Bu çalışmada, imtiyaz anlaşması (franchising) ile hizmet sunan iki farklı restoranın menü kartlarının menü tasarım ilkeleri açısından incelenmesi hedeflenmektedir. Bu amaçla, Bulgaristan’da ve Türkiye’de hizmet veren iki restoranın menüleri çevrimiçi ortamda incelenmiştir. Araştırma sonucunda her iki işletmenin menü kartlarının tasarım ilkelerinden yaratıcılık, ayrı menü ve değiştirme ilkelerine uygun olduğu saptanmıştır. Bulgaristan’da renklendirme ve kalabalık olmama ilkelerinin, Türkiye’de ise adres ve tanıtma ilkelerinin dikkate alınmadığı tespit edilmiştir. Bu saptamalara bağlı olarak restoran yöneticilerine menü tasarımlarını değişimlere göre daha hızlı biçimde güncellemeleri önerilebilir.
Menü Menü Tasarımı Menü Tasarım İlkeleri Bulgaristan Türkiye
The aim of this study is to examine the menu cards of two different restaurants that provide service through franchising in terms of menu design principles. For this purpose, the menus of two restaurants that provide service in Bulgaria and Turkey were examined in an online environment. As a result of the research, it was determined that the menu cards of both businesses complied with the principles of creativity, separate menu and alteration from the design principles. It was determined that while the principles of coloring and being uncrowded were not taken into consideration in Bulgaria, in Turkey address and introduction principles were disregarded. Based on these findings, restaurant managers may be recommended to update their menu designs more quickly compared to changes.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Haziran 2021 |
Kabul Tarihi | 28 Şubat 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 9 Sayı: 3 |
Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.