Derleme
PDF EndNote BibTex RIS Kaynak Göster

An Evaluation on The Use of Stories of Local Gastronomy Products in Destination

Yıl 2021, Cilt 23, Sayı 2, 730 - 743, 30.06.2021
https://doi.org/10.32709/akusosbil.845851

Öz

Stories play an important role in the sustainability of cultural tourism, as a communication tool that enables the transmission of events from generation to generation, and gives destinations a unique competitive advantage by adding a distinctive element of attraction. Storytelling practices, in which local foods, which are known to be a destination attraction element, are used as the main theme, play an important role in raising awareness, arousing consumer curiosity and achieving more than the success of local foods alone. The combination of two attractive elements, such as story and local food, will be even more effective than arousing. This study investigating the use of stories in the marketing of gastronomic products is a literature review. In the study, in the marketing of local foods, which are a destination attraction factor in tourism; It explains how storytelling and gastronomy can be used together and what should be considered. In case of using what the storytelling way countries / regions which can provide benefits, in Turkey which products will find a place in this study, the combination of appealing to emotions and memory in place to keep skills with gastronomic sciences are being investigated may be what extent the power to appeal to potential tourists. At the end of the study, suggestions for the use of stories in the marketing of gastronomic products are presented.

Kaynakça

  • Aksoy, M. ve Sezgi, G. (2015). Gastronomi turizmi ve Güneydoğu Anadolu Bölgesi gastronomik unsurları. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 3(3), 79-89.
  • Albayrak, A. (2013). Farklı milletlerden turistlerin türk mutfağına ilişkin görüşlerinin saptanması üzerine bir çalışma, Journal of Yasar University, 3 (8), 5049-5063.
  • Antonio, S., Basiricò, R., and Seccia, A. A. (2019). On the effects of storytelling on wine price. BIO Web of Conferences, 15(1), 2-5
  • Ar, H. ve Çelik Uğuz, S. (2015). Somut olmayan kültürel mirasın korunmasında turist rehberlerinin rollerine yönelik turist algıları üzerine bir araştırma, Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, Cilt: 8 Sayı: 41, s. 1406-1418.
  • Aslan, Z., Güneren, E. ve Çoban, G. (2014). Destinasyon markalaşma sürecinde yöresel mutfağın rolü: Nevşehir örneği, Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 2 (4), 3-13.
  • Aydoğdu, A., Okay, E. Ö. ve Köse, Z. C. (2016). Destinasyon tercihinde gastronomi turizmi'nin önemi: Bozcaada örneği. Uluslararası Türk Dünyası Turizm Araştırmaları Dergisi, 1(2), 120-132.
  • Bayrakcı, S. ve Akdağ, G. (2016). Yerel yemek tüketim motivasyonlarının turistlerin tekrar ziyaret eğilimlerine etkisi: Gaziantep’i ziyaret eden yerli turistler üzerine bir araştırma. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 27(1), 96-110.
  • Bryon, J. (2012), Tour Guides as Storytellers-From Selling to Sharing, Scandinavian Journal of Hospitality and Tourism, 12(1), 27-43.
  • Bucak, T. ve Aracı, Ü. E. (2013). Türkiye’de gastronomi turizmi üzerine genel bir değerlendirme, Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 16 (30), 208-209
  • Carù, A. Caru, A. and Cova, B. (2006). Consuming experience. Routledge.
  • Choe, J. S. and Park, H. S. (2009). A case study on storytelling application of native local foods. Journal of the Korean Society of Food Culture, 24(2), 137-145.
  • Çağlı, I. B. (2012). Türkiye'de yerel kültürün turizm odaklı kalkınmadaki rolü: gastronomi turizmi örneği (Yayımlanmamış doktora tezi). İstanbul Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Du Rand, G. E. and Heath, E. (2006). Towards a framework for food tourism as an element of destination marketing. Current Issues in Toursim, 9(3), 206-234.
  • Gökşen, C. (2009, Mayıs). Geleneksel yemeklerimizin bazılarının efsaneleri, II. Geleneksel Gıdalar Sempozyumu, Van.
  • Greco, F. (2019). Healthy food, storytelling and pleasure. http://tesi.luiss.it/25773/1/693591_GRECO_FEDERICO.pdf adresinden ulaşıldı (22.11.2020)
  • https://www.tursab.org.tr/e-dergi?pdf=apps/OldFiles//dosya/12302/tursab-gastronomi-turizmi-raporu_12302_3531549.pdf (Erişim Tarihi 18.07.2019)
  • https://otherworkers.com/ (erişim tarihi 18.07.2019)
  • https://www.oggusto.com/gastronomi/2020-gastronomi-trendleri) (Erişim Tarihi 18.07.2019)
  • https://koftecihacibekir.com.tr/islama-kofte (Erişim Tarihi 15.11.2020)
  • https://www.turkpatent.gov.tr/TURKPATENT/geographicalRegisteredList/ (Erişim Tarihi 10.11.20209
  • https://adabazar.com/galeriler/sakarya-nin-meshur-islama-koftesinin-hikayesi (Erişim Tarihi 15.11.2020)
  • https://www.haberler.com/uc-gun-boyunca-gastronomi-pazarlamasi-konusuldu-11423501-haberi/ (Erişim Tarihi 20.12.2020)
  • Kılıç, B ve Bekar, A. (2014). Turistlerin gelir düzeylerine göre destinasyondaki gastronomi turizmi etkinliklerine katılımları, 2. Kırsal Turizm Sempozyumu, Aksaray.
  • Kim, J. H. ve Youn, H. (2016), How to design and deliver stories about tourism destinations, Journal of Travel Research, 56(6), 1-13. doi: 10.1177/0047287516666720
  • Kocabulut, Ö. ve Kılıçarslan, D. (2018). Turistlerin yerel yiyecek tüketme ve satın alma davranışları üzerine kavramsal bir çalışma. Journal Of Tourism And Gastronomy Studies, 6(1), 213-227. doi: 10.21325/jotags.2018.183
  • Lee, Y. S. and Shin, W. J. (2015). Marketing tradition-bound products through storytelling: a case study of a Japanese sake brewery. Service Business, 9(2), 281-295. doi: 10.1007/s11628-013-0227-5
  • Mckercher, B., Okumuş, F. ve Okumuş, B. (2008). Food tourism as a viable market segment: it’s all how you cook the numbers, Journal Of Travel & Tourism Marketing, 25(2), 137- 148. doi: 10.1080/10548400802402404
  • Mora, P. and Livat, F. (2013). Does storytelling add value to fine Bordeaux wines?. Wine Economics and Policy, 2(1), 3-10. doi: 10.1016/j.wep.2013.01.001
  • Mossberg, L. and Eide, D. (2017). Storytelling and meal experience concepts. European Planning Studies, 25(7), 1184-1199. doi: 10.1080/09654313.2016.1276156
  • Mossberg, L., Therkelsen, A., Huijbens, E., Björk, P. and Olssen, A. K. (2010), Storytelling and destination development, Oslo: Norden Nordic Innovation Centre.
  • Mossberg, L. (2007). A marketing approach to the tourist experience. Scandinavian journal of hospitality and tourism, 7(1), 59-74. doi: 10.1080/15022250701231915
  • Niemchai, S., Panyaem, K., Wattanaparb, N. and Tawatnagul, T. (2019). Using storytelling marketing concepts to promote thai cuisine in 4 regions. Dusit Thani College Journal, 13(1), 459-474.
  • Park, A. R. and Cho, M. S. (2010). The effect of storytelling on purchase behavior in local food restaurant. Journal of the Korean Society of Food Culture, 25(6), 764-769.
  • Pearson, D. Henryks, J. Trott, A. Jones, P. Parker, G. Dumaresq, D. and Dyball, R. (2011). Local food: understanding consumer motivations in ınnovative retail formats. British Food Journal, 113(7): 886-899. doi: 10.1108/00070701111148414
  • Pierre, M. and Florine, L. (2013). Does storytelling add value to fine Bordeaux wine. Wine Econ Policy, 2, 3-10.
  • Pink, D. H. (2006). A Whole New Mind: Why Right-Brainers Will Rule the Future, https://www.google.com/search?tbm=bks&q=A+Whole+New+Mind%3A+Why+Right- Brainers+Will+Rule+the+Future adresinden ulaşıldı (10.12.2020)
  • Pullphothong L. and Sopha, C. (2013). Gastronomic tourism in ayutthaya, thailand. proceedings of the ınternational conference on tourism, Transport, and Logistics, 14-16 February, France.
  • Ryu, K. and Jang, S. (2006). Intention to experience local cuisine in a travel destination: The modified theory of reasoned action. Journal of Hospitality and Tourism Research, 30(4), 507-516. doi: 10.1177/1096348006287163
  • Saatçi, G. (2019). Coğrafi İşaretli Yiyeceklerin tanıtım unsuru olarak yöresel yemekler kapsamında değerlendirilmesi. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 7(1),358-374. doi: 10.21325/jotags.2019.367
  • Serçek, S. ve Hassan, A. (2016). Turizmde destinasyon markalaşması ve diyarbakır örneği.Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi, 13(1), 6-27.
  • Sharma, A. Gregoire, M. B. and Strohbehn, C. (2009). Assessing costs of using local foods in ındependent restaurants. Journal of Foodservice Business Research, 12(1): 55-71. doi: doi.org/10.1080/15378020802672089
  • Song, Y. A. and Jeon, K. H. (2013). Influence of consumers' knowledge on their behavioral intentions by the storytelling about the local food. The Journal of the Korea Contents Association, 13(8), 118-127. doi: 10.5392/JKCA.2013.13.08.118
  • Sökmen, C. ve Özkanlı, O. (2018). Gastronomi turizmi alanyazının gelişimi: Journal of Tourism and Gastronomy Studies dergisinde yayımlanan makaleler üzerine bir inceleme. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 6(2), 99-127. doi: 10.21325/jotags.2018.204
  • Story, M., Kaphingst, K. M., Robinson-O'Brien, R., and Glanz, K. (2008). Creating healthy food and eating environments: policy and environmental approaches. Annual Review of Public Health, 29(1), 253-272. doi: 10.1146/annurev.publhealth.29.020907.090926
  • Şengül, S. ve Türkay, O. (2016). Akdeniz mutfak kültürünün gastronomi turizmi bağlamında değerlendirilmesi. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 4(1), 86-99. doi: 10.21325/jotags.2016.24
  • Şimşek, a. ve yıldız, s. (2020). türklere özgü içkilerin gastronomi turizmi açısından incelenmesi, Investigation of. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 8(1), 684-699.
  • Uygur, S. M. Demirer, D. ve Hatırnaz, A. G. B. (2017). Turizm pazarlamasında alternatif bir araç olarak hikayelerin kullanımı, Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 5(42),34-42. doi: 10.16992/ASOS.12054
  • Van Laer, T., De Ruyter, K., Visconti, L. M., and Wetzels, M. (2014). The extended transportation-imagery model: A meta-analysis of the antecedents and consequences of consumers' narrative transportation. Journal of Consumer Research, 40(5), 797-817. doi: 10.2139/ssrn.2033192
  • Yıldız, S. (2017). Kültür turizmi öğesi olarak gastronomi ve Mardin ili’nin gastronomi imajı. 18.Ulusal Turizm Kongresi, 18-22 Ekim 2017, Mardin Artuklu Üniversitesi, Mardin
  • Yiğitol, B. ve Alagöz, S. B. (2019). Marka hikâyesine yönelik tüketici tepkilerinin belirlenmesi üzerine bir araştırma, Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (34), 1-28.
  • Youn, H. and Kim, J. H. (2017). Effects of ingredients, names and stories about food origins on perceived authenticity and purchase intentions. International Journal of Hospitality Management, 63(1), 11-21. doi: 10.1016/j.ijhm.2017.01.002
  • Yüncü, H. R. (2010). Sürdürülebilir turizm açısından gastronomi turizmi ve Perşembe yaylası, S. Şengel (Ed), Yerel Değerler ve Yayla Turizmi içinde (ss.19-26 ). Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Zağralı, E. ve Akbaba, A. (2015). Turistlerin destinasyon seçiminde yöresel yemeklerin rolü: izmir yarımadası’nı ziyaret eden turistlerin görüşleri üzerine bir araştırma, Journal of Yaşar University, 10(40), 6633-6644.
  • Zepeda, L. and Li, J. (2006). Who buys local food?, Journal of Food Distribution Research, 37(3): 5- 15. doi: 10.22004/ag.econ.7064

Yerel Gastronomi Ürünlerine Ait Hikâyelerin Destinasyon Pazarlamasında Kullanılmasına İlişkin Bir Değerlendirme

Yıl 2021, Cilt 23, Sayı 2, 730 - 743, 30.06.2021
https://doi.org/10.32709/akusosbil.845851

Öz

Hikâyeler, olayların nesilden nesile aktarımını sağlayan bir iletişim aracı olarak, kültürel turizmin sürdürülebilirliğinde önemli bir rol oynamakta ve destinasyonlara farklı bir çekicilik unsuru katarak benzersiz bir rekabet avantajı kazandırmaktadır. Başlı başına destinasyon çekicilik unsuru olduğu bilinen yerel yiyeceklerin ana tema olarak kullanıldığı hikâye anlatımı uygulamaları bilinirlik sağlama, tüketicide merak uyandırma ve yerel yiyeceklerin tek başına elde edebileceği çekicilik başarısından fazlasını elde edebilme noktasında önemli rol oynamaktadır. Hikâye ve yerel yiyecek gibi iki çekici unsurun bir arada kullanımı merak uyandırmaktan daha da etkili olacaktır. Gastronomik ürünlerin pazarlanmasında hikayelerin kullanımının araştırıldığı bu çalışma bir alan yazın taramasıdır. Çalışmada turizmde destinasyon çekicilik unsuru olan yerel yiyeceklerin pazarlanmasında; hikâye anlatımı ve gastronomi biliminin, bir arada, nasıl kullanılabileceği ve nelerin göz önüne alınması gerektiği açıklanmaktadır. Hikâye anlatımının ne şekilde kullanılması durumunda ülke/bölgeye hangi faydaları sağlayabileceği, Türkiye’ de hangi ürünlerin bu çalışmalar içinde yer bulabileceği, duygulara hitap etme ve hafızada yer tutma becerisi ile gastronomi biliminin birleştirilmesinin potansiyel turiste hitap etme gücünün ne boyutta olabileceği araştırılmaktadır. Çalışmanın sonunda gastronomik ürünlerin pazarlama çalışmalarında hikâyelerin kullanılmasına ilişkin öneriler sunulmaktadır.


Kaynakça

  • Aksoy, M. ve Sezgi, G. (2015). Gastronomi turizmi ve Güneydoğu Anadolu Bölgesi gastronomik unsurları. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 3(3), 79-89.
  • Albayrak, A. (2013). Farklı milletlerden turistlerin türk mutfağına ilişkin görüşlerinin saptanması üzerine bir çalışma, Journal of Yasar University, 3 (8), 5049-5063.
  • Antonio, S., Basiricò, R., and Seccia, A. A. (2019). On the effects of storytelling on wine price. BIO Web of Conferences, 15(1), 2-5
  • Ar, H. ve Çelik Uğuz, S. (2015). Somut olmayan kültürel mirasın korunmasında turist rehberlerinin rollerine yönelik turist algıları üzerine bir araştırma, Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, Cilt: 8 Sayı: 41, s. 1406-1418.
  • Aslan, Z., Güneren, E. ve Çoban, G. (2014). Destinasyon markalaşma sürecinde yöresel mutfağın rolü: Nevşehir örneği, Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 2 (4), 3-13.
  • Aydoğdu, A., Okay, E. Ö. ve Köse, Z. C. (2016). Destinasyon tercihinde gastronomi turizmi'nin önemi: Bozcaada örneği. Uluslararası Türk Dünyası Turizm Araştırmaları Dergisi, 1(2), 120-132.
  • Bayrakcı, S. ve Akdağ, G. (2016). Yerel yemek tüketim motivasyonlarının turistlerin tekrar ziyaret eğilimlerine etkisi: Gaziantep’i ziyaret eden yerli turistler üzerine bir araştırma. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 27(1), 96-110.
  • Bryon, J. (2012), Tour Guides as Storytellers-From Selling to Sharing, Scandinavian Journal of Hospitality and Tourism, 12(1), 27-43.
  • Bucak, T. ve Aracı, Ü. E. (2013). Türkiye’de gastronomi turizmi üzerine genel bir değerlendirme, Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 16 (30), 208-209
  • Carù, A. Caru, A. and Cova, B. (2006). Consuming experience. Routledge.
  • Choe, J. S. and Park, H. S. (2009). A case study on storytelling application of native local foods. Journal of the Korean Society of Food Culture, 24(2), 137-145.
  • Çağlı, I. B. (2012). Türkiye'de yerel kültürün turizm odaklı kalkınmadaki rolü: gastronomi turizmi örneği (Yayımlanmamış doktora tezi). İstanbul Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Du Rand, G. E. and Heath, E. (2006). Towards a framework for food tourism as an element of destination marketing. Current Issues in Toursim, 9(3), 206-234.
  • Gökşen, C. (2009, Mayıs). Geleneksel yemeklerimizin bazılarının efsaneleri, II. Geleneksel Gıdalar Sempozyumu, Van.
  • Greco, F. (2019). Healthy food, storytelling and pleasure. http://tesi.luiss.it/25773/1/693591_GRECO_FEDERICO.pdf adresinden ulaşıldı (22.11.2020)
  • https://www.tursab.org.tr/e-dergi?pdf=apps/OldFiles//dosya/12302/tursab-gastronomi-turizmi-raporu_12302_3531549.pdf (Erişim Tarihi 18.07.2019)
  • https://otherworkers.com/ (erişim tarihi 18.07.2019)
  • https://www.oggusto.com/gastronomi/2020-gastronomi-trendleri) (Erişim Tarihi 18.07.2019)
  • https://koftecihacibekir.com.tr/islama-kofte (Erişim Tarihi 15.11.2020)
  • https://www.turkpatent.gov.tr/TURKPATENT/geographicalRegisteredList/ (Erişim Tarihi 10.11.20209
  • https://adabazar.com/galeriler/sakarya-nin-meshur-islama-koftesinin-hikayesi (Erişim Tarihi 15.11.2020)
  • https://www.haberler.com/uc-gun-boyunca-gastronomi-pazarlamasi-konusuldu-11423501-haberi/ (Erişim Tarihi 20.12.2020)
  • Kılıç, B ve Bekar, A. (2014). Turistlerin gelir düzeylerine göre destinasyondaki gastronomi turizmi etkinliklerine katılımları, 2. Kırsal Turizm Sempozyumu, Aksaray.
  • Kim, J. H. ve Youn, H. (2016), How to design and deliver stories about tourism destinations, Journal of Travel Research, 56(6), 1-13. doi: 10.1177/0047287516666720
  • Kocabulut, Ö. ve Kılıçarslan, D. (2018). Turistlerin yerel yiyecek tüketme ve satın alma davranışları üzerine kavramsal bir çalışma. Journal Of Tourism And Gastronomy Studies, 6(1), 213-227. doi: 10.21325/jotags.2018.183
  • Lee, Y. S. and Shin, W. J. (2015). Marketing tradition-bound products through storytelling: a case study of a Japanese sake brewery. Service Business, 9(2), 281-295. doi: 10.1007/s11628-013-0227-5
  • Mckercher, B., Okumuş, F. ve Okumuş, B. (2008). Food tourism as a viable market segment: it’s all how you cook the numbers, Journal Of Travel & Tourism Marketing, 25(2), 137- 148. doi: 10.1080/10548400802402404
  • Mora, P. and Livat, F. (2013). Does storytelling add value to fine Bordeaux wines?. Wine Economics and Policy, 2(1), 3-10. doi: 10.1016/j.wep.2013.01.001
  • Mossberg, L. and Eide, D. (2017). Storytelling and meal experience concepts. European Planning Studies, 25(7), 1184-1199. doi: 10.1080/09654313.2016.1276156
  • Mossberg, L., Therkelsen, A., Huijbens, E., Björk, P. and Olssen, A. K. (2010), Storytelling and destination development, Oslo: Norden Nordic Innovation Centre.
  • Mossberg, L. (2007). A marketing approach to the tourist experience. Scandinavian journal of hospitality and tourism, 7(1), 59-74. doi: 10.1080/15022250701231915
  • Niemchai, S., Panyaem, K., Wattanaparb, N. and Tawatnagul, T. (2019). Using storytelling marketing concepts to promote thai cuisine in 4 regions. Dusit Thani College Journal, 13(1), 459-474.
  • Park, A. R. and Cho, M. S. (2010). The effect of storytelling on purchase behavior in local food restaurant. Journal of the Korean Society of Food Culture, 25(6), 764-769.
  • Pearson, D. Henryks, J. Trott, A. Jones, P. Parker, G. Dumaresq, D. and Dyball, R. (2011). Local food: understanding consumer motivations in ınnovative retail formats. British Food Journal, 113(7): 886-899. doi: 10.1108/00070701111148414
  • Pierre, M. and Florine, L. (2013). Does storytelling add value to fine Bordeaux wine. Wine Econ Policy, 2, 3-10.
  • Pink, D. H. (2006). A Whole New Mind: Why Right-Brainers Will Rule the Future, https://www.google.com/search?tbm=bks&q=A+Whole+New+Mind%3A+Why+Right- Brainers+Will+Rule+the+Future adresinden ulaşıldı (10.12.2020)
  • Pullphothong L. and Sopha, C. (2013). Gastronomic tourism in ayutthaya, thailand. proceedings of the ınternational conference on tourism, Transport, and Logistics, 14-16 February, France.
  • Ryu, K. and Jang, S. (2006). Intention to experience local cuisine in a travel destination: The modified theory of reasoned action. Journal of Hospitality and Tourism Research, 30(4), 507-516. doi: 10.1177/1096348006287163
  • Saatçi, G. (2019). Coğrafi İşaretli Yiyeceklerin tanıtım unsuru olarak yöresel yemekler kapsamında değerlendirilmesi. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 7(1),358-374. doi: 10.21325/jotags.2019.367
  • Serçek, S. ve Hassan, A. (2016). Turizmde destinasyon markalaşması ve diyarbakır örneği.Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi, 13(1), 6-27.
  • Sharma, A. Gregoire, M. B. and Strohbehn, C. (2009). Assessing costs of using local foods in ındependent restaurants. Journal of Foodservice Business Research, 12(1): 55-71. doi: doi.org/10.1080/15378020802672089
  • Song, Y. A. and Jeon, K. H. (2013). Influence of consumers' knowledge on their behavioral intentions by the storytelling about the local food. The Journal of the Korea Contents Association, 13(8), 118-127. doi: 10.5392/JKCA.2013.13.08.118
  • Sökmen, C. ve Özkanlı, O. (2018). Gastronomi turizmi alanyazının gelişimi: Journal of Tourism and Gastronomy Studies dergisinde yayımlanan makaleler üzerine bir inceleme. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 6(2), 99-127. doi: 10.21325/jotags.2018.204
  • Story, M., Kaphingst, K. M., Robinson-O'Brien, R., and Glanz, K. (2008). Creating healthy food and eating environments: policy and environmental approaches. Annual Review of Public Health, 29(1), 253-272. doi: 10.1146/annurev.publhealth.29.020907.090926
  • Şengül, S. ve Türkay, O. (2016). Akdeniz mutfak kültürünün gastronomi turizmi bağlamında değerlendirilmesi. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 4(1), 86-99. doi: 10.21325/jotags.2016.24
  • Şimşek, a. ve yıldız, s. (2020). türklere özgü içkilerin gastronomi turizmi açısından incelenmesi, Investigation of. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 8(1), 684-699.
  • Uygur, S. M. Demirer, D. ve Hatırnaz, A. G. B. (2017). Turizm pazarlamasında alternatif bir araç olarak hikayelerin kullanımı, Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 5(42),34-42. doi: 10.16992/ASOS.12054
  • Van Laer, T., De Ruyter, K., Visconti, L. M., and Wetzels, M. (2014). The extended transportation-imagery model: A meta-analysis of the antecedents and consequences of consumers' narrative transportation. Journal of Consumer Research, 40(5), 797-817. doi: 10.2139/ssrn.2033192
  • Yıldız, S. (2017). Kültür turizmi öğesi olarak gastronomi ve Mardin ili’nin gastronomi imajı. 18.Ulusal Turizm Kongresi, 18-22 Ekim 2017, Mardin Artuklu Üniversitesi, Mardin
  • Yiğitol, B. ve Alagöz, S. B. (2019). Marka hikâyesine yönelik tüketici tepkilerinin belirlenmesi üzerine bir araştırma, Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (34), 1-28.
  • Youn, H. and Kim, J. H. (2017). Effects of ingredients, names and stories about food origins on perceived authenticity and purchase intentions. International Journal of Hospitality Management, 63(1), 11-21. doi: 10.1016/j.ijhm.2017.01.002
  • Yüncü, H. R. (2010). Sürdürülebilir turizm açısından gastronomi turizmi ve Perşembe yaylası, S. Şengel (Ed), Yerel Değerler ve Yayla Turizmi içinde (ss.19-26 ). Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Zağralı, E. ve Akbaba, A. (2015). Turistlerin destinasyon seçiminde yöresel yemeklerin rolü: izmir yarımadası’nı ziyaret eden turistlerin görüşleri üzerine bir araştırma, Journal of Yaşar University, 10(40), 6633-6644.
  • Zepeda, L. and Li, J. (2006). Who buys local food?, Journal of Food Distribution Research, 37(3): 5- 15. doi: 10.22004/ag.econ.7064

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Sosyal
Bölüm Halkla İlişkiler - İletişim
Yazarlar

Nazlı KARDEŞ ÇOLAKOĞLU> (Sorumlu Yazar)
BEYKENT ÜNİVERSİTESİ, İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ, TURİZM İŞLETMECİLİĞİ VE OTELCİLİK BÖLÜMÜ
0000-0001-7259-8281
Türkiye


Mehmet SARIIŞIK>
SAKARYA UYGULAMALI BİLİMLER ÜNİVERSİTESİ TURİZM FAKÜLTESİ
0000-0002-0681-6137
Türkiye

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2021
Yayınlandığı Sayı Yıl 2021, Cilt 23, Sayı 2

Kaynak Göster

APA Kardeş Çolakoğlu, N. & Sarıışık, M. (2021). Yerel Gastronomi Ürünlerine Ait Hikâyelerin Destinasyon Pazarlamasında Kullanılmasına İlişkin Bir Değerlendirme . Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , 23 (2) , 730-743 . DOI: 10.32709/akusosbil.845851