglan, A. ve Wilson, K. G. (2020). From helpless to hero: Promoting values-based behavior and positive family interaction in the midst of COVID-19. Behavior analysis in practice, 13(3), 568-576. https://doi.org/10.1007/s40617-020-00431-0
  • Toquero, C. M. (2020). Challenges and opportunities for higher education amid the COVID-19 Pandemic: The Philippine context. Pedagogical Research, 5(4), em0063. https://doi.org/10.29333/pr/7947
  • Tükel, R. (2020). COVID-19 Pandemi sürecinde ruh sağlığı. https://www.ttb.org.tr/kutuphane/covid19-rapor_6/covid19-rapor_6_Part71.pdf (Erişim tarihi: 21.02.2021)
  • United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization [UNESCO]. (2020). School closures caused by Coronavirus (Covid-19). https://en.unesco.org/covid19/educationresponse (Erişim tarihi: 21.02.2021)
  • Wang, G., Zhang, Y., Zhao, J., Zhang, J. ve Jiang, F. (2020). Mitigate the effects of home confinement on children during the COVID-19 outbreak. The Lancet, 395(10228), 945-947. https://doi.org/10.1016/S0140-6736(20)30547-X
  • Wang, M. T., Del Toro, J., Scanlon, C. L., Schall, J. D., Zhang, A. L., Belmont, A. M., ... ve Plevniak, K. A. (2021). The roles of stress, coping, and parental support in adolescent psychological well-being in the context of COVID-19: A daily-diary study. Journal of Affective Disorders, 294, 245-253. https://doi.org/10.1016/j.jad.2021.06.082
  • Weaver, J. L. ve Swank, J. M. (2021). Parents’ lived experiences with the COVID-19 pandemic. The Family Journal, 29(2), 136-142. https://doi.org/10.1177/1066480720969194
  • Williamson, B., Eynon, R. ve Potter, J. (2020). Pandemic politics, pedagogies and practices: digital technologies and distance education during the coronavirus emergency. Learning, Media and Technology, 45(2), 107-114. https://doi.org/10.1080/17439884.2020.1761641
  • Xie, X., Siau, K. ve Nah, F. F. H. (2020). COVID-19 pandemic–online education in the new normal and the next normal. Journal of Information Technology Case and Application Research, 22(3), 175-187. https://doi.org/10.1080/15228053.2020.1824884
  • Yamamato, T. G. ve Altun, D. (2020). Coronavirüs ve çevrimiçi (online) eğitimin önlenemeyen yükselişi. Üniversite Araştırmaları Dergisi, 3(1), 25-34. Doi: 10.26701/uad.711110
  • Yıldız, S. ve Bektaş, F. (2021). COVID-19 Salgınının Çocukların Boş Zaman Etkinliklerinde Yarattığı Değişimin Ebeveyn Görüşleriyle Değerlendirilmesi. Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 26 (1), 99-122
  • Yılmaz, E., Güner, B., Mutlu, H., Doğanay, G. ve Yılmaz, D. (2020). Veli algısına göre pandemi dönemi uzaktan eğitim sürecinin niteliği. Konya: Palet Yayınları. https://bit.ly/3lpSX4h (Erişim tarihi: 30.01.2021)
  • Yurdakul, B. (2015). Uzaktan Eğitim. Ö. Demirel (Ed.) Eğitimde yeni yönelimler içinde (ss. 271-288) Ankara: Pegem Akademi
  • Yurdakul, K. I., Dönmez, O., Yaman, F., ve Odabaşı, H. F. (2013). Dijital ebeveynlik ve değişen roller. Gaziantep University Journal of Social Sciences/JSS, 12(4) (2013), 883-896
  • Zhang, J. ve Yu, S. (2021). Reconceptualising digital pedagogy during the COVID-19 pandemic: A qualitative inquiry into distance teaching in China. Innovations in Education and Teaching International, 1-11. https://doi.org/10.1080/14703297.22021.2000473
  • Zhao, Y. (2020). COVID-19 as a catalyst for educational change. Prospects, 49(1), 29-33. https://doi.org/10.1007/s11125-020-09477-y

Emergency Remote Teaching (ERT) Process of Covid-19 Pandemic from the Perspective of Students' Parents: A Phenomenological Inquiry

Yıl 2022, , 445 - 466, 27.06.2022
https://doi.org/10.32709/akusosbil.894043

Öz

Parents, who have important roles in the education of the individual, have increased the stakeholder role in the emergency remote teaching (ERT) process of the COVID-19 Pandemic. In order to explore parents’ experiences, phenomenology, one of the qualitative research designs, was employed in this study. For the purpose of determining the study group, convenience sampling, which is among the purposeful sampling types, was adopted. Interview method and semi-structured interview protocol were operated to collect data. Content analysis method was executed to discover the relations between the themes, categories and codes. Data analysis revealed that the parents experienced psychological, physical and social challenges, and sudden transition caused challenges related to technology literacy. Parents reported an increase in undesirable behaviors such as screen addiction and sleep disorders in their children who had to stay home for a long time. They stated that they could not balance the role of teacher and parenting in the ERT process. Parents stated that they tried to provide a suitable learning environment at home in order to support the education of their children who lost their motivation to learn in this process, but that their children had learning deficiencies and they were worried about the decrease in their academic success. In addition, it was stated that there was an increase in communication and cooperation between children and parents who had the opportunity to spend time together. Although the communication and cooperation of the parents with the school administration weakened, it was observed that there were positive developments in the communication and cooperation with the teachers.

Kaynakça

  • Adedoyin, O. B. ve Soykan, E. (2020). Covid-19 pandemic and online learning: the challenges and opportunities. Interactive Learning Environments, 1-13. https://doi.org/10.1080/10494820.2020.1813180
  • Adıbelli, D. ve Sümen, A. (2020). The effect of the coronavirus (COVID-19) pandemic on health-related quality of life in children. Children and Youth Services Review, 119, 105595. https://doi.org/10.1016/j.childyouth.2020.105595
  • Bakioğlu, B. ve Çevik, M. (2020). COVID-19 pandemisi sürecinde fen bilimleri öğretmenlerinin uzaktan eğitime ilişkin görüşleri. Turkish Studies, 15(4), 109-129. https://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.43502
  • Başaran, M. ve Aksoy, A. B. (2020). Anne-babaların korona-virüs (covid-19) salgını sürecinde aile yaşantılarına ilişkin görüşleri. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 13(71), 668-678.
  • Berg, B. L. ve Lune, H. (2019). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. (Arı, A., çev.) Konya: Eğitim Yayınevi.
  • Boğar, Y. (2020). Koronavirüs (covid-19) pandemisinin eğitime olan etkilerinin değerlendirilmesi ve fen eğitiminin sanallaştırılması: Bölüm 3, E. Yeşilyurt (Ed.), Eğitim sosyal ve beşeri bilimlerine multidisipliner bakış içinde (ss. 78-108). Güven Plus Grup A.Ş. Yayınları https://bit.ly/3DgFzFv (Erişim tarihi: 10.02.2021)
  • Boon, H. J., Brown, L. H., Tsey, K., Speare, R., Pagliano, P., Usher, K. ve Clark, B. (2011). School disaster planning for children with disabilities: A critical review of the literature. International Journal of Special Education, 26(3), 223-237.
  • Boyraz, G. ve Legros, D. N. (2020). Coronavirus disease (COVID-19) and traumatic stress: probable risk factors and correlates of posttraumatic stress disorder. Journal of Loss and Trauma, 25(6-7), 503-522. https://doi.org/10.1080/15325024.2020.1763556
  • Bozkurt, A. (2020). Koronavirüs (Covid-19) pandemi süreci ve pandemi sonrası dünyada eğitime yönelik değerlendirmeler: Yeni normal ve yeni eğitim paradigması. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi AUAd, 6(3), 112-142
  • Bozkurt, A. ve Sharma, R. C. (2020). Emergency remote teaching in a time of global crisis due to CoronaVirus pandemic. Asian Journal of Distance Education, 15(1), i-vi. https://doi.org/10.5281/zenodo.3778083
  • Bozkurt, A., Jung, I., Xiao, J., Vladimirschi, V., Schuwer, R., Egorov, G., … Paskevicius, M. (2020). A global outlook to the interruption of education due to COVID-19 Pandemic: Navigating in a time of uncertainty and crisis. Asian Journal of Distance Education, 15(1), 1-126. https://doi.org/10.5281/zenodo.3878572
  • Can, E. (2020). Coronavirüs (Covid-19) pandemisi ve pedagojik yansımaları: Türkiye’de Açık ve Uzaktan Eğitim Uygulamaları. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi AUAd 6(2), 11-53
  • Cansoy, R. (2018). Uluslararası çerçevelere göre 21. yüzyıl becerileri ve eğitim sisteminde kazandırılması. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 7(4), 3112-3134. https://doi.org/10.15869/itobiad.494286
  • Cauchemez, S., Ferguson, N. M., Wachtel, C., Tegnell, A., Saour, G., Duncan, B. ve Nicoll, A. (2009). Closure of schools during an influenza pandemic. The Lancet infectious diseases, 9(8), 473-481. https://doi.org/10.1016/S1473-3099(09)70176-8
  • Chung, G., Lanier, P. ve Wong, P. Y. J. (2020). Mediating effects of parental stress on harsh parenting and parent-child relationship during coronavirus (COVID-19) pandemic in Singapore. Journal of family violence, 1-12. https://doi.org/10.1007/s10896-020-00200-1
  • Cluver, L., Lachman M. J., Sherr L., Wessels I., Krug E.,.. ve McDonald, K. (2020). Parenting in a time of COVID19. The Lancet, (395): e64. https://doi.org/10.1016/S0140-6736(20)30736-4.
  • Cone, L., Brøgger, K., Berghmans, M., Decuypere, M., Förschler, A., Grimaldi, E., ... ve Vanermen, L. (2021). Pandemic Acceleration: Covid-19 and the emergency digitalization of European education. European Educational Research Journal (online), 1-24. https://doi.org/10.1177/14749041211041793
  • Creswell, J. W. (2020). Nitel araştırma yöntemleri: Beş yaklaşıma göre nitel araştırma ve araştırma deseni. (Demir, S., B. ve Bütün, M. çev.). Ankara: Siyasal kitabevi
  • Dalton, L., Rapa, E. ve Stein, A. (2020). Protecting the psychological health of children through effective communication about COVID-19. The Lancet Child & Adolescent Health, 4(5), 346-347. https://doi.org/10.1016/S2352-4642(20)30097-3
  • Doğan, Y. (2007). İlköğretim çağındaki 10-14 yaş grubu öğrencilerinin gelişim özellikleri. Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8 (13), 155-187.
  • Durak, A. (2019). Ebeveyn arabuluculuğunun bazı değişkenlere göre incelenmesi. (Yüksek Lisans Tezi) Bartın Üniversitesi, Bartın. Erişim adresi: https://acikerisim.bartin.edu.tr/handle/11772/1882
  • Farantika, D., Kurniasar, R. D. ve Kholida, A. (2020). Attachment building between parents and children during the pandemic COVID 19. Proceeding International Webinar Series- Educational Revolution in Post COVID Era “Teaching and Evaluation for Children in COVID Era”, 39-47.
  • Fırat, M., Kılınç, H. ve Yüzer, T. V. (2018). Level of intrinsic motivation of distance education students in e‐learning environments. Journal of Computer Assisted Learning, 34(1), 63-70. https://doi.org/10.1111/jcal.12214
  • Grek, S. ve Landri, P. (2021). Education in Europe and the COVID-19 Pandemic. European Educational Research Journal, 20(4), 393-402. https://doi.org/10.1177/14749041211024781
  • Huber, S. G. ve Helm, C. (2020). COVID-19 and schooling: evaluation, assessment and accountability in times of crises—reacting quickly to explore key issues for policy, practice and research with the school barometer. Educational Assessment, Evaluation and Accountability, 32(2), 237-270. https://doi.org/10.1007/s11092-020-09322-y
  • İnan Kaya, G. (2021). Dijital çağda çocuk yetiştirme ve eğitim: Değişen roller. İnsan ve İnsan, 8(27) , 83-100. https://doi.org/10.29224/insanveinsan.819184
  • Kaya, Z. (2002). Uzaktan eğitim. (1. Baskı). Ankara: Pegem A Yayınları. https://bit.ly/3xFG2A9 (Erişim tarihi: 01.02.2021)
  • Kaya, Z. (2006). Öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme. (2.Baskı). Ankara: Pegem A Yayıncılık https://bit.ly/3d6qHiH (Erişim tarihi: 01.02.2021)
  • Kırmızıgül, H. G. (2020). COVID-19 salgını ve beraberinde getirdiği eğitim süreci. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 7(5), 283-289.
  • Koçak, Z. ve Harmancı, H. (2020). COVID-19 pandemi sürecinde ailede ruh sağlığı. Karatay Sosyal Araştırmalar Dergisi, (5), 183-207.
  • Lee, S. J., Ward, K. P., Chang, O. D. ve Downing, K. M. (2021). Parenting activities and the transition to home-based education during the COVID-19 pandemic. Children and Youth Services Review, 122, 105585. https://doi.org/10.1016/j.childyouth.2020.105585
  • Merriam, S. B. (2018). Nitel araştırma: Desen ve uygulama için bir rehber. (Turan, S., çev.edt.). Ankara: Nobel Yayınevi.
  • Meşe, E. ve Sevilen, Ç. (2021). Factors influencing EFL students’ motivation in online learning: A qualitative case study . Journal of Educational Technology and Online Learning, 4 (1) , 11-22. http://doi.org/10.31681/jetol.817680
  • Meyers, K. ve Thomasson, M. A. (2021). Can pandemics affect educational attainment? Evidence from the polio epidemic of 1916. Cliometrica, 15(2), 231-265. https://doi.org/10.1007/s11698-020-00212-3
  • Mukba, G. (2020). COVID-19 Pandemi sürecinde çocuk-ebeveyn etkileşimi. F., Tanhan ve İ. H., Özok. (Ed.). Pandemi ve eğitim içinde (ss.343-354). Ankara: Anı Yayıncılık. https://www.yyu.edu.tr/images/files/pandemi_ve_egitim_kitabi.pdf (Erişim tarihi: 02.07.2021)
  • Onyema, E. M., Eucheria, N. C., Obafemi, F. A., Sen, S., Atonye, F. G., Sharma, A. ve Alsayed, A. O. (2020). Impact of Coronavirus pandemic on education. Journal of Education and Practice, 11(13), 108-121. https://doi.org/10.7176/JEP/11-13-12
  • Oppermann, E., Cohen, F., Wolf, K., Burghardt, L. ve Anders, Y. (2021). Changes in Parents’ Home Learning Activities With Their Children During the COVID-19 Lockdown–The Role of Parental Stress, Parents’ Self-Efficacy and Social Support. Frontiers in psychology, 12. Article no: 682540. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2021.682540
  • Özbay, Ö. (2015). Dünyada ve Türkiye’de uzaktan eğitimin güncel durumu. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, (5), 376-394.
  • Özok, İ. H. (2020). Uzaktan eğitim ile ebeveynler ve öğrencilerde katlanan stres ve baş etme yöntemleri. F., Tanhan ve İ. H., Özok. (Ed.). Pandemi ve eğitim içinde (ss.47-56). Ankara: Anı Yayıncılık. https://www.yyu.edu.tr/images/files/pandemi_ve_egitim_kitabi.pdf (Erişim tarihi: 02.07.2021)
  • Özyürek, A. ve Çetinkaya, A. (2021). COVID-19 Pandemi döneminde aile ve ebeveyn-çocuk ilişkilerinin incelenmesi. Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 18(1), 96-106.
  • Parlak, B. (2017). Dijital çağda eğitim: Olanaklar ve uygulamalar üzerine bir analiz. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 22 (Kayfor 15 Özel Sayısı), 1741-1759.
  • Partnership for 21st Century Learning. (2015). P21 framework definitions. http://www.p21.org/storage/documents/P21_Framework_Definitions.pdf. (Erişim tarihi: 10.01.2021)
  • Patrick, S. W., Henkhaus, L. E., Zickafoose, J. S., Lovell, K., Halvorson, A., Loch, S., ... ve Davis, M. M. (2020). Well-being of parents and children during the COVID-19 pandemic: a national survey. Pediatrics, 146(4) e2020016824. https://doi.org/10.1542/peds.2020-016824
  • Patton, M. Q. (2018). Nitel araştırma ve değerlendirme yöntemleri. (Demir, S. ,B. ve Bütün, M., çev.). Ankara: Pegem Akademi
  • Reimers, F. M. ve Schleicher, A. (2020). A framework to guide an education response to the COVID-19 Pandemic of 2020. OECD. https://bit.ly/31aOonD (Erişim tarihi: 20.01.2021)
  • Rodríguez-de-Dios, I., van Oosten, J. M. ve Igartua, J. J. (2018). A study of the relationship between parental mediation and adolescents’ digital skills, online risks and online opportunities. Computers in Human Behavior, 82, 186-198. https://doi.org/10.1016/j.chb.2018.01.012
  • Sağlam, M. ve Kay, M. A. (2021). COVID-19 salgını sürecinin ailede ebeveyn tutumları ile çocuklarda duygusal ve davranışsal durumlar açısından değerlendirilmesi. İnönü Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksek Okulu Dergisi, 9 (3) , 1115-1130. https://doi.org/10.33715/inonusaglik.986414
  • Saldana, J. (2013). The coding manuel for qualitative reasearchers. California: SAGE Publications
  • Salman, U. A. (2020). Türkiye’de koronavirüsün eğitime etkileri-V, Dijital uçurumu öğrenciler anlatıyor. https://bit.ly/3lq6ZTu (Erişim tarihi: 21.02.2021)
  • Sarı, T. ve Nayır, F. (2020). Pandemi dönemi eğitim: sorunlar ve fırsatlar. Turkish Studies, 15(4), 959-975. https://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.44335
  • Semmar, Y. (2006). Distance learners and academic achievement: The roles of self-efficacy, self-regulation and motivation. Journal of Adult and Continuing Education, 12(2), 244-256. https://doi.org/10.7227/JACE.12.2.9
  • Szabo, T. G., Richling, S., Embry, D. D., Biglan, A. ve Wilson, K. G. (2020). From helpless to hero: Promoting values-based behavior and positive family interaction in the midst of COVID-19. Behavior analysis in practice, 13(3), 568-576. https://doi.org/10.1007/s40617-020-00431-0
  • Toquero, C. M. (2020). Challenges and opportunities for higher education amid the COVID-19 Pandemic: The Philippine context. Pedagogical Research, 5(4), em0063. https://doi.org/10.29333/pr/7947
  • Tükel, R. (2020). COVID-19 Pandemi sürecinde ruh sağlığı. https://www.ttb.org.tr/kutuphane/covid19-rapor_6/covid19-rapor_6_Part71.pdf (Erişim tarihi: 21.02.2021)
  • United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization [UNESCO]. (2020). School closures caused by Coronavirus (Covid-19). https://en.unesco.org/covid19/educationresponse (Erişim tarihi: 21.02.2021)
  • Wang, G., Zhang, Y., Zhao, J., Zhang, J. ve Jiang, F. (2020). Mitigate the effects of home confinement on children during the COVID-19 outbreak. The Lancet, 395(10228), 945-947. https://doi.org/10.1016/S0140-6736(20)30547-X
  • Wang, M. T., Del Toro, J., Scanlon, C. L., Schall, J. D., Zhang, A. L., Belmont, A. M., ... ve Plevniak, K. A. (2021). The roles of stress, coping, and parental support in adolescent psychological well-being in the context of COVID-19: A daily-diary study. Journal of Affective Disorders, 294, 245-253. https://doi.org/10.1016/j.jad.2021.06.082
  • Weaver, J. L. ve Swank, J. M. (2021). Parents’ lived experiences with the COVID-19 pandemic. The Family Journal, 29(2), 136-142. https://doi.org/10.1177/1066480720969194
  • Williamson, B., Eynon, R. ve Potter, J. (2020). Pandemic politics, pedagogies and practices: digital technologies and distance education during the coronavirus emergency. Learning, Media and Technology, 45(2), 107-114. https://doi.org/10.1080/17439884.2020.1761641
  • Xie, X., Siau, K. ve Nah, F. F. H. (2020). COVID-19 pandemic–online education in the new normal and the next normal. Journal of Information Technology Case and Application Research, 22(3), 175-187. https://doi.org/10.1080/15228053.2020.1824884
  • Yamamato, T. G. ve Altun, D. (2020). Coronavirüs ve çevrimiçi (online) eğitimin önlenemeyen yükselişi. Üniversite Araştırmaları Dergisi, 3(1), 25-34. Doi: 10.26701/uad.711110
  • Yıldız, S. ve Bektaş, F. (2021). COVID-19 Salgınının Çocukların Boş Zaman Etkinliklerinde Yarattığı Değişimin Ebeveyn Görüşleriyle Değerlendirilmesi. Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 26 (1), 99-122
  • Yılmaz, E., Güner, B., Mutlu, H., Doğanay, G. ve Yılmaz, D. (2020). Veli algısına göre pandemi dönemi uzaktan eğitim sürecinin niteliği. Konya: Palet Yayınları. https://bit.ly/3lpSX4h (Erişim tarihi: 30.01.2021)
  • Yurdakul, B. (2015). Uzaktan Eğitim. Ö. Demirel (Ed.) Eğitimde yeni yönelimler içinde (ss. 271-288) Ankara: Pegem Akademi
  • Yurdakul, K. I., Dönmez, O., Yaman, F., ve Odabaşı, H. F. (2013). Dijital ebeveynlik ve değişen roller. Gaziantep University Journal of Social Sciences/JSS, 12(4) (2013), 883-896
  • Zhang, J. ve Yu, S. (2021). Reconceptualising digital pedagogy during the COVID-19 pandemic: A qualitative inquiry into distance teaching in China. Innovations in Education and Teaching International, 1-11. https://doi.org/10.1080/14703297.22021.2000473
  • Zhao, Y. (2020). COVID-19 as a catalyst for educational change. Prospects, 49(1), 29-33. https://doi.org/10.1007/s11125-020-09477-y
Toplam 67 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eğitim
Yazarlar

Pınar Korukluoğlu 0000-0003-2077-6060

Bünyamin Bavlı Bu kişi benim 0000-0002-7274-0935

Yayımlanma Tarihi 27 Haziran 2022
Gönderilme Tarihi 9 Mart 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022

Kaynak Göster

APA Korukluoğlu, P., & Bavlı, B. (2022). Öğrenci Velileri Gözünden COVID-19 Pandemisi Acil Uzaktan Öğretim (AUÖ) Süreci: Fenomenolojik Bir Çalışma. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 24(2), 445-466. https://doi.org/10.32709/akusosbil.894043