Çalışma, Isparta Uygulamalı Bilimler Üniversitesi Gönen Meslek Yüksekokulu örneği ile akademik personelin, Covid-19 sürecinde ortaya çıkan çalışma düzeni farklılığının; çalışma hayatı, özel hayatı ve sosyal hayatını ne şekilde etkilediğini analiz edebilme amacıyla gerçekleştirilmiştir. Bu doğrultuda çalışmanın özünde; ‘‘Akademik personel açısından çalışma hayatı gerçek bir dönüşüm geçirmeli mi?’’ sorusu yer almaktadır. Çalışma sürecince, Isparta Uygulamalı Bilimler Üniversitesi Gönen Meslek Yüksekokulunda görevli 34 akademik personelden gönüllülük esası çerçevesinde çalışmaya dahil olan 23 adedi ile mülakat yöntemi biçiminde nitel bir araştırma yöntemi uygulanmıştır. Çalışmada nitel yöntemde yapılandırılmış mülakat formu kullanılmıştır. Araştırma sorularına verilen yanıtlar bağlamında ortaya çıkan ortak nokta; akademik personelin çoğunlukla Covid-19 sonrası dönemde çalışma hayatı yönünden tamamen eski sisteme dönülmeden bazı benzer uygulamalar sürdürülerek hibrit bir çalışma düzeni savunması içerisinde gerçekleşmiştir.Anahtar Kelimeler: Akademik Personel, Covid-19, Çalışma Düzeni, Uzaktan Çalışma, Hibrit Çalışma
Akademik Personel, Covid-19, Çalışma Düzeni, Uzaktan Çalışma, Hibrit Çalışma
The study, Isparta University of Applied Sciences Gönen Vocational School example and academic staff, the difference in working order that emerged during the Covid-19 process; This study was carried out in order to analyze how it affects working life, private life and social life. In this direction, at the core of the study; the question “Should work life undergo a real transformation for academic staff?” is located. During the study, a qualitative research method, in the form of an interview, was applied to 23 of the 34 academic personnel working at Isparta University of Applied Sciences Gönen Vocational School, who were included in the study on a voluntary basis. In the study, a structured interview form was used in the qualitative method. The common point that emerged in the context of the answers given to the research questions; academic staff have mostly been in a hybrid working order defense by maintaining some similar practices without returning to the old system in terms of working life in the post-pandemic period.
Academical Personal Covid-19 Working Order Remote Working Hybrid Operation
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Yöneylem |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Mayıs 2022 |
Kabul Tarihi | 7 Mart 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 6 Sayı: 2 |