BibTex RIS Kaynak Göster

İlköğretim 7. Sınıf Sosyal Bilgiler Öğretim Programının Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi

Yıl 2012, Cilt: 1 Sayı: 1, 41 - 53, 22.02.2012

Öz

Bu araştırmanın amacı, ilköğretim 7. sınıf sosyal bilgiler öğretim programını öğretmen görüşlerine göre değerlendirmektir. Araştırma, Malatya il merkezindeki resmi ve özel ilköğretim okullarında 2009–2010 eğitim-öğretim yılında görev yapan toplam 134 sosyal bilgiler öğretmeni üzerinde yürütülmüştür. Nicel karakter arz eden bu araştırmada veriler, beşli derecelendirilmiş likert türü maddelerden oluşan ölçekle elde edilmiştir. Bu şekilde elde edilen verilerden demografik olanlar frekans ve yüzde alam tekniği ile analiz edilmiştir. Sosyal bilgiler öğretim programına yönelik öğretmen görüşleri ise, aritmetik ortalama ve standart sapma ile çözümlenmiştir. Öğretmen görüşlerinin cinsiyet, görev yapılan okul türü ve mesleki kıdem değişkenlerine göre anlamlı farklılık gösterip göstermediği ise, parametrik maddelerde “t, testi ve Anova ile parametrik olmayan maddelerde MWU ve KWH testleri ile analiz edilmiştir. Farklılığın hangi gruplar arasında olduğunu belirlemek için de, scheffe, LSD ve Mean Rank kullanılmıştır.

Verilerin analizinden, öğretmenlerin sosyal bilgiler dersini ağırlıklı olarak geleneksel sunuş ile araştırma-inceleme stratejileri ile işledikleri belirlenmiştir. Öğretmenlerin, soru-cevap yöntemini her zaman, tartışma, örnek olay, beyin fırtınası ve problem çözme yöntemlerini ise sık sık kullandıkları anlaşılmıştır. Ayrıca dersleri çağdaş eğitim ilkelerine uygun olarak işleyen öğretmenlerin, daha çok geleneksel materyalleri kullanmayı tercih ettikleri ve internetten fazlaca yararlanmadıkları anlaşılmıştır.  Araştırmada ulaşılan diğer bir sonuç da, bayan öğretmenlerin, erkeklere göre; özel okul öğretmenlerinin de, resmi okul öğretmenlerine göre daha çok çağdaş yöntem ve materyal kullandıkları şeklindedir.

Yıl 2012, Cilt: 1 Sayı: 1, 41 - 53, 22.02.2012

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Özgün Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Burhan Akpınar

Hasan Aydemir Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 22 Şubat 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 1 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Akpınar, B., & Aydemir, H. (2012). İlköğretim 7. Sınıf Sosyal Bilgiler Öğretim Programının Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(1), 41-53.
AMA Akpınar B, Aydemir H. İlköğretim 7. Sınıf Sosyal Bilgiler Öğretim Programının Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. Haziran 2012;1(1):41-53.
Chicago Akpınar, Burhan, ve Hasan Aydemir. “İlköğretim 7. Sınıf Sosyal Bilgiler Öğretim Programının Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi”. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 1, sy. 1 (Haziran 2012): 41-53.
EndNote Akpınar B, Aydemir H (01 Haziran 2012) İlköğretim 7. Sınıf Sosyal Bilgiler Öğretim Programının Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 1 1 41–53.
IEEE B. Akpınar ve H. Aydemir, “İlköğretim 7. Sınıf Sosyal Bilgiler Öğretim Programının Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi”, Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 1, sy. 1, ss. 41–53, 2012.
ISNAD Akpınar, Burhan - Aydemir, Hasan. “İlköğretim 7. Sınıf Sosyal Bilgiler Öğretim Programının Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi”. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 1/1 (Haziran 2012), 41-53.
JAMA Akpınar B, Aydemir H. İlköğretim 7. Sınıf Sosyal Bilgiler Öğretim Programının Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2012;1:41–53.
MLA Akpınar, Burhan ve Hasan Aydemir. “İlköğretim 7. Sınıf Sosyal Bilgiler Öğretim Programının Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi”. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 1, sy. 1, 2012, ss. 41-53.
Vancouver Akpınar B, Aydemir H. İlköğretim 7. Sınıf Sosyal Bilgiler Öğretim Programının Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2012;1(1):41-53.

Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (Amasya Education Journal)