Bu araştırmanın amacı, yurt dışında görev yapmış sınıf öğretmenlerinin ilkokulda ders ve teneffüs süresine ilişkin deneyimleri ve önerilerini incelemektir. Araştırmada nitel araştırma yönteminden fenomenoloji (olgubilim) deseni tercih edilmiştir. Bu doğrultuda yurt dışında en az beş yıl süreyle görev yapmış 11 öğretmen ile görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Veriler araştırmacılar tarafından hazırlanan yarı yapılandırılmış görüşme formu ile elde edilmiştir. Görüşmeler öğretmenlerin kendilerini rahat hissettikleri yerlerde (Sınıf, konferans salonu, okul bahçesi, öğretmenler odası vb.) yapılmıştır. Görüşmeler 30-35 dakika aralığında gerçekleştirilmiştir. Katılımcıların görüşlerinden elde edilen verileri analiz etmek için tematik analiz yöntemi kullanılmıştır. Öğretmen görüşlerini doğru bir şekilde aktarmak için doğrudan alıntılara da yer verilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre bazı AB ülkelerinde uygulanan ve bir çeşit blok ders uygulaması olan, art arda 40 dakikalık dersler öğretmenler tarafından önerilmiştir. Ayrıca 1. Sınıf öğrencilerinin diğer sınıflara göre daha az süre derslerinin olması, öğrenci ihtiyaçları için en az 20 dakikalık uzun bir teneffüsün bulunması, öğrencilerin öğretmenleri ile daha fazla iç içe olmalarının sağlanması, teneffüs sürelerinde okullara göre esnek sürelerin belirlenmesinin önemine vurgular yapılmıştır. Elde edilen sonuçlar ayrıntılı olarak tartışılarak uygulayıcılara ve araştırmacılara yönelik öneriler sunulmuştur.
The purpose of this research is to examine the experiences and suggestions of classroom teachers who have worked abroad regarding lesson and break times in primary schools. Phenomenology design, one of the qualitative research methods, was preferred in the research. In this regard, interviews were held with 11 teachers who had worked abroad for at least five years. The data was obtained with a semi-structured interview form prepared by the researchers. The interviews were held in places where teachers felt comfortable (classroom, conference hall, school garden, teachers' room, etc.). Interviews were held between 30-35 minutes. Thematic analysis method was used to analyze the data obtained from the participants' opinions. Direct quotations are also included to convey teacher opinions accurately. According to the results of the research, teachers recommended consecutive 40-minute lessons, which is a kind of block lesson practice in some EU countries. In addition, the importance of 1st grade students having fewer lessons than other grades, having a long break of at least 20 minutes to meet student needs, ensuring that students are more in touch with their teachers, and determining flexible breaks according to schools was emphasized. The results obtained were discussed in detail and suggestions were made for practitioners and researchers.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar (Diğer) |
Bölüm | Eğitim |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Eylül 2025 |
Gönderilme Tarihi | 25 Kasım 2023 |
Kabul Tarihi | 24 Kasım 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 27 Sayı: 3 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.