Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Examination of Preservice Science Teachers’ Attitudes towards Social Media

Yıl 2017, Cilt: 6 Sayı: 1, 191 - 213, 30.06.2017

Öz

Kaynakça

  • Akar, E. (2010). Sosyal medya pazarlaması: Sosyal web’de pazarlama stratejileri. Ankara, Efil Yayınevi.

Fen Alanları Öğretmen Adaylarının Sosyal Medyaya Yönelik Tutumlarının Belirlenmesi

Yıl 2017, Cilt: 6 Sayı: 1, 191 - 213, 30.06.2017

Öz

Bu
araştırmada fen alanları öğretmen adaylarının sosyal medyaya yönelik tutum
düzeylerinin ortaya konması amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda “Sosyal Medya
Tutum Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırmaya 2014-2015 eğitim öğretim yılı boyunca
öğrenim gören 346’sı kız, 165’i erkek toplam 511 fen alanları öğretmen adayı
katılmıştır. Tarama yöntemi kullanılarak gerçekleştirilen bu çalışmada, fen alanları öğretmen adaylarının sosyal medyaya
yönelik tutum alt boyutlarından öğretmenle ilişki düzeyinin kız öğrencilerin
lehine anlamlı bir fark gösterdiği bulunmuştur. Fen alanları öğretmen
adaylarının sosyal medyaya yönelik tutum ölçeğinin paylaşım ihtiyacı, sosyal
yetkinlik ve sosyal izolasyon alt boyutlarının sosyal medya sitelerine üye olma
değişkenine göre anlamlı bir farklılık göstermesi araştırmanın önemli verilerindendir.
Ayrıca sosyal izolasyon alt boyutundaki bulgular öğretmen adaylarının sosyal
medya kullanımlarının artması ile sosyal izolasyonlarının arttığını
göstermiştir. Bu bağlamda küçük yaşlardan itibaren öğrencilere zaman yönetiminin
öğretilmesi ve internette geçirdikleri süreyi kontrol etmelerinin sağlanması
araştırmanın önerileri arasındadır.

Kaynakça

  • Akar, E. (2010). Sosyal medya pazarlaması: Sosyal web’de pazarlama stratejileri. Ankara, Efil Yayınevi.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Hülya Aslan Efe

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 6 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Aslan Efe, H. (2017). Fen Alanları Öğretmen Adaylarının Sosyal Medyaya Yönelik Tutumlarının Belirlenmesi. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(1), 191-213.
AMA Aslan Efe H. Fen Alanları Öğretmen Adaylarının Sosyal Medyaya Yönelik Tutumlarının Belirlenmesi. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. Haziran 2017;6(1):191-213.
Chicago Aslan Efe, Hülya. “Fen Alanları Öğretmen Adaylarının Sosyal Medyaya Yönelik Tutumlarının Belirlenmesi”. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 6, sy. 1 (Haziran 2017): 191-213.
EndNote Aslan Efe H (01 Haziran 2017) Fen Alanları Öğretmen Adaylarının Sosyal Medyaya Yönelik Tutumlarının Belirlenmesi. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 6 1 191–213.
IEEE H. Aslan Efe, “Fen Alanları Öğretmen Adaylarının Sosyal Medyaya Yönelik Tutumlarının Belirlenmesi”, Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 6, sy. 1, ss. 191–213, 2017.
ISNAD Aslan Efe, Hülya. “Fen Alanları Öğretmen Adaylarının Sosyal Medyaya Yönelik Tutumlarının Belirlenmesi”. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 6/1 (Haziran 2017), 191-213.
JAMA Aslan Efe H. Fen Alanları Öğretmen Adaylarının Sosyal Medyaya Yönelik Tutumlarının Belirlenmesi. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2017;6:191–213.
MLA Aslan Efe, Hülya. “Fen Alanları Öğretmen Adaylarının Sosyal Medyaya Yönelik Tutumlarının Belirlenmesi”. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 6, sy. 1, 2017, ss. 191-13.
Vancouver Aslan Efe H. Fen Alanları Öğretmen Adaylarının Sosyal Medyaya Yönelik Tutumlarının Belirlenmesi. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2017;6(1):191-213.

Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (Amasya Education Journal)