The
purpose of this study is to investigate the effects of teaching biotechnology
and cloning issue with cooperative learning model (CLM) on the argumentation
qualities of primary pre-service teachers. The research group consisted of 40
pre-service teachers studying at Muş Alparslan University Faculty of Education
in 2017-2018 academic year. Mixed method was used in the research. As a
quantitative method, pre-test-post-test control group pattern was used,
qualitatively semi-structured interviews were carried out. Data collection
tools are a written argumentation form related to biotechnology and cloning
issues and semi-structured interview form. As a result of the research, only
significant differences were found for the jigsaw group in the analysis of the
pre-test and post-test mean scores of the groups. In addition, it was defined that
the cooperative learning model has a positive effect on the argumentation
qualities related to biotechnology and cloning.
This article was retracted on March 08, 2021. https://dergipark.org.tr/en/pub/anemon/issue/60335/879239
Cooperative Learning Model Socioscientific Issues Argumentation Quality Primary Pre-Service Teachers
Araştırmanın
amacı işbirlikli öğrenme modeli ile (İÖM), biyoteknoloji ve klonlama ile ilgili
sosyobilimsel konuların öğretiminin (SBK) sınıf öğretmeni adaylarının argümantasyon
nitelikleri üzerine etkisini incelemektir. Araştırma grubunu 2017-2018 eğitim
öğretim yılında Muş Alparslan Üniversitesi Eğitim Fakültesinde öğrenim gören 40
öğretmen adayı oluşmaktadır. Araştırmada karma yöntem kullanılmıştır. Nicel yöntem
olarak ön test- son test kontrol gruplu desen kullanılırken, nitel olarak yarı
yapılandırılmış görüşmeler yapılmıştır. Veri toplama araçları biyoteknoloji ve
klonlama ile ilgili yazılı argümantasyon formu ve yarı yapılandırılmış görüşme
formudur. Araştırma sonucunda grupların kendi içlerinde ön test ve son test
ortalama puanlarına yapılan analizlerde sadece jigsaw grubunda anlamlı farklılık
bulunmuştur. Öğretmen adayları ile yapılan görüşmelerin içerik analizi
sonucunda işbirlikli öğrenme modelinin biyoteknoloji ve klonlama konusuna
ilişkin argümantasyon nitelikleri üzerinde etkisinin olumlu olduğu
belirlenmiştir.
Bu makale 08-03-2021 tarihinde geri çekildi. https://dergipark.org.tr/tr/pub/anemon/issue/60335/879239
İşbirlikli Öğrenme Modeli Sosyobilimsel Konular Argümantasyon Niteliği Sınıf Öğretmeni Adayları
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 16 Aralık 2018 |
Kabul Tarihi | 26 Ekim 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 6 Sayı: STEMES’18 |
Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.