Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Covid-19’un Kamu Personel Sistemi İçerisinde Akademik Personelin Çalışma Düzenine Bir Yansıması: ‘‘Isparta Uygulamalı Bilimler Üniversitesi Gönen Meslek Yüksekokulu Örneği’’

Yıl 2022, Cilt: 6 Sayı: 2, 2139 - 2165, 31.05.2022
https://doi.org/10.29023/alanyaakademik.1020915

Öz

Çalışma, Isparta Uygulamalı Bilimler Üniversitesi Gönen Meslek Yüksekokulu örneği ile akademik personelin, Covid-19 sürecinde ortaya çıkan çalışma düzeni farklılığının; çalışma hayatı, özel hayatı ve sosyal hayatını ne şekilde etkilediğini analiz edebilme amacıyla gerçekleştirilmiştir. Bu doğrultuda çalışmanın özünde; ‘‘Akademik personel açısından çalışma hayatı gerçek bir dönüşüm geçirmeli mi?’’ sorusu yer almaktadır. Çalışma sürecince, Isparta Uygulamalı Bilimler Üniversitesi Gönen Meslek Yüksekokulunda görevli 34 akademik personelden gönüllülük esası çerçevesinde çalışmaya dahil olan 23 adedi ile mülakat yöntemi biçiminde nitel bir araştırma yöntemi uygulanmıştır. Çalışmada nitel yöntemde yapılandırılmış mülakat formu kullanılmıştır. Araştırma sorularına verilen yanıtlar bağlamında ortaya çıkan ortak nokta; akademik personelin çoğunlukla Covid-19 sonrası dönemde çalışma hayatı yönünden tamamen eski sisteme dönülmeden bazı benzer uygulamalar sürdürülerek hibrit bir çalışma düzeni savunması içerisinde gerçekleşmiştir.Anahtar Kelimeler: Akademik Personel, Covid-19, Çalışma Düzeni, Uzaktan Çalışma, Hibrit Çalışma

Kaynakça

  • Referans 1: AA, Anadolu Ajansı (2020). ‘‘Covid-19 Salgını Hayatımızı Değiştirdi’’, 25.12.2020, ntv.com.tr/galeri/saglik/covid-19-salgini-hayatimizi-degistirdi, 23.09.2021.
  • Referans 2: AKTAN, S. (2020). Euronews, ‘‘Dünya Sağlık Örgütü Covid-19’un ‘Endemik’ Olabileceğini Açıkladı; Endemik, Pandemi ve Epidemi Nedir?’’, 14.05.2020, tr.euronews.com/2020/05/14/dso-ye-gore-covid-19-bir-epidemik-peki-pandemik-ile-epidemik-arasındaki-fark-ne, 25.08.2021.
  • Referans 3: ARSLANTAŞ, E. GÜRSOY H. (2020). ‘‘Covid-19 Üzerine Temel Sosyal Tartışmalar ve Türkiye’nin Aldığı Tedbirlere Ait Bir Çerçeve’’, Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt:2, Sayı:2, Aralık: 163-164.
  • Referans 4: BAYRAM, L. (2005). ‘‘Yönetimde Yeni Bir Paradiğma: Örgütsel Bağlılık’’, Sayıştay Dergisi, Sayı:59: 125-130.
  • Referans 5: BİLGİNOĞLU, E. (2021). ‘‘Covid-19 Pandemisi Sırasında Uzaktan Çalışmanın Artan Önemi: Bilinen Yanlış ve Doğrular’’, Ekonomi ve Hukuk Dergisi, Çalışma ve Toplum, 2021/2: 1101-1105.
  • Referans 6: BUDAK, F. KORKMAZ, Ş. (2020). ‘‘Covid-19 Pandemi Sürecine Yönelik Genel Bir Değerlendirme: Türkiye Örneği’’, Sosyal Araştırmalar ve Yönetim Dergisi (SAYOD), Cilt, Sayı: 1: 62-64.
  • Referans 7: EURYDICE, Education Information Network In The European Community (2020). ‘‘Yükseköğretimde Çalışan Akademik Personelin Hizmet Koşulları’’, 11.09.2020, eacea.ec.europa.eu/national-policies/eurydice/content/conditions-service-academic-staff-working-higher-education-93-tr, 11.07.2021.
  • Referans 7: İSLAMOĞLU, D. (2020). ‘‘Sosyalleşmek Neden Önemlidir?’’, 25.08.2020, hthayat.haberturk.com/sosyalleşmek-neden-onemlidir-1074670, 12.07.2021.
  • Referans 8: KANAT, E. B. (2019). ‘‘Verimlilik Nedir?’’, 31.12.2019, iienstitu.com/blog/verimlilik-nedir, 29.06.2021.
  • Referans 9: KENDLER, H. (1968). ‘‘Basic Psychology (Appleton-Century-Crafts)’’.
  • Referans 10: MEDİPOL SAĞLIK GRUBU. (2020). ‘‘Pandemi Nedir? Corana Virüsü Neden Pandemi İlan Edildi?’’, 27.12.2020, https://medipol.com.tr/bilgi-kosesi/bunları-biliyor-musunuz/pandemi-nedir. 28.08.2021.
  • Referans 11: (2020, Ekim 21). Milliyet Gazetesi, ‘‘Türkiye’de Kaç Tane Devlet Üniversitesi, Kaç Tane Özel Üniversite Var?’’, https://www.milliyet.com.tr/Eğitim. 12.07.2021.
  • Referans 12: ÖZTÜRK, S. İLİŞ, B. E. (2020). ‘‘Koranavirüs Hastalığı 2019 (Covid-19) Küresel Salgının Ortaya Çıkmasından İtibaren Meydana Gelen Önemli Olayların Kronolojisi’’, İstanbul Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Enformatik Ana Bilim Dalı Doktora Programı, Bilgi Yönetimi, İstanbul, Mart.
  • Referans 13: SARAÇ, Y. (2020). ‘’Pandemi Günlerinde Türk Yükseköğretimi Uzaktan Eğitim Yoğun Kullanımda’’, Yükseköğretim Dergisi, 2020/16, Ankara, Nisan: 6-10.
  • Referans 14: SAYAN, İ. Ö. (2009). ‘‘Türkiye’de Kamu Personel Sistemi: İdari, Askeri, Akademik, Adli Personel Ayrımı’’, Ankara Üniversitesi SBF Dergisi, 64/1: 202-220.
  • Referans 15: SEZGİN, C. (2020). Deloitte, ‘’İşin Geleceği; Uzaktan Çalışma Sisteminde Organizasyonel Dayanıklılığı Korumak’’, www2.deloitte.com/tr/tr/pages/human-capital/articles, Nisan, 22.07.2021
  • Referans 16: SEZGİN, C. (2020). Deloiite, ‘‘Covid-19: Çalışanlara ve Çalışma Hayatına Olası Etkileri’’, www2.deloitte.com/content/dam/Deloitte/tr/Documents/human-capital, Mart, 21.06.2021.
  • Referans 17: TANDOĞAN, U. (2018, Ağustos 10), Dünya Gazetesi, ‘‘Üniversiteler ve Çalışma Saatleri’, dünya.com/kose-yazisi/universiteler-ve-calisma-saatleri/424814, 14.06.2021.
  • Referans 18: T.C. ANAYASASI, Resmi Gazete 17863 (09.11.1982), 2709.
  • Referans 19: TOPGÜL, S. (2016). ‘‘İş ve Aile Yaşamı Denge(sizliği)nin Kadın Çalışanlar Üzerindeki Etkileri’’, Celal Bayar Üniversitesi, Yönetim ve Ekonomi, Cilt:23, Sayı:1: 218-220.
  • Referans 20: TRTHABER, ‘‘Türkiye Üniversite Öğrenci Sayısında Avrupa’da Birinci’’, 06.05.2020, trthaber.com/haber/eğitim/turkıye-universite-ogrenci-sayisinda-avrupada-birinci-482105.html. 21.06.2021.
  • Referans 21: TÜRKAY, O. (2015). ‘‘Çalışma Yaşamı Kalitesinin İş Memnuniyeti ve İşe Bağlılık Üzerine Etkileri: Seyahat Acentaları Üzerine Bir Araştırma’’, Celal Bayar Üniversitesi, Yönetim ve Ekonomi, İİBF, Cilt:22, Sayı:1: 239-250.
  • Referans 22: YALKIN, F. B. (2019). ‘‘Dijital Çalışma’’, Trakya Üniversitesi İİBF E-Dergisi, Araştırma Makalesi, Cilt:7, Sayı:2: 12-15.
  • Referans 23: YÜKSEKÖĞRETİM KANUNU, 17506 (06.11.1981), 2547.
  • Referans 24: YÜKSEKÖĞRETİM PERSONEL KANUNU, 18190 (13.10.1983), 2914.

A Reflection of Covid-19 on the Working Order of Academic Staff in the Public Staff System: ‘‘ISUBU Gönen MYO Example’’

Yıl 2022, Cilt: 6 Sayı: 2, 2139 - 2165, 31.05.2022
https://doi.org/10.29023/alanyaakademik.1020915

Öz

The study, Isparta University of Applied Sciences Gönen Vocational School example and academic staff, the difference in working order that emerged during the Covid-19 process; This study was carried out in order to analyze how it affects working life, private life and social life. In this direction, at the core of the study; the question “Should work life undergo a real transformation for academic staff?” is located. During the study, a qualitative research method, in the form of an interview, was applied to 23 of the 34 academic personnel working at Isparta University of Applied Sciences Gönen Vocational School, who were included in the study on a voluntary basis. In the study, a structured interview form was used in the qualitative method. The common point that emerged in the context of the answers given to the research questions; academic staff have mostly been in a hybrid working order defense by maintaining some similar practices without returning to the old system in terms of working life in the post-pandemic period.

Kaynakça

  • Referans 1: AA, Anadolu Ajansı (2020). ‘‘Covid-19 Salgını Hayatımızı Değiştirdi’’, 25.12.2020, ntv.com.tr/galeri/saglik/covid-19-salgini-hayatimizi-degistirdi, 23.09.2021.
  • Referans 2: AKTAN, S. (2020). Euronews, ‘‘Dünya Sağlık Örgütü Covid-19’un ‘Endemik’ Olabileceğini Açıkladı; Endemik, Pandemi ve Epidemi Nedir?’’, 14.05.2020, tr.euronews.com/2020/05/14/dso-ye-gore-covid-19-bir-epidemik-peki-pandemik-ile-epidemik-arasındaki-fark-ne, 25.08.2021.
  • Referans 3: ARSLANTAŞ, E. GÜRSOY H. (2020). ‘‘Covid-19 Üzerine Temel Sosyal Tartışmalar ve Türkiye’nin Aldığı Tedbirlere Ait Bir Çerçeve’’, Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt:2, Sayı:2, Aralık: 163-164.
  • Referans 4: BAYRAM, L. (2005). ‘‘Yönetimde Yeni Bir Paradiğma: Örgütsel Bağlılık’’, Sayıştay Dergisi, Sayı:59: 125-130.
  • Referans 5: BİLGİNOĞLU, E. (2021). ‘‘Covid-19 Pandemisi Sırasında Uzaktan Çalışmanın Artan Önemi: Bilinen Yanlış ve Doğrular’’, Ekonomi ve Hukuk Dergisi, Çalışma ve Toplum, 2021/2: 1101-1105.
  • Referans 6: BUDAK, F. KORKMAZ, Ş. (2020). ‘‘Covid-19 Pandemi Sürecine Yönelik Genel Bir Değerlendirme: Türkiye Örneği’’, Sosyal Araştırmalar ve Yönetim Dergisi (SAYOD), Cilt, Sayı: 1: 62-64.
  • Referans 7: EURYDICE, Education Information Network In The European Community (2020). ‘‘Yükseköğretimde Çalışan Akademik Personelin Hizmet Koşulları’’, 11.09.2020, eacea.ec.europa.eu/national-policies/eurydice/content/conditions-service-academic-staff-working-higher-education-93-tr, 11.07.2021.
  • Referans 7: İSLAMOĞLU, D. (2020). ‘‘Sosyalleşmek Neden Önemlidir?’’, 25.08.2020, hthayat.haberturk.com/sosyalleşmek-neden-onemlidir-1074670, 12.07.2021.
  • Referans 8: KANAT, E. B. (2019). ‘‘Verimlilik Nedir?’’, 31.12.2019, iienstitu.com/blog/verimlilik-nedir, 29.06.2021.
  • Referans 9: KENDLER, H. (1968). ‘‘Basic Psychology (Appleton-Century-Crafts)’’.
  • Referans 10: MEDİPOL SAĞLIK GRUBU. (2020). ‘‘Pandemi Nedir? Corana Virüsü Neden Pandemi İlan Edildi?’’, 27.12.2020, https://medipol.com.tr/bilgi-kosesi/bunları-biliyor-musunuz/pandemi-nedir. 28.08.2021.
  • Referans 11: (2020, Ekim 21). Milliyet Gazetesi, ‘‘Türkiye’de Kaç Tane Devlet Üniversitesi, Kaç Tane Özel Üniversite Var?’’, https://www.milliyet.com.tr/Eğitim. 12.07.2021.
  • Referans 12: ÖZTÜRK, S. İLİŞ, B. E. (2020). ‘‘Koranavirüs Hastalığı 2019 (Covid-19) Küresel Salgının Ortaya Çıkmasından İtibaren Meydana Gelen Önemli Olayların Kronolojisi’’, İstanbul Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Enformatik Ana Bilim Dalı Doktora Programı, Bilgi Yönetimi, İstanbul, Mart.
  • Referans 13: SARAÇ, Y. (2020). ‘’Pandemi Günlerinde Türk Yükseköğretimi Uzaktan Eğitim Yoğun Kullanımda’’, Yükseköğretim Dergisi, 2020/16, Ankara, Nisan: 6-10.
  • Referans 14: SAYAN, İ. Ö. (2009). ‘‘Türkiye’de Kamu Personel Sistemi: İdari, Askeri, Akademik, Adli Personel Ayrımı’’, Ankara Üniversitesi SBF Dergisi, 64/1: 202-220.
  • Referans 15: SEZGİN, C. (2020). Deloitte, ‘’İşin Geleceği; Uzaktan Çalışma Sisteminde Organizasyonel Dayanıklılığı Korumak’’, www2.deloitte.com/tr/tr/pages/human-capital/articles, Nisan, 22.07.2021
  • Referans 16: SEZGİN, C. (2020). Deloiite, ‘‘Covid-19: Çalışanlara ve Çalışma Hayatına Olası Etkileri’’, www2.deloitte.com/content/dam/Deloitte/tr/Documents/human-capital, Mart, 21.06.2021.
  • Referans 17: TANDOĞAN, U. (2018, Ağustos 10), Dünya Gazetesi, ‘‘Üniversiteler ve Çalışma Saatleri’, dünya.com/kose-yazisi/universiteler-ve-calisma-saatleri/424814, 14.06.2021.
  • Referans 18: T.C. ANAYASASI, Resmi Gazete 17863 (09.11.1982), 2709.
  • Referans 19: TOPGÜL, S. (2016). ‘‘İş ve Aile Yaşamı Denge(sizliği)nin Kadın Çalışanlar Üzerindeki Etkileri’’, Celal Bayar Üniversitesi, Yönetim ve Ekonomi, Cilt:23, Sayı:1: 218-220.
  • Referans 20: TRTHABER, ‘‘Türkiye Üniversite Öğrenci Sayısında Avrupa’da Birinci’’, 06.05.2020, trthaber.com/haber/eğitim/turkıye-universite-ogrenci-sayisinda-avrupada-birinci-482105.html. 21.06.2021.
  • Referans 21: TÜRKAY, O. (2015). ‘‘Çalışma Yaşamı Kalitesinin İş Memnuniyeti ve İşe Bağlılık Üzerine Etkileri: Seyahat Acentaları Üzerine Bir Araştırma’’, Celal Bayar Üniversitesi, Yönetim ve Ekonomi, İİBF, Cilt:22, Sayı:1: 239-250.
  • Referans 22: YALKIN, F. B. (2019). ‘‘Dijital Çalışma’’, Trakya Üniversitesi İİBF E-Dergisi, Araştırma Makalesi, Cilt:7, Sayı:2: 12-15.
  • Referans 23: YÜKSEKÖĞRETİM KANUNU, 17506 (06.11.1981), 2547.
  • Referans 24: YÜKSEKÖĞRETİM PERSONEL KANUNU, 18190 (13.10.1983), 2914.
Toplam 25 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Yöneylem
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Derya Taner 0000-0003-4258-7340

Yayımlanma Tarihi 31 Mayıs 2022
Kabul Tarihi 7 Mart 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 6 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Taner, D. (2022). Covid-19’un Kamu Personel Sistemi İçerisinde Akademik Personelin Çalışma Düzenine Bir Yansıması: ‘‘Isparta Uygulamalı Bilimler Üniversitesi Gönen Meslek Yüksekokulu Örneği’’. Alanya Akademik Bakış, 6(2), 2139-2165. https://doi.org/10.29023/alanyaakademik.1020915