Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Effect of Artifical Intelligence on Human Resources Employees

Yıl 2021, Cilt: 5 Sayı: 3, 1479 - 1492, 30.09.2021
https://doi.org/10.29023/alanyaakademik.879295

Öz

This research aims to reveal the effect of entrepreneurial tendencies of human resources employees on their individual performances and the mediating role of perception of towards change that AI can create. This research has been carried out with human resources employees of Turkey’s largest second 500 companies in terms of capital. According to the results of the research, the entrepreneurial tendency of human resources employees significantly and positively affects their perception of towards change that AI can create; perception of towards change that AI can create of human resources employees significantly and positively affects their individual performance; the entrepreneurial tendency of human resources employees doesn’t affect their individual performance.

Teşekkür

Anketime katılan ISO 2. 500 listesindeki şirketlerin insan kaynakları bölümü çalışanlarına teşekkürü bir borç bilmekteyim.

Kaynakça

  • AKDOGAN, A.A. & CINGOZ, A. (2015). “Stratejik insan kaynakları yöneteminin iç girişimcilik üzerindeki etkileri: Kayseri imalat sanayinde bir araştırma”, Marmara Üniversitesi Öneri Dergisi, 1(43): 1-25.
  • ALAMANOVA, M. (2018). The perception of AI and other technological innovations among human resources specialists, (Unpublished Master’s thesis), Tallinn University of Technology.
  • BOZ, D., DURAN, C. & UGURLU, A.(2020). “Girişimcilik eğiliminin iş performansına etkisi”, Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi, 15 (1): 11-23.
  • BOZKURT, Ö. (2019). Girişimcilik 4.0 ama nasıl? Kavramsal bir çerçeve. (Paper presentation). ICEB'19 - International Congress of Economics and Business, April 11-13, Turkey.
  • BRYNJOLFSION, E. & MCAFEE, A. (2011). The second machine age, work, progress and prosperity in a time of brillant technologies, Norton&Company Press.
  • BUICK, F., BLACKMAN, D.A., O'DONNELL, M.E., O'FLYNN, J.L. & WEST, D. (2015). “Can enhanced performance management support public sector change?” Journal of Organizational Change Management, 28 (2): 271-289.
  • BUTE, M.(2011). “Etik iklim, örgütsel güven ve bireysel Performans arasındaki ilişki”, Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 25(1): 171-192.
  • CAGLA, M. & OZEN, A. (2019). “Girişimcilik yönelimi ve finansal performans ilişkisinin araştırılmasında aile şirketlerinin moderatör rolü”, Yönetim ve Ekonomi, 26(3): 879-902.
  • DEMIREL, Y. & OZBEZEK, D. (2015). “İşletmelerde iç girişimcilik ve yenilik ilişkisine yönelik kavramsal bir inceleme”, Tisk Akademi, 1(1): 112-135.
  • DENISI, A.S.(2011). “Managing performance to change behavior”, Journal of Organizational Behavior Management, 31(4): 262-276.
  • ERDIL, T.S., AYDOGAN, S., AYAR, B., GUVENDIK, O., DILER, S. & GUSINAC, K. (2018). “Inovasyon performansının rekabet gücü, firma performansı ve ihracat performansı üzerindeki etkisi: Birleşme ve satın alma işlemleri üzerine bir araştırma”, Marmara Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 40(2): 137-166.
  • ERDLE, H. (2018). Persistance and entrepreneurial success (Unpublished doctoral dissertation), University of New Brunswick.
  • FAYOLLE, A., F. LIÑÁN & MORIANO, J.A. (2014). “Beyond entrepreneurial intentions: Values and motivations in entrepreneurship”, International Entrepreneurship and Management Journal, 10 (4): 679-689.
  • FENG, B. & CHEN, M. (2020). “The impact of entrepreneurial passion on psychology and behavior of entrepreneurs”, Frontiers in Psychology, 11,1733.
  • FURMSNKIEWICZ, M., SOLTYSIK-PIORUNKIEWICZ, A. & ZIUZIANSKI, P. (2014). Artificial intelligence systems for knowledge management in e-health: The study of intelligent software agent (Paper presentation). In Latest Trends on Systems: The Proceedings of 18th International Conference on Systems, June 17-21, Greece.
  • GILBERT, M.B. (2019). “Human performance technology: Further Reflection on Human Competence”, Journal of Organizational Behavior Management, 39(1-2): 107-112.
  • GIRGINER, N. & UCKUN, N. (2004). İşletmecilik eğitimi alan lisans öğrencilerinin girişimciliğe bakış açıları: Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İ.İ.B.F İşletme Bölümü Öğrencilerine Yönelik Bir Uygulama. III. Ulusal Bilgi, Ekonomi ve Yönetim Kongresi.
  • GURBUZ, S. (2019). Sosyal bilimlerde aracı, düzenleyici ve durumsal etki analizleri, Seçkin Yayıncılık.
  • HAYES, A. F. (2012). PROCESS: A versatile computational tool for observed variable mediation, moderation, and conditional process modeling. [White paper]. Retrieved from http://www.afhayes.com/ public/process2012.pdf.
  • IRGE, N.T. & SEN, E.(2020). “Çalışanların dijital teknolojiye yönelik tutumlarının ve iç girişimcilik özelliklerinin, bireysel performansa etkisi”, İşletme Araştırmaları Dergisi, 12(3): 2556-2579.
  • JANARDHANAN, N. S., LEWIS, K., REGER, R. K. & STEVENS, C. K. (2020). “Getting to know you: motivating cross-understanding for improved team and individual performance”, Organization Science, 31(1): 103-118.
  • KALMUK, G. & ACAR, A.Z. (2018). “Özel hastanelerde yenilikçilik ve performans ilişkisinde girişimciliğin ara değişken etkisi”, Hacettepe Sağlık İdaresi Dergisi, 21(4): 655-673.
  • KAMBUR, E. (2020). Yapay zekânın insan kaynakları süreçlerinde yaratabileceği değişiklikler ve algılanma düzeyleri (Unpublished doctoral dissertation), Bandırma Onyedi Eylül Üniversitesi.
  • KANBUR, E. & OZGER, K. (2016). “Çalışanların bireysel yaratıcılık düzeylerinin iç girişimcilik performanslarına etkisi”, Yönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 14(2): 264-275.
  • KARAKAYA, A., AGAZADE, S. & PERCIN, S.(2018). “Türk imalat sanayinde performans, inovasyon ve rekabet arasındaki ilişki”, Uluslararası Ekonomi ve Yenilik Dergisi, 4(1): 39-59.
  • KAYA, S., SIMSEK, G. & OKUL, T. (2020). “Lisans düzeyinde turizm eğitimi alan öğrencilerin girişimcilik eğilimi ve bilgi teknolojileri yeterliliği ilişkisi: Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Örneği”, The Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 8(1): 257-277.
  • KRAPFL, J.E. & KRUJA, B. (2015). “Leadership and Culture”, Journal of Organizational Behavior Management, 35 (1-2): 28-43.
  • LIÑÁN, F. & FAYOLLE, A. (2015). “A systematic literature review on entrepreneurial intentions: Citation, thematic analyses, and research agenda”, International Entrepreneurship and Management Journal, 11(4): 907-933.
  • MERT, I.S.(2020). “Insan kaynakları yöneticilerinin performans değerlendirme sistemi sorun, çözüm ve etkinliğine ilişkin değerlendirmeleri”, Uluslararası İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 6(1): 79-96.
  • MESLEC, N., CURSEU, P. L., FODOR, O. C. & KENDA, R. (2020). “Effects of charismatic leadership and rewards on individual performance”, The Leadership Quarterly, 101423.
  • MOON, K., LEE, K., LEE, K. & OAH, S. (2017). “The effects of social comparison and objective feedback on work performance across different performance levels”, Journal of Organizational Behavior Management, 37(1): 63-74.
  • NABIYEV, V.V. (2012). Yapay Zekâ İnsan Bilgisayar Etkileşimi, Seçkin Yayıncılık.
  • NAHID, M., DAVARI, A. & SAJEDNIA, F. (2017)” “A Study of the relationship between entrepreneurial tendency and organizational performance (case study: Islamic research institute for culture and thought)”, Scientific Information Database, 13(49): 16-23.
  • NYHAN, R. C. & MARLOWE, Jr, H. A. (1997). “Development and psychometric properties of the organizational trust inventory”, Evaluation Review, 21(5): 614-635.
  • OCAK, S., SAHIN, T. & GIDER, O. (2019). “Entrepreneurial tendency of the student: A research on the students of the department of physiotherapy and rehabilitation and nutrition and dietetics”, Journal of Entrepreneourship and Development 14(1): 67-77.
  • OGBANUFE, O. & GERHART, N. (2020). “The mediating influence of smartwatch identity on deep use and innovative individual performance”, Information Systems Journal.
  • OKAY, S. & TEKIN, M.(2020). “Kuramsal girişimcilik ve yeniliğin işletme performansına etkisi”, Girişimcilik İnovasyon ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi, 4(8): 120-136.
  • OZGÜL, E.(2018). “Girişimcilik merakı ile yenilikçilik arasındaki ilişkide girişimcilik öz yeterliliğinin aracı rolü”, Tisk Akademi, 16(31): 331-353.
  • PAKSOY, M. & ERSOY, N.(2016). “Antalya’da faaliyet gösteren dört ve beş yıldızlı otel işletmelerinde inovasyon ve işletme performansı arasındaki ilişkinin incelenmesine yönelik bir araştırma”, Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 15(2): 413-433.
  • PAPATYA, G., PAPATYA, N. & HAMSIOGLU, A.B. (2016). “Girişimci yönlülük, iç-girişimcilik ve işletme performansı ilişkisi: Türkiye tekstil sektörü işletmelerinde bir araştırma”, Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 34(4): 19-48.
  • PASCHEN, U., PITT, C. & KIETZMANN, J. (2020). “Artificial intelligence: Building blocks and an innovation typology”, Business Horizons, 63(2): 147-155.
  • PETERSEN, A. M., & PENNER, O. (2020). “Renormalizing individual performance metrics for cultural heritage management of sports records”, Chaos, Solitons & Fractals, 136, 109821.
  • SAATCI, E.Y.(2017). “Girişimcilik 4.0: Tarihten sanayi 4.0’a doğru girişimciler”, Maliye Finans Yazıları, Özel Sayı, 95-112.
  • SEN, E. & ASLAN, İ. (2017). “Girişimci kişilik özelliklerinin girişimcilik eğilimi üzerine etkisi”, Journal of Social and Humanities Sciences Research, 4 (8): 1847-1855.
  • TRASANIDIS, C., DELITHEOU, V. & MICHALAKI, E.(2020). “The model of regional development based on innovation. The case of Alexander Innovation Zone S.A”, American Journal of Humanities and Social Sciences Research, 4(11): 160-165.
  • YEŞIL, S., DOĞAN, I. & DOĞAN, O.(2016). “Örgüt kültürünün girişimcilik yönelimi ile örgütsel performans üzerindeki etkisi: Kahramanmaraş İli tekstil sektörü örneği”, Yönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 14(1): 150-172.
  • YILDIZ, H. & ZEHIR, C.(2019). “Uygulamalı girişimcilik eğitiminin girişimcilik eğilimi üzerindeki etkisi: Mühendis adayları üzerinde bir araştırma”, Yönetim ve Ekonomi, 26(2): 453-476.
  • YOUSAF, U., SHAMIM, A., SIDDIQUI, H. & RAINA, M. (2015). “Studying the influence of entrepreneurial attributes, subjective norms and perceived desirability on entrepreneurial intentions” Journal of Entrepreneurship in Emerging Economies, 7(1): 23-34.
  • ZHANG, B. & DAFOE, A. (2019). Artificial intelligence: American attitudes and trends, Oxford University Press.

The Effect of Artifical Intelligence on Human Resources Employees

Yıl 2021, Cilt: 5 Sayı: 3, 1479 - 1492, 30.09.2021
https://doi.org/10.29023/alanyaakademik.879295

Öz

This research aims to reveal the effect of entrepreneurial tendencies of human resources employees on their individual performances and the mediating role of perception of towards change that AI can create. This research has been carried out with human resources employees of Turkey’s largest second 500 companies in terms of capital. According to the results of the research, the entrepreneurial tendency of human resources employees significantly and positively affects their perception of towards change that AI can create; perception of towards change that AI can create of human resources employees significantly and positively affects their individual performance; the entrepreneurial tendency of human resources employees doesn’t affect their individual performance.

Kaynakça

  • AKDOGAN, A.A. & CINGOZ, A. (2015). “Stratejik insan kaynakları yöneteminin iç girişimcilik üzerindeki etkileri: Kayseri imalat sanayinde bir araştırma”, Marmara Üniversitesi Öneri Dergisi, 1(43): 1-25.
  • ALAMANOVA, M. (2018). The perception of AI and other technological innovations among human resources specialists, (Unpublished Master’s thesis), Tallinn University of Technology.
  • BOZ, D., DURAN, C. & UGURLU, A.(2020). “Girişimcilik eğiliminin iş performansına etkisi”, Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi, 15 (1): 11-23.
  • BOZKURT, Ö. (2019). Girişimcilik 4.0 ama nasıl? Kavramsal bir çerçeve. (Paper presentation). ICEB'19 - International Congress of Economics and Business, April 11-13, Turkey.
  • BRYNJOLFSION, E. & MCAFEE, A. (2011). The second machine age, work, progress and prosperity in a time of brillant technologies, Norton&Company Press.
  • BUICK, F., BLACKMAN, D.A., O'DONNELL, M.E., O'FLYNN, J.L. & WEST, D. (2015). “Can enhanced performance management support public sector change?” Journal of Organizational Change Management, 28 (2): 271-289.
  • BUTE, M.(2011). “Etik iklim, örgütsel güven ve bireysel Performans arasındaki ilişki”, Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 25(1): 171-192.
  • CAGLA, M. & OZEN, A. (2019). “Girişimcilik yönelimi ve finansal performans ilişkisinin araştırılmasında aile şirketlerinin moderatör rolü”, Yönetim ve Ekonomi, 26(3): 879-902.
  • DEMIREL, Y. & OZBEZEK, D. (2015). “İşletmelerde iç girişimcilik ve yenilik ilişkisine yönelik kavramsal bir inceleme”, Tisk Akademi, 1(1): 112-135.
  • DENISI, A.S.(2011). “Managing performance to change behavior”, Journal of Organizational Behavior Management, 31(4): 262-276.
  • ERDIL, T.S., AYDOGAN, S., AYAR, B., GUVENDIK, O., DILER, S. & GUSINAC, K. (2018). “Inovasyon performansının rekabet gücü, firma performansı ve ihracat performansı üzerindeki etkisi: Birleşme ve satın alma işlemleri üzerine bir araştırma”, Marmara Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 40(2): 137-166.
  • ERDLE, H. (2018). Persistance and entrepreneurial success (Unpublished doctoral dissertation), University of New Brunswick.
  • FAYOLLE, A., F. LIÑÁN & MORIANO, J.A. (2014). “Beyond entrepreneurial intentions: Values and motivations in entrepreneurship”, International Entrepreneurship and Management Journal, 10 (4): 679-689.
  • FENG, B. & CHEN, M. (2020). “The impact of entrepreneurial passion on psychology and behavior of entrepreneurs”, Frontiers in Psychology, 11,1733.
  • FURMSNKIEWICZ, M., SOLTYSIK-PIORUNKIEWICZ, A. & ZIUZIANSKI, P. (2014). Artificial intelligence systems for knowledge management in e-health: The study of intelligent software agent (Paper presentation). In Latest Trends on Systems: The Proceedings of 18th International Conference on Systems, June 17-21, Greece.
  • GILBERT, M.B. (2019). “Human performance technology: Further Reflection on Human Competence”, Journal of Organizational Behavior Management, 39(1-2): 107-112.
  • GIRGINER, N. & UCKUN, N. (2004). İşletmecilik eğitimi alan lisans öğrencilerinin girişimciliğe bakış açıları: Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İ.İ.B.F İşletme Bölümü Öğrencilerine Yönelik Bir Uygulama. III. Ulusal Bilgi, Ekonomi ve Yönetim Kongresi.
  • GURBUZ, S. (2019). Sosyal bilimlerde aracı, düzenleyici ve durumsal etki analizleri, Seçkin Yayıncılık.
  • HAYES, A. F. (2012). PROCESS: A versatile computational tool for observed variable mediation, moderation, and conditional process modeling. [White paper]. Retrieved from http://www.afhayes.com/ public/process2012.pdf.
  • IRGE, N.T. & SEN, E.(2020). “Çalışanların dijital teknolojiye yönelik tutumlarının ve iç girişimcilik özelliklerinin, bireysel performansa etkisi”, İşletme Araştırmaları Dergisi, 12(3): 2556-2579.
  • JANARDHANAN, N. S., LEWIS, K., REGER, R. K. & STEVENS, C. K. (2020). “Getting to know you: motivating cross-understanding for improved team and individual performance”, Organization Science, 31(1): 103-118.
  • KALMUK, G. & ACAR, A.Z. (2018). “Özel hastanelerde yenilikçilik ve performans ilişkisinde girişimciliğin ara değişken etkisi”, Hacettepe Sağlık İdaresi Dergisi, 21(4): 655-673.
  • KAMBUR, E. (2020). Yapay zekânın insan kaynakları süreçlerinde yaratabileceği değişiklikler ve algılanma düzeyleri (Unpublished doctoral dissertation), Bandırma Onyedi Eylül Üniversitesi.
  • KANBUR, E. & OZGER, K. (2016). “Çalışanların bireysel yaratıcılık düzeylerinin iç girişimcilik performanslarına etkisi”, Yönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 14(2): 264-275.
  • KARAKAYA, A., AGAZADE, S. & PERCIN, S.(2018). “Türk imalat sanayinde performans, inovasyon ve rekabet arasındaki ilişki”, Uluslararası Ekonomi ve Yenilik Dergisi, 4(1): 39-59.
  • KAYA, S., SIMSEK, G. & OKUL, T. (2020). “Lisans düzeyinde turizm eğitimi alan öğrencilerin girişimcilik eğilimi ve bilgi teknolojileri yeterliliği ilişkisi: Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Örneği”, The Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 8(1): 257-277.
  • KRAPFL, J.E. & KRUJA, B. (2015). “Leadership and Culture”, Journal of Organizational Behavior Management, 35 (1-2): 28-43.
  • LIÑÁN, F. & FAYOLLE, A. (2015). “A systematic literature review on entrepreneurial intentions: Citation, thematic analyses, and research agenda”, International Entrepreneurship and Management Journal, 11(4): 907-933.
  • MERT, I.S.(2020). “Insan kaynakları yöneticilerinin performans değerlendirme sistemi sorun, çözüm ve etkinliğine ilişkin değerlendirmeleri”, Uluslararası İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 6(1): 79-96.
  • MESLEC, N., CURSEU, P. L., FODOR, O. C. & KENDA, R. (2020). “Effects of charismatic leadership and rewards on individual performance”, The Leadership Quarterly, 101423.
  • MOON, K., LEE, K., LEE, K. & OAH, S. (2017). “The effects of social comparison and objective feedback on work performance across different performance levels”, Journal of Organizational Behavior Management, 37(1): 63-74.
  • NABIYEV, V.V. (2012). Yapay Zekâ İnsan Bilgisayar Etkileşimi, Seçkin Yayıncılık.
  • NAHID, M., DAVARI, A. & SAJEDNIA, F. (2017)” “A Study of the relationship between entrepreneurial tendency and organizational performance (case study: Islamic research institute for culture and thought)”, Scientific Information Database, 13(49): 16-23.
  • NYHAN, R. C. & MARLOWE, Jr, H. A. (1997). “Development and psychometric properties of the organizational trust inventory”, Evaluation Review, 21(5): 614-635.
  • OCAK, S., SAHIN, T. & GIDER, O. (2019). “Entrepreneurial tendency of the student: A research on the students of the department of physiotherapy and rehabilitation and nutrition and dietetics”, Journal of Entrepreneourship and Development 14(1): 67-77.
  • OGBANUFE, O. & GERHART, N. (2020). “The mediating influence of smartwatch identity on deep use and innovative individual performance”, Information Systems Journal.
  • OKAY, S. & TEKIN, M.(2020). “Kuramsal girişimcilik ve yeniliğin işletme performansına etkisi”, Girişimcilik İnovasyon ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi, 4(8): 120-136.
  • OZGÜL, E.(2018). “Girişimcilik merakı ile yenilikçilik arasındaki ilişkide girişimcilik öz yeterliliğinin aracı rolü”, Tisk Akademi, 16(31): 331-353.
  • PAKSOY, M. & ERSOY, N.(2016). “Antalya’da faaliyet gösteren dört ve beş yıldızlı otel işletmelerinde inovasyon ve işletme performansı arasındaki ilişkinin incelenmesine yönelik bir araştırma”, Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 15(2): 413-433.
  • PAPATYA, G., PAPATYA, N. & HAMSIOGLU, A.B. (2016). “Girişimci yönlülük, iç-girişimcilik ve işletme performansı ilişkisi: Türkiye tekstil sektörü işletmelerinde bir araştırma”, Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 34(4): 19-48.
  • PASCHEN, U., PITT, C. & KIETZMANN, J. (2020). “Artificial intelligence: Building blocks and an innovation typology”, Business Horizons, 63(2): 147-155.
  • PETERSEN, A. M., & PENNER, O. (2020). “Renormalizing individual performance metrics for cultural heritage management of sports records”, Chaos, Solitons & Fractals, 136, 109821.
  • SAATCI, E.Y.(2017). “Girişimcilik 4.0: Tarihten sanayi 4.0’a doğru girişimciler”, Maliye Finans Yazıları, Özel Sayı, 95-112.
  • SEN, E. & ASLAN, İ. (2017). “Girişimci kişilik özelliklerinin girişimcilik eğilimi üzerine etkisi”, Journal of Social and Humanities Sciences Research, 4 (8): 1847-1855.
  • TRASANIDIS, C., DELITHEOU, V. & MICHALAKI, E.(2020). “The model of regional development based on innovation. The case of Alexander Innovation Zone S.A”, American Journal of Humanities and Social Sciences Research, 4(11): 160-165.
  • YEŞIL, S., DOĞAN, I. & DOĞAN, O.(2016). “Örgüt kültürünün girişimcilik yönelimi ile örgütsel performans üzerindeki etkisi: Kahramanmaraş İli tekstil sektörü örneği”, Yönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 14(1): 150-172.
  • YILDIZ, H. & ZEHIR, C.(2019). “Uygulamalı girişimcilik eğitiminin girişimcilik eğilimi üzerindeki etkisi: Mühendis adayları üzerinde bir araştırma”, Yönetim ve Ekonomi, 26(2): 453-476.
  • YOUSAF, U., SHAMIM, A., SIDDIQUI, H. & RAINA, M. (2015). “Studying the influence of entrepreneurial attributes, subjective norms and perceived desirability on entrepreneurial intentions” Journal of Entrepreneurship in Emerging Economies, 7(1): 23-34.
  • ZHANG, B. & DAFOE, A. (2019). Artificial intelligence: American attitudes and trends, Oxford University Press.
Toplam 49 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Finans
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Emine Kambur 0000-0003-4946-6867

Yayımlanma Tarihi 30 Eylül 2021
Kabul Tarihi 27 Eylül 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 5 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Kambur, E. (2021). The Effect of Artifical Intelligence on Human Resources Employees. Alanya Akademik Bakış, 5(3), 1479-1492. https://doi.org/10.29023/alanyaakademik.879295