Uluslararası düzeyde hizmet öncesinde öğretmen adaylarının ve hizmet içinde ise öğretmenlerin daha nitelikli hale getirilmesi çabaları artarak devam etmektedir. Bu kapsamda öğretmen adaylarının mesleki anlamda daha deneyimli ve donanımlı olabilmeleri için uluslararası anlamda bir model olan ders araştırması modeli kullanılmaktadır. Ders araştırması modeli; bir grup öğretmen adayının bir araya getirilerek bir dersin planlandığı, planlanan dersin uygulandığı, uygulama esnasında gözlem yapıldığı, ders sonrası gözlemler doğrultusunda dersin değerlendirildiği, ders planının revize edildiği ve son olarak da yeni plan doğrultusunda dersin yeniden uygulandığı döngüsel bir süreci içermektedir. Modelin uygulanma sürecinin; mesleki açıdan önemli deneyimler sunduğu ve bu deneyimlerin paylaşılabileceği bir ortam yarattığı bilinmektedir. Bu çalışmanın Türk Eğitim Sistemi’nde yeni tanınmaya başlanan modelin daha iyi anlaşılabilmesine kuramsal anlamda katkı sunacağı düşünülmektedir.
Ders Araştırması Modeli Sürekli Mesleki Gelişim Öğretmen Aday Öğretmen
Efforts to make pre-service teachers and in service teachers more qualified continue to increase. In this context, one of the important tools for pre-service teachers to be trained more professionally is an internationally accepted and applied lesson study model. Lesson study model includes a cyclical process in which a group of pre-service teachers are brought together, a course is planned, the planned course is applied, observation is made during the application, the course is evaluated in line with the post-course observations, the course plan is revised, and finally the course is re-applied according to the new plan. It is known that the application process of the model offers significant professional experiences and creates an environment where these experiences can be shared. It is thought that this study can contribute to better understanding of the model, which has just become known in Turkish Education System, in a theoretical sense.
Lesson Study Model Teacher Pre-service Teacher Continuous Professional Development
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 11 Aralık 2020 |
Kabul Tarihi | 11 Mayıs 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 |
Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.