Religious education for children in the preschool period is of critical importance. Effective religious education provided during this period positively affects the child's understanding of religion in later ages. Expert educators in the field emphasize the importance of this period and focus on the role of the family and the effects of pre-school education institutions. However, there are a limited number of articles and books on this subject. The book "Gott Mit Neuen Augen Sehen" written by Albert Biesinger and his friends is an important work that contributes to this field. The book aims to improve the religious knowledge of adults and help the formation of children's religious identities. Within the framework of the Creator's mercy, active communication is provided between the child and the Creator. Through a loving vision of God and sacred texts and activities, children's inner and spiritual development is supported within the framework of non-formal education.
Okul öncesi dönemde çocuklara din eğitimi kritik bir öneme sahiptir. Bu dönemde sağlanan etkili din eğitimi, çocuğun ilerleyen yaşlardaki din anlayışını olumlu yönde etkilemektedir. Alanında uzman eğitimciler, bu dönemin önemini vurgularken ailenin rolü ve okul öncesi eğitim kurumlarının etkileri üzerinde durmaktadır. Ancak, bu konuda sınırlı sayıda makale ve kitap bulunmaktadır. Albert Biesinger ve arkadaşları tarafından yazılan “Gott Mit Neuen Augen Sehen” isimli kitap, bu alana katkı sağlayan önemli bir eserdir. Kitap, yetişkinlerin dini bilgilerini geliştirmeyi ve çocukların dini kimliklerinin oluşumuna yardımcı olmayı amaçlamaktadır. Yaratıcının merhameti çerçevesinde, çocuk ile Yaratıcı arasında aktif bir iletişim sağlanmaktadır. Sevgi dolu bir Tanrı tasavvuru ile kutsal metinler ve etkinlikler aracılığıyla, çocukların içsel ve manevi gelişimleri yaygın eğitim çerçevesinde desteklenmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Okul Dışı Öğrenme, Çocuk Gelişimi Eğitimi, Alan Eğitimleri (Diğer) |
Bölüm | MAKALELER |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 25 Şubat 2025 |
Yayımlanma Tarihi | |
Gönderilme Tarihi | 1 Ocak 2025 |
Kabul Tarihi | 15 Şubat 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Sayı: 31 |