Bu araştırmanın amacı, lisansüstü öğrenci ve üniversite öğretim görevlileri gibi eğitim araştırmaları yapan araştırmacıların etik durumlara ilişkin görüşlerini incelemektir. Araştırmacılar tarafından geliştirilen görüşme formu, katılımcıların etik ihlaller gibi etik durumlarla ilgili fikirlerini tespit etmede kullanılmıştır. 8 farklı etik ihlali içeren 35 maddeden oluşan anketi katılımcılar (n=18) doldurmuşlardır. Araştırmanın bulguları, tüm katılımcıların 5 maddede etik ihlal üzerinde yoğunlaştığını ortaya koymaktadır. Ayrıca bulgular, katılımcıların çoğunun 19 maddedeki etik ihlalleri tespit edebildiğini ve kalan diğer maddelerde etik ihlal bulmadıklarını göstermektedir. Diğer taraftan katılımcıların yaklaşık yarısı sadece 4 maddede etik ihlal bulunduğunu belirtmişlerdir. En sık belirtilen etik ihlallerin, intihal ve çarpıtma olduğu belirlenmiştir.
Bilim etiği, araştırma etiği, yayın etiği, etik ihlaller, etik dışı davranışlar
The aim of this study is to investigate the viewpoints of researchers who conduct educational research such as post graduate students and university lecturers about ethical situations. This study was a descriptive study in qualitative nature. The questionnaire developed by researchers was used in finding out participants’ ideas about ethical situations as well as ethical violations. The sample for the study was consisted of 18 postgraduate students and university lecturers of different universities. Participants (n = 18) completed the questionnaire formed 35 items involve 8 different ethical violations. Findings of the study revealed that all participants were agreed on the ethical violations in 5 items. The findings also indicated that majority of participants could spot the ethical violations in 19 items and find no ethical violations in the rest. Nearly half of the participants on the other hand stated that only 4 items involve ethical violation. The frequently stated violations were plagiarism and distortion.
Science ethics, research ethics, publication ethics, ethical violations, unethical behaviors
Konular | Sosyal |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar |
|
Yayımlanma Tarihi | 14 Ağustos 2017 |
Yayınlandığı Sayı | Yıl 2017, Cilt 3, Sayı 2 |
Bibtex | @araştırma makalesi { aleg292648, journal = {Alan Eğitimi Araştırmaları Dergisi}, issn = {2149-6269}, address = {}, publisher = {Karadeniz Teknik Üniversitesi}, year = {2017}, volume = {3}, number = {2}, pages = {84 - 101}, title = {Eğitim Araştırmacılarının Bilim Etiğine İlişkin Görüşleri}, key = {cite}, author = {Çetinkaya, Ertan and Kirman Çetinkaya, Ezgi and Yıldırım, Mehtap and Kabapınar, Filiz} } |
APA | Çetinkaya, E. , Kirman Çetinkaya, E. , Yıldırım, M. & Kabapınar, F. (2017). Eğitim Araştırmacılarının Bilim Etiğine İlişkin Görüşleri . Alan Eğitimi Araştırmaları Dergisi , 3 (2) , 84-101 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/aleg/issue/30918/292648 |
MLA | Çetinkaya, E. , Kirman Çetinkaya, E. , Yıldırım, M. , Kabapınar, F. "Eğitim Araştırmacılarının Bilim Etiğine İlişkin Görüşleri" . Alan Eğitimi Araştırmaları Dergisi 3 (2017 ): 84-101 <https://dergipark.org.tr/tr/pub/aleg/issue/30918/292648> |
Chicago | Çetinkaya, E. , Kirman Çetinkaya, E. , Yıldırım, M. , Kabapınar, F. "Eğitim Araştırmacılarının Bilim Etiğine İlişkin Görüşleri". Alan Eğitimi Araştırmaları Dergisi 3 (2017 ): 84-101 |
RIS | TY - JOUR T1 - Eğitim Araştırmacılarının Bilim Etiğine İlişkin Görüşleri AU - ErtanÇetinkaya, EzgiKirman Çetinkaya, MehtapYıldırım, FilizKabapınar Y1 - 2017 PY - 2017 N1 - DO - T2 - Alan Eğitimi Araştırmaları Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 84 EP - 101 VL - 3 IS - 2 SN - 2149-6269- M3 - UR - Y2 - 2023 ER - |
EndNote | %0 Alan Eğitimi Araştırmaları Dergisi Eğitim Araştırmacılarının Bilim Etiğine İlişkin Görüşleri %A Ertan Çetinkaya , Ezgi Kirman Çetinkaya , Mehtap Yıldırım , Filiz Kabapınar %T Eğitim Araştırmacılarının Bilim Etiğine İlişkin Görüşleri %D 2017 %J Alan Eğitimi Araştırmaları Dergisi %P 2149-6269- %V 3 %N 2 %R %U |
ISNAD | Çetinkaya, Ertan , Kirman Çetinkaya, Ezgi , Yıldırım, Mehtap , Kabapınar, Filiz . "Eğitim Araştırmacılarının Bilim Etiğine İlişkin Görüşleri". Alan Eğitimi Araştırmaları Dergisi 3 / 2 (Ağustos 2017): 84-101 . |
AMA | Çetinkaya E. , Kirman Çetinkaya E. , Yıldırım M. , Kabapınar F. Eğitim Araştırmacılarının Bilim Etiğine İlişkin Görüşleri. Alan Eğitimi Araştırmaları Dergisi. 2017; 3(2): 84-101. |
Vancouver | Çetinkaya E. , Kirman Çetinkaya E. , Yıldırım M. , Kabapınar F. Eğitim Araştırmacılarının Bilim Etiğine İlişkin Görüşleri. Alan Eğitimi Araştırmaları Dergisi. 2017; 3(2): 84-101. |
IEEE | E. Çetinkaya , E. Kirman Çetinkaya , M. Yıldırım ve F. Kabapınar , "Eğitim Araştırmacılarının Bilim Etiğine İlişkin Görüşleri", Alan Eğitimi Araştırmaları Dergisi, c. 3, sayı. 2, ss. 84-101, Ağu. 2017 |