Çalışmanın amacı, 2011-2012 öğretim yılında İstanbul ili Başakşehir ilçesinde bulunan bir ilköğretim okulu 2. Sınıf öğrencileri ile problem kurma etkinliğinin nasıl gerçekleştirildiğini ve öğrencilerin problem kurma becerilerini incelemektir.
Bu çalışma, nitel araştırma yaklaşımı ile durum çalışması özelliği taşımaktadır. Çalışmaya 23 öğrenci katılmış olup, çalışma iki aşamada gerçekleştirilmiştir. I. Adımda öğrenciler, öğretmenleri ile problem kurmanın ne olduğunu öğrenmiş ve peşinden ders kitaplarında yer alan problem kurma etkinliğinden bir soruyu yapmışlardır. Bu aşama, doğrudan gözlem ile şekillendirilmiştir. Daha sonra II.adımda, araştırmacı tarafından verilen benzer bir soru öğrencilere sunulmuştur. Veriler çalışma kağıdı olarak toplanmıştır.
Sonuçlara bakıldığında, öğrencilerin problem kurma etkinliğinde bazı öğrencilerin istenen duruma uygun problem kuramadıkları, kavram yanılgısı ortaya çıktığı, Türkçe dilini iyi kullanamadıkları belirlenmiştir. Bu durum, kitapta yer alan problem kurma sorularının, öğrencilerin hazır bulunuşluk düzeyine uygun olmamasından kaynaklanıyor olabilir.
Anahtar Kelimeler; İlköğretim 2. Sınıf, problem kurma, etkinlik.
Anahtar Kelimeler; İlköğretim 2. Sınıf problem kurma etkinlik.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 8 Nisan 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 2 Sayı: 2 |
Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (Amasya Education Journal)