Araştırmanın temel amacı bağımsız anaokulu
müdürleri ile bünyesinde anasınıfı bulunan ilkokul müdürlerinin okul öncesi
eğitime ilişkin görüşlerini belirlemektir. Araştırmada nitel yöntem
kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2013-2014 eğitim-öğretim yılında
Tokat ili merkez ve ilçelerinde görev yapan on anaokulu müdürü ile bünyesinde
anasınıfı bulunan on ilkokul müdürü oluşturmaktadır. Veriler açık uçlu
sorulardan oluşan yarı yapılandırılmış görüşme formu aracılığıyla toplanmış ve
içerik analizi ile analiz edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre, genel olarak
okul müdürleri okulöncesi eğitimin gerekliliği konusunda hem fikirdir. Okul
müdürlerine göre okul öncesi eğitimin amacı çocuğun çok yönlü gelişimini
desteklemek ve çocuğu toplumsallaştırmak olmalıdır. Okul müdürleri, okul öncesi
eğitim programının hem olumlu hem de olumsuz yönlerinin olduğunu düşünmekte;
öğretmenlerden kendilerini mesleki olarak geliştirmelerini, olumlu mesleki
tutum ve olumlu kişilik özellikleri sergilemelerini beklemekte; okul öncesi
eğitimin temel problemlerini maddi yetersizlik, velilerle yaşanan problemler,
personel problemleri ve çalışma saatleri başlıkları altında ele almaktadır.
Okul öncesi eğitimin daha nitelikli hale getirilmesi için destekleyici
politikalar geliştirilmesi, maddi eksikliklerin giderilmesi ve eğitimin
niteliğinin arttırılması önerilmektedir. Okul müdürlerinin eğitimin niteliğini
arttırmak için yaptığı çalışmalar; öğretmen çalışmaları, fiziksel çalışmalar,
öğrenci çalışmaları ve tanıtım çalışmaları başlıkları altında toplanmaktadır.
Araştırma sonuçları, ilkokul müdürleri ile anaokulu müdürlerinin okul öncesi
eğitime ilişkin görüşlerinde bazı benzerlik ve farklılıklar olduğunu
göstermiştir.
Pre-School Education Pre-School Management School of Management
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 6 Sayı: 1 |
Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (Amasya Education Journal)