Bu araştırma, okul öncesi öğretmen adaylarının bilim insanı
kavramlarına ilişkin metaforik algılarının belirlenmesi amacıyla
yapılmıştır. Bu çalışmada, nitel araştırma desenlerinden araştırmanın doğasına
uygun olan “olgubilim deseni” kullanılmıştır. Araştırmanın katılımcıları
amaçlı örneklem yöntemlerinden kolay ulaşılabilir durum örneklemesi yöntemine
göre seçilmiştir. Çalışma grubunu 2018-2019 eğitim-öğretim yılında Kütahya
Dumlupınar Üniversitesi, eğitim fakültesi okul öncesi öğretmenliği anabilim
dalında öğrenim gören 225 kadın ve 32 erkek olmak üzere toplam 257 öğretmen
adayı oluşturmaktadır. Verilerin
toplanmasında Okul öncesi öğretmen adaylarının “Bilim İnsanı”
kavramlarına ilişkin sahip oldukları algıları belirlemek amacıyla üzerinde; “Bilim insanı …
olmalıdır. Çünkü … .” ve “Bilim denince aklıma … gelir. Çünkü … .”
ifadelerinin yazılı olduğu boş bir kağıt dağıtılmış ve öğretmen adaylarının bu
ifadeleri tamamlamaları istenmiştir.
Araştırmanın sonucunda; okul öncesi öğretmen adaylarının bilim insanında
olması gereken özellikleri 65 farklı özellik olarak ifade ettikleri “Bilim
İnsanı” kavramına yönelik ise 74 adet geçerli metafor oluşturdukları
görülmüştür.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 16 Aralık 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 8 Sayı: 2 |
Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (Amasya Education Journal)