BibTex RIS Kaynak Göster

Sosyal Yetkinlik ve Davranış Değerlendirme Ölçeği’nin Türkçe’ye Uyarlama Çalışması

Yıl 2016, Cilt: 5 Sayı: 2, 419 - 446, 12.12.2016

Öz

Bu araştırmada Sosyal Yetkinlik ve Davranış Değerlendirme Ölçeği’nin Türkçe’ye uyarlama çalışmasının yapılması amaçlanmıştır. Katılımcılara okul öncesi öğretmenleri aracılığıyla ve kartopu örnekleme yöntemiyle ulaşılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Ankara, Antalya ve Sinop illerinin merkez ve taşra ilçelerinde bulunan bağımsız anaokullarına ve özel okul öncesi eğitimi kurumlarına devam eden 457 çocuk oluşturmuştur. Araştırmada veri toplama aracı olarak kullanılan Sosyal Yetkinlik ve Davranış Değerlendirme Ölçeği, her çocuk için öğretmenler tarafından doldurulmaktadır ve Cronbach Alpha katsayısı .80 ile .89 arasında değişen iyi bir iç tutarlılığa sahiptir. Özgün formu altılı likert tipinde 80 maddeden ve üç boyuttan oluşmaktadır. Ölçeğin sonuçları, LISREL 8.8 ve SPSS 11,0 istatistik paket programına girilmiş; doğrulayıcı faktör analizi için gerekli analiz adımları uygulanmıştır. Ölçeğin Türkçe formu için yapılan geçerlik ve güvenirlik çalışmaları, bu ölçeğin özgün yapısının korunduğunu ortaya koymuştur. Her bir alt boyut için hesaplanan Cronbach Alpha katsayısı içe yönelim problemleri boyutu için .88, dışa yönelim problemleri boyutu için .86, sosyal yetkinlik boyutu için .94 olarak bulunmuştur. Madde-toplam korelasyonları dikkate alındığında ölçekte yer alan maddelerin iyi bir ayırt ediciliğe sahip olduğu anlaşılmıştır. Yapı geçerliği için uygulanan doğrulayıcı faktör analizi sonucunda elde edilen RMSEA, AGFI, NFI, GFI ve CFI gibi uyum indeksleri doğrulamak için kurulan model, yeterli düzeyde uyum düzeyine sahip olduğunu göstermiştir.

Yıl 2016, Cilt: 5 Sayı: 2, 419 - 446, 12.12.2016

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Hatice Uysal Bu kişi benim

Berrin Akman

Yayımlanma Tarihi 12 Aralık 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 5 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Uysal, H., & Akman, B. (2016). Sosyal Yetkinlik ve Davranış Değerlendirme Ölçeği’nin Türkçe’ye Uyarlama Çalışması. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(2), 419-446.
AMA Uysal H, Akman B. Sosyal Yetkinlik ve Davranış Değerlendirme Ölçeği’nin Türkçe’ye Uyarlama Çalışması. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. Aralık 2016;5(2):419-446.
Chicago Uysal, Hatice, ve Berrin Akman. “Sosyal Yetkinlik Ve Davranış Değerlendirme Ölçeği’nin Türkçe’ye Uyarlama Çalışması”. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 5, sy. 2 (Aralık 2016): 419-46.
EndNote Uysal H, Akman B (01 Aralık 2016) Sosyal Yetkinlik ve Davranış Değerlendirme Ölçeği’nin Türkçe’ye Uyarlama Çalışması. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 5 2 419–446.
IEEE H. Uysal ve B. Akman, “Sosyal Yetkinlik ve Davranış Değerlendirme Ölçeği’nin Türkçe’ye Uyarlama Çalışması”, Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 5, sy. 2, ss. 419–446, 2016.
ISNAD Uysal, Hatice - Akman, Berrin. “Sosyal Yetkinlik Ve Davranış Değerlendirme Ölçeği’nin Türkçe’ye Uyarlama Çalışması”. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 5/2 (Aralık 2016), 419-446.
JAMA Uysal H, Akman B. Sosyal Yetkinlik ve Davranış Değerlendirme Ölçeği’nin Türkçe’ye Uyarlama Çalışması. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2016;5:419–446.
MLA Uysal, Hatice ve Berrin Akman. “Sosyal Yetkinlik Ve Davranış Değerlendirme Ölçeği’nin Türkçe’ye Uyarlama Çalışması”. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 5, sy. 2, 2016, ss. 419-46.
Vancouver Uysal H, Akman B. Sosyal Yetkinlik ve Davranış Değerlendirme Ölçeği’nin Türkçe’ye Uyarlama Çalışması. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2016;5(2):419-46.

Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (Amasya Education Journal)