Bu çalışmada Bilim ve Sanat Merkezleri’ne (BİLSEM)
devam eden ilköğretim 5. sınıf öğrencilerinin çoklu zeka alanlarının (ÇZA) bazı
değişkenler açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışma 2013-2014 eğitim
öğretim yılı ikinci döneminde 30 farklı BİLSEM’e devam eden 750 öğrenci ile
gerçekleştirilmiştir. Çalışmada kullanılan veri toplama araçları, Kişisel Bilgi
Formu ve Çoklu Zekâ Kuramı Algı Ölçeği’dir. Çalışmanın verileri SPSS 16.0 ile
analiz edilmiştir. Yapılan analizler sonucunda, öğrencilerin ÇZA’nın BİLSEM
memnuniyeti, cinsiyet, bölge gibi bazı değişkenlere göre farklılaşırken BİLSEM’e
devam süresi, kardeş sayısı, anne eğitim durumu gibi bazı değişkenler açısından
farklılaşmadığı tespit edilmiştir. Bu farklılaşma bir model ile temsil
edilmiştir. Elde edilen bulgular doğrultusunda ÇZA’nın belirlenmesinin,
üstün/özel yetenekli öğrencilerin tanılanma aşamasına ışık tutabileceği
dolayısıyla onlara verilecek bireysel eğitimin içeriğinin belirlenmesine
yardımcı olabileceği düşünülmektedir.
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 6 Sayı: 1 |
Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (Amasya Education Journal)