Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Students’ Views Instruction via Creative Drama

Yıl 2017, Cilt: 6 Sayı: 1, 214 - 248, 30.06.2017

Öz

Kaynakça

  • Adıgüzel, H. Ö. (2000). Yaratıcı drama öğretmeni yetiştirmenin önemi ve gerekliliği. Eğitim ve Yaşam Dergisi, 5, 17-18.

Yaratıcı Drama ile Öğretim Uygulamasına Yönelik Öğrenci Görüşleri

Yıl 2017, Cilt: 6 Sayı: 1, 214 - 248, 30.06.2017

Öz

Bu çalışma öğrencilerin yaratıcı dramayla öğretim uygulamalarına
yönelik görüşlerini belirleyerek, bu uygulamaların öğrenci beklentilerini
karşılanma düzeylerini ve öğrencilerin süreç hakkındaki kişisel görüşlerini
ortaya çıkarmayı amaçlamaktadır. Bu amaçla Milli Eğitim Müdürlüğü destekli bir
proje kapsamında ortaokul öğrencilerine yaratıcı drama atölyesi uygulanmıştır.
Bu atölyede yaratıcı dramada kullanılan terimlerin öğretimine yönelik
etkinlikler uygulanmıştır. Çalışma grubu toplam 4 grup olarak 93 öğrenciden
oluşmaktadır. Çalışmanın yöntemi tek gruplu ön-test son-test ön deneysel
desendir. Veri toplama aracı olarak uygulama öncesi ve sonrası öğrenci
görüşlerini almak üzere yarı-yapılandırılmış görüşme formu, görüşme tekniği ve
gözlem kullanılmıştır. Öğrenci görüşleri nitel desende karşılaştırmalı içerik analizi
yapılarak kod ve tema olarak çözümlenmiştir. Çalışmada öğrencilerin süreç
başında yaratıcı drama kavramına çok farklı anlamlar yükledikleri ve daha oyun
olarak bildikleri tespit edilmiştir. Öğrenciler yaratıcı dramayı genelde oyun
gibi düşündüklerini belirtmişlerdir. Uygulama sonunda öğrencilerin yaratıcı
dramanın oyun ve eğlenceden çok bir ders aracı olduğunun farkına vardıkları ve
bu etkinliklerin konunun öğrenilmesinde etkili olduğunu belirtmişlerdir.

Kaynakça

  • Adıgüzel, H. Ö. (2000). Yaratıcı drama öğretmeni yetiştirmenin önemi ve gerekliliği. Eğitim ve Yaşam Dergisi, 5, 17-18.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Özgün Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Belgin Bal İncebacak

Aslı Sarışan Tungaç

Süleyman Yaman

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 6 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Bal İncebacak, B., Sarışan Tungaç, A., & Yaman, S. (2017). Yaratıcı Drama ile Öğretim Uygulamasına Yönelik Öğrenci Görüşleri. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(1), 214-248.
AMA Bal İncebacak B, Sarışan Tungaç A, Yaman S. Yaratıcı Drama ile Öğretim Uygulamasına Yönelik Öğrenci Görüşleri. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. Haziran 2017;6(1):214-248.
Chicago Bal İncebacak, Belgin, Aslı Sarışan Tungaç, ve Süleyman Yaman. “Yaratıcı Drama Ile Öğretim Uygulamasına Yönelik Öğrenci Görüşleri”. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 6, sy. 1 (Haziran 2017): 214-48.
EndNote Bal İncebacak B, Sarışan Tungaç A, Yaman S (01 Haziran 2017) Yaratıcı Drama ile Öğretim Uygulamasına Yönelik Öğrenci Görüşleri. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 6 1 214–248.
IEEE B. Bal İncebacak, A. Sarışan Tungaç, ve S. Yaman, “Yaratıcı Drama ile Öğretim Uygulamasına Yönelik Öğrenci Görüşleri”, Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 6, sy. 1, ss. 214–248, 2017.
ISNAD Bal İncebacak, Belgin vd. “Yaratıcı Drama Ile Öğretim Uygulamasına Yönelik Öğrenci Görüşleri”. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 6/1 (Haziran 2017), 214-248.
JAMA Bal İncebacak B, Sarışan Tungaç A, Yaman S. Yaratıcı Drama ile Öğretim Uygulamasına Yönelik Öğrenci Görüşleri. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2017;6:214–248.
MLA Bal İncebacak, Belgin vd. “Yaratıcı Drama Ile Öğretim Uygulamasına Yönelik Öğrenci Görüşleri”. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 6, sy. 1, 2017, ss. 214-48.
Vancouver Bal İncebacak B, Sarışan Tungaç A, Yaman S. Yaratıcı Drama ile Öğretim Uygulamasına Yönelik Öğrenci Görüşleri. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2017;6(1):214-48.

Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (Amasya Education Journal)