BibTex RIS Kaynak Göster

Çoklu Materyallerle Zenginleştirilmiş 4E Modelinin Öğrencilerin Asit ve Bazlarla İlgili Anlamalarına Etkisi

Yıl 2012, Cilt: 1 Sayı: 1, 1 - 17, 07.02.2012

Öz

Bu çalışmanın amacı, yapılandırmacı yaklaşımın 4E modeline göre hazırlanan zenginleştirilmiş öğretim materyalinin 8. sınıf öğrencilerinin asitler ve bazlarla ilgili anlamalarına etkisini belirlemektir. Yarı deneysel olarak yürütülen çalışma (bir kontrol bir de deney grubu), 22 kişilik 8. sınıf öğrencisiyle (11’i deney, 11’i kontrol grubu) yürütülmüştür. Çalışmada veri toplama aracı olarak “Asit-Baz Kavram Testi (ABKT)” kullanılmıştır. Bu test asit ve bazlarla ilgili 20 adet iki aşamalı çoktan seçmeli soru içermektedir. ABKT öğrencilere öğretim süreci öncesinde ön-test, öğretim süreci sonrasında ise son-test olarak uygulanmıştır. Elde edilen veriler t-testi ile analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda deney grubu ile kontrol grubu öğrencilerinin başarıları arasında deney grubu lehine istatistiksel olarak anlamlı bir farklılığın olduğu görülmüştür. Ayrıca deney grubundaki öğrencilerin yanılgılarını kontrol grubu öğrencilerine göre daha yüksek oranda giderdikleri belirlenmiştir.

Yıl 2012, Cilt: 1 Sayı: 1, 1 - 17, 07.02.2012

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Özgün Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Öznur Demirci Bu kişi benim

Haluk Özmen

Yayımlanma Tarihi 7 Şubat 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 1 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Demirci, Ö., & Özmen, H. (2012). Çoklu Materyallerle Zenginleştirilmiş 4E Modelinin Öğrencilerin Asit ve Bazlarla İlgili Anlamalarına Etkisi. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(1), 1-17.
AMA Demirci Ö, Özmen H. Çoklu Materyallerle Zenginleştirilmiş 4E Modelinin Öğrencilerin Asit ve Bazlarla İlgili Anlamalarına Etkisi. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. Haziran 2012;1(1):1-17.
Chicago Demirci, Öznur, ve Haluk Özmen. “Çoklu Materyallerle Zenginleştirilmiş 4E Modelinin Öğrencilerin Asit Ve Bazlarla İlgili Anlamalarına Etkisi”. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 1, sy. 1 (Haziran 2012): 1-17.
EndNote Demirci Ö, Özmen H (01 Haziran 2012) Çoklu Materyallerle Zenginleştirilmiş 4E Modelinin Öğrencilerin Asit ve Bazlarla İlgili Anlamalarına Etkisi. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 1 1 1–17.
IEEE Ö. Demirci ve H. Özmen, “Çoklu Materyallerle Zenginleştirilmiş 4E Modelinin Öğrencilerin Asit ve Bazlarla İlgili Anlamalarına Etkisi”, Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 1, sy. 1, ss. 1–17, 2012.
ISNAD Demirci, Öznur - Özmen, Haluk. “Çoklu Materyallerle Zenginleştirilmiş 4E Modelinin Öğrencilerin Asit Ve Bazlarla İlgili Anlamalarına Etkisi”. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 1/1 (Haziran 2012), 1-17.
JAMA Demirci Ö, Özmen H. Çoklu Materyallerle Zenginleştirilmiş 4E Modelinin Öğrencilerin Asit ve Bazlarla İlgili Anlamalarına Etkisi. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2012;1:1–17.
MLA Demirci, Öznur ve Haluk Özmen. “Çoklu Materyallerle Zenginleştirilmiş 4E Modelinin Öğrencilerin Asit Ve Bazlarla İlgili Anlamalarına Etkisi”. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 1, sy. 1, 2012, ss. 1-17.
Vancouver Demirci Ö, Özmen H. Çoklu Materyallerle Zenginleştirilmiş 4E Modelinin Öğrencilerin Asit ve Bazlarla İlgili Anlamalarına Etkisi. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2012;1(1):1-17.

Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (Amasya Education Journal)